Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
Ik wil een netwerkschijf kopen waar ik mijn bestanden kan delen binnen het huis maar ook op mijn laptop als ik op school ben en op een andere netwerk bezig ben.

Nu heb ik verschillende netwerkschijven voorbij zien komen maar bij geen enkel schijf staat er duidelijk bij dat je ook bestanden kan delen zonder gebruik te maken van hetzelfde netwerk.

Wat wil ik:

Ik wil als ik thuis op mijn pc aan het werken ben dat ik het dan op een netwerkschijf kan opslaan zodat ik op mijn laptop op school erbij kan.
Is deze geschikt voor mijn doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon een NAS + VPN opzetten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat kan alleen als de schijf een netwerkprotocol ondersteunt dat over internet geforward kan worden èn als school datzelfde protocol uitgaand toestaat (SMB, Windows' filesharingsysteem wordt bijvoorbeeld door veel ISP's geblokkeerd en dat wil je ook niet over internet) zoals FTP.

Of je moet een VPN aanleggen.

grrrrrrambieter

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 10-09-2010 19:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
is het niet mogelijk om met een normale netwerkschijf zoals van Lacie een VPN op te zetten of moet ik echt een NAS aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een netwerkschijf is een NAS en VPN moet vanuit je router kunnen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
CodeCaster schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:24:
Een netwerkschijf is een NAS en VPN moet vanuit je router kunnen.
dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon deze halen en dan VPN instellen en dan kan ik overal op internet bij mijn bestanden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 08:52
Als je router VPN ondersteunt wel ja. Misschien is een NAS met fpt functie ook nog wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Legendary1985 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:35:
dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon deze halen en dan VPN instellen en dan kan ik overal op internet bij mijn bestanden komen?
Als je het goed wilt begrijpen zul je je in moeten gaan lezen op de materie. Je hebt nu voldoende keywords, er is een groot NAS topic op GoT, dus allemaal goed te vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1