Spyware, Malware, registry cleaner, firewall

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-01-2021
Beste mensen,

ik ben benieuwd welke anti spyware, anti-malware, registry cleaner, virusscanner en firewall iedereen draait op zijn/haar computer.

Wat ik zelf apart vind is dat alle tools afzonderlijk problemen vinden. Ook wanneer je meerdere programma's laat draaien die voor hetzelfde "onderdeel" het werk doen.

De volgende heb ik geïnstalleerd en geprobeerd op mijn computer.
Ik denk dat ik hier ook een aantal van kan verwijderen. Wat is jullie mening hierover?

-Eusing free registry cleaner
-cc cleaner
-Zone alarm security
-malwarebytes anti malware
-spybot search & destroy
-Advanced systemcare
-Glary Utalities
-Pegasus mail
-Avast Free Antivirus

Gr Lennart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 22:19

DefLite

Why so serious?

Ik draai windows 7 64-bit icm ingebouwde firewall en Microsoft Security Essentials and thats it!
Ik zeg: verwijder alles behalve 1 firewall en virusscanner.

Maarrem
Waarom staatje mail client bij je lijstje van software?

[ Voor 40% gewijzigd door DefLite op 10-09-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Geen, geen, geen, geen en geen.
Registry cleaners zijn sowieso onzin.

Anti-spyware ook. Geen spyware installeren werkt veel beter. Voor de virusscanner geld hetzelfde.
Welke malware iedereen draait? Ik neem aan dat je daar anti-malware bedoelt?
Een firewall is onzin zolang de PC niet rechtstreeks met internet verbonden is.

Ik kan me goed voorstellen dat je problemen ervaart als ik zo zie wat voor rotzooi je allemaal installeert.

Bij PC's van derden waarop men virussen en/of malware geinstalleerd heeft gebruik ik een combinatie van Hijackthis, Malwarebytes anti-malware en AVG (live linux cd) en kennis van Windows.

CCleaner is redelijk veilig om te gebruiken. Voor het 'opschonen' van het windows-register is het niet nodig. Het is een fabel dat het register opgeschoont moet worden.

Bij twijfel over een bestand upload ik het naar virustotal.com en ik heb Microsoft Security Essentials geinstalleerd doch uitgeschakeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
RolfLobker schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:43:
Geen, geen, geen, geen en geen.
Registry cleaners zijn sowieso onzin.

Anti-spyware ook. Geen spyware installeren werkt veel beter. Voor de virusscanner geld hetzelfde.
Welke malware iedereen draait? Ik neem aan dat je daar anti-malware bedoelt?
Een firewall is onzin zolang de PC niet rechtstreeks met internet verbonden is.

Ik kan me goed voorstellen dat je problemen ervaart als ik zo zie wat voor rotzooi je allemaal installeert.

Bij PC's van derden waarop men virussen en/of malware geinstalleerd heeft gebruik ik een combinatie van Hijackthis, Malwarebytes anti-malware en AVG (live linux cd) en kennis van Windows.

CCleaner is redelijk veilig om te gebruiken. Voor het 'opschonen' van het windows-register is het niet nodig. Het is een fabel dat het register opgeschoont moet worden.

Bij twijfel over een bestand upload ik het naar virustotal.com en ik heb Microsoft Security Essentials geinstalleerd doch uitgeschakeld staan.
toon volledige bericht
Ik bedoel anti-malware inderdaad.
Mijn systeem draait prima. Ik heb onlangs windows vista verwijdert en XP geïnstalleerd. Ik was alleen benieuwd naar de diverse software programma's en heb ze daarom getest.
Ben ook geïnteresseerd in de mening van mensen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEN3000
DefLite schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:41:
Ik draai windows 7 64-bit icm ingebouwde firewall en Microsoft Security Essentials and thats it!
Ik zeg: verwijder alles behalve 1 firewall en virusscanner.

Maarrem
Waarom staatje mail client bij je lijstje van software?
Ik heb hier al eerder een topic over gemaakt, alleen kreeg ik daar weinig reactie op. Ik heb hem erbij geplaatst omdat het een vervanger is van de reguliere email client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Ik "draai" thuis alleen ccleaner, GMER en malwarebytes. Als antivirus avast free en firewall is de ingebouwde van winxp.
Op mijn server (simpel thuis servertje) staat malwarebytes, avira free, superantispyware en sygate firewall (directe verbinding met upc). Voor de rest eigenlijk niets.. Alleen bij klant gebruik ik 1001 soorten scanners :P

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:30
Hoe kan ik een "quickscan" doen om te zien of er spyware of een keylogger o.i.d. is geïnstalleerd op mijn PC (Win7 64bitsversie). Ik heb AVG free edition altijd draaien. Aangezien er fraude is gepleegd met mijn Credit Card wil ik zeker uitsluiten dat dit via mijn PC is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LEN3000 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:33:
Beste mensen,

ik ben benieuwd welke anti spyware, anti-malware, registry cleaner, virusscanner en firewall iedereen draait op zijn/haar computer.

Wat ik zelf apart vind is dat alle tools afzonderlijk problemen vinden. Ook wanneer je meerdere programma's laat draaien die voor hetzelfde "onderdeel" het werk doen.

De volgende heb ik geïnstalleerd en geprobeerd op mijn computer.
Ik denk dat ik hier ook een aantal van kan verwijderen. Wat is jullie mening hierover?

-Eusing free registry cleaner
-Ccleaner
-Zone alarm security
-malwarebytes anti malware

-spybot search & destroy
-Advanced systemcare
-Glary Utalities
-Pegasus mail
-Avast Free Antivirus

Gr Lennart
toon volledige bericht
Het dik gearceerde is voldoende Lennart.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1