Toon posts:

waterschade ASmobile s96s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(uit de regels maak ik op dat dit topic in CSL past, anders excuses)

Ik heb hier een asmobile s96s waar een glas drinken overheen gegaan is. De eigenaresse heeft hem toen een paar dagen uit laten staan om hem op te laten drogen, en weer opgestart. Hij gaf toen een groenig, vervormd beeld op het laptopscherm, maar op een externe monitor of Tv-out verscheen een normaal beeld. De laptop is toen een paar maanden gebruikt met een externe monitor en toetsenbord totdat hij nieuwe klachten gaf.

Nu lijkt het beeld op het laptopscherm gesplitst in 6 delen, die iets vervormd zijn. Op een externe monitor verschijnt 1 beeld maar met groene, zwarte en paarse strepen verticaal door het beeld. De computer start verder prima op vanaf harddisk (windows XP) of cdrom (lubuntu). Ik heb de laptop helemaal uit elkaar gehaald, en tevergeefs gekeken of wat fiepelen met stekkertjes of schoonmaken hielp.

Is er nog iets wat ik kan doen om deze laptop weer aan de praat te krijgen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:37
Wat voor drinken was dat? Als het iets met suikers was, en het niet is doorgespoeld met demiwater voor het drogen, dan is de kans groot dat je het wel kan schudden. Die heeft dan alsnog lekker alles aangetast namelijk.

• mikej2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-12 14:36
Dat valt wel mee. Me broertje heeft is een keer een blikje energy over zijn laptop laten vallen en een keer een glas yogho na die glas yogho ging die niet meer aan. Dus hebben we de laptop 3 dagen lang laten drogen. Toen deed hij het weer normaal alleen het toetsenboord plakt bij sommige toetsen.

• GENETX
Gast, ik heb zelf eens limonade over mijn laptop gegooid. Ja, na 3 dagen drogen deed hij het idd weer. 4 maanden later gaf hij echter alsnog de geest.

Verwijderd

En dat komt dan 100% zeker door diezelfde limonade?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12 22:31
ja;) zou je namelijk demiwater gebruiken (waar niks inzit, dus eigenlijk nog schoner water als demiwater..)dan blijft er niks achter, en zou er niks gebeuren. het is alles da tin het water zit dat het aantast.

Verwijderd

Ik weet niet of je op mijn post reageert maar ik snap er werkelijk helemaal niks van wat jij nu bedoelt :)

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:32:
En dat komt dan 100% zeker door diezelfde limonade?
100% niet, maar de kans is echt reëel. Ik zou de kracht van suikers ed in de laptop zeker niet onderschatten.

Mijn videokaart gaf artefacts en even later was hij helemaal dood verklaard. Warmte was het probleem niet. Ik heb toch een sterk vermoeden dat het de limonade was. En ook al was het dat niet bij mij, dan zijn er nog zat verhalen waarbij dat wel het uiteindelijke probleem was.

Verwijderd

Topicstarter
geen idee wat het geweest is. Zou ik het verschil tussen suikerschade en gewone waterschade nu nog moeten kunnen zien?

En als de schade permanent is, valt er dan nog iets te repareren met tweedehands onderdelen, of is dat ook zinloos?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 01:42 ]

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:39:
geen idee wat het geweest is. Zou ik het verschil tussen suikerschade en gewone waterschade nu nog moeten kunnen zien?

En als de schade permanent is, valt er dan nog iets te repareren met tweedehands onderdelen, of is dat ook zinloos?
Met waterschade zou je geen schade hebben, dat is het verschil. Als het goed schoongemaakt was, dan zouden er geen resten meer achterblijven die de hardware kunnen aantasten.

De schade lijkt me vrij permanent. Het kan nog een losse videochip zijn en dan kun je hem nog proberen in de oven opnieuw vast te solderen. Dat is de enige andere optie ik eigenlijk kan bedenken. Als dat niet wil, dan moet je aan een compleet nieuw moederbord. Als je die kan vinden voor deze laptop, dan kun je het proberen. Het is echter geen laptop die veel verkocht is, dus ik geef je weinig kans. Laten repareren via Asus zou sowieso het geld niet waard zijn.

Qua specs is het een Asus F3Sv, maar als ik de afbeeldingen zo bekijk denk ik niet dat het moederbord gaat passen. Het lijkt er veel op, maar ik zie te veel verschillen helaas.
Pagina: 1