Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-07 16:14
Ik heb een klein DNLA probleempje met mijn humax HDTV decoder die ik gister heb aangeschaft. Ik kwam er tot mijn verassing achter dat de IRHD-5100C, de opvolger van de IRHD-5000C, DNLA had ingebakken. Natuurlijk allemaal vrij simpel uitgevoerd, maar toch een leuke bonus.

Ik heb 2 PC's in huis. 1 met windows 7 en 1 met Vista. De PC met windows 7 wordt moeiteloos herkend door de humax. Alles wat in WMP staat wordt direct door de humax gevonden. Ook mijn Lacie netwerk schijf wordt door de decoder herkend.

Mijn Vista PC ziet de decoder echter niet. Ik gebruik WMP11 als media archief daar. Alles in WMP11 kan wel worden gezien door de windows 7 computer, maar niet door de humax dus. De Vuze (azureus) media server wordt wel gezien door de humax kwam ik vandaag achter.

Ik wil graag dat het media archief van WMP11 op mijn Vista PC ook wordt weergegeven op de Humax. Enig idee waarom dit niet lukt? Alle instellingen lijken opzich goed te staan, en de windows 7 PC ziet de boel dus wel.

• SuperKris
Niemand met tips hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Echt helemaal niemand? ik ben er nog steeds niet uit.

Verwijderd

uit nieuwschieregheid weet je of het compatibel is met andere type media files en welke codecs die ondersteunt aangezien ik morge mijn ijge binnekrijg plus als ik de kans heb zalk eens kijke naar het probleem wat je bedoeld
maar wa je wel moet onthoude da der maar een beperkte oplage is atm en da die ook aleen nog maar in de nl word verkogt atm dus het kan duuren tot dat meer mensen achter zulke problemen aan kunnen gaan

maar ik wens je alvast suc6 met je probleem

• bullit1985
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 13:13
Hallo Superkris,

Kan je misschien eens aangeven wat je tot nu toe hebt geprobeerd om dit probleem op te lossen.
Het voordeel van Windows 7 is dat de OS veel meer is geschikt voor media overdracht via een netwerk.
Heb je misschien een aparte firewall op je Vista machine draaien? Die kan ook roet in het eten gooien.
De Humax pinged over je netwerk opzoek naar een MAC adress op het netwerk. Als hij een response krijgt van een apparaat, gaat ie proberen een verbinding te leggen met dat bepaalde apparaat op basis van DLNA. Echter als de Firewall dit niet toe laat omdat ie het als vijandig ziet, komt het er nooit door heen.

Laat het even weten.

P.S.
Pin me hier niet aan vast.
Maar volgens is Windows 7 wel DLNA ready en Vista niet.
Dit kan betekenen dat je bepaalde protocollen mist bij Vista om de apparaten met elkaar te laten communiceren.

m.v.g.
Bullit1985 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 05:59:
uit nieuwschieregheid weet je of het compatibel is met andere type media files en welke codecs die ondersteunt aangezien ik morge mijn ijge binnekrijg plus als ik de kans heb zalk eens kijke naar het probleem wat je bedoeld
maar wa je wel moet onthoude da der maar een beperkte oplage is atm en da die ook aleen nog maar in de nl word verkogt atm dus het kan duuren tot dat meer mensen achter zulke problemen aan kunnen gaan
MP3 en JPG doe hij iig zeker. Dat heb ik al geprobeerd. Ik gok dat hij verder gewoon DivX doet, maar geen MKV. dat moet ik echter wel nog allemaal proberen. Wel was ik zeer positief verrast over hoe snel foto's werden geladen, en de interface zit erg netjes in elkaar voor iets dat puur als decoder op de markt is gezet, en als bonus een media spelertje heeft ingebouwd. Ik ben zeer bekend met elke decoder die de laatste 4 jaar beschikbaar is geweest voor ziggo, en ik vind deze samen met de humax 5050 absoluut de beste. De interface van de 5100 is stukken beter dan de 5000 en de 5050, dus ik ben erg benieuwd hoe de 5200 wordt. Ik zelf geef niet zoveel om opname mogelijkheden, dus de 5100 is voor mij meer dan voldoende.
bullit1985 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:20:
Hallo Superkris,

Kan je misschien eens aangeven wat je tot nu toe hebt geprobeerd om dit probleem op te lossen.
Het voordeel van Windows 7 is dat de OS veel meer is geschikt voor media overdracht via een netwerk.
Heb je misschien een aparte firewall op je Vista machine draaien? Die kan ook roet in het eten gooien.
De Humax pinged over je netwerk opzoek naar een MAC adress op het netwerk. Als hij een response krijgt van een apparaat, gaat ie proberen een verbinding te leggen met dat bepaalde apparaat op basis van DLNA. Echter als de Firewall dit niet toe laat omdat ie het als vijandig ziet, komt het er nooit door heen.

Laat het even weten.

P.S.
Pin me hier niet aan vast.
Maar volgens is Windows 7 wel DLNA ready en Vista niet.
Dit kan betekenen dat je bepaalde protocollen mist bij Vista om de apparaten met elkaar te laten communiceren.

m.v.g.
Bullit1985 :)
Ik heb WMP11 volgens verschillende guides die ik op internet heb gevonden ingesteld. Ook heb ik in het netwerkcentrum van vista alles goed staan. Ik had hier eerst nog een fout in staan. Er stond namelijk een wachtwoord op het delen van media, maar deze heb ik al verwijderd. Verder staan mijn instellingen volgens elke guide voor WMP11 en vista goed.

Nogmaals, op de windows 7 PC kan ik alle media die op mijn Vista PC staat gewoon goed zien. Ook als ik Vuze (azureus) draai kan ik de media server van dat vuze gewoon op de Humax zien, maar de WMP11 bibliotheek ziet hij dus niet.

Ik heb verder geen andere firewalls of dergelijke draaien.

Ik kan idd niet uitsluiten dat Vista de veroorzaker is, maar omdat er nogal veel guides te vinden zijn, moet het gewoon kunnen denk ik.

Ik kan natuurlijk wel allemaal DNLA software gaan installeeren met eigen bibliotheken (vuze werkt wel, dus andere software waarschijnlijk ook) maar ik doe alles liever via WMP11 omdat daar alles in staat.
Pagina: 1