Hoeveelheid knoppen bij muis

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zowiezo een geweldige Pricewatch , maar.

Ik wil graag een nieuwe muis kopen met tenminste 7,8 knoppen .
Nu zijn er bij de muizen maar 487 keuzes , dus misschien handig om daar een filter bij te zetten alsjeblieft. O+

btw misschien ook fijn om onderscheid te kunnen maken tussen (klein) "laptop muizen" en (groot) "gewone muizen" ???

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 10-09-2010 17:54 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
btw misschien ook fijn om onderscheid te kunnen maken tussen laptop muizen en gewone muizen ???
Dat lijkt mij erg lastig, want wie maakt het onderscheid tussen een gewone en een laptop muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/article/111/1110788/cyborg-rat-7-20100805070224083-000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kan zeker ook nog uitvouwen tot een toetsenbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Aaaaaaah

Dus DIE moet ik nemen , dank je wel voor je inzichtelijke antwoord.
Ik ben er uit .

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Aloys schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:44:
[...]

Dat lijkt mij erg lastig, want wie maakt het onderscheid tussen een gewone en een laptop muis?
Dat is toch niet zo vreemd, een notebookmuis is kleiner. M'n vader gebruikt met notebooks een notebookmuis, terwijl ik een gewone muis gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Bij welk formaat leg je de grens tussen een laptopmuis en een gewone muis dan? Om dat te scheiden moeten we van 487 muizen de lengte gaan invoeren en een harde grens trekken wat een gewone is en wat een laptopmuis.

Aantal knoppen lijkt mij persoonlijk trouwens wel een redelijk interessante spec, maar imho is alleen het aantal knoppen niet echt interessant. Dan wil je het aantal programmeerbare knoppen weten volgens mij. En hoeveel knoppen tel je voor een scrollwieltje wat ook kan klikken?

[ Voor 7% gewijzigd door Megaflix op 19-09-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bijna alle muizen hebben een scrollwieltje met 3 effectieve knoppen toch?

Als zoiets er komt, zou ik gewoon het aantal extra knoppen doen. Linkermuisknop, Rechtermuisknop en scrollwiel zitten tegenwoordig op elke muis.

[ Voor 50% gewijzigd door Compizfox op 19-09-2010 19:04 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Enfin 9 dagen later toch een zinnig antwoord/vraag. :)

Wat mij betreft het liefst gewoon alle knoppen tellen dus links en rechts scrollen gewoon als twee knoppen , de meeste muizen met meer dan de 5 basisknoppen (links,rechts,wieltjeindrukken,wieltjelinks,wieltjerechts) hebben daarvoor wel een programmeer mogenlijkheid of hackbaarheid ala UberOptions.
Daarna zou je daarmee verder kunnen uitfilteren cq per muis de specs zoeken.

Het gaat er mij in eerste instantie erom dat er van ong 500 muizen ik er 400 kan wegselecteren die ik niet boeiend vind , dus superprecies hoeft niet het heeft meer een ballparkfunctie.

Met klein of groot zou je misschien de lengteafmeting kunnen nemen , maar is ook meer globaal bedoeld , misschien klein,medium,groot sommige versies vallen er inderdaad een beetje tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
enchion schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:02:
Enfin 9 dagen later toch een zinnig antwoord/vraag. :)
Tja, MoaM :+ Dan krijg je dat. En V&A3 slokt van de PW-crew heel wat aandacht weg momenteel.
Wat mij betreft het liefst gewoon alle knoppen tellen dus links en rechts scrollen gewoon als twee knoppen , de meeste muizen met meer dan de 5 basisknoppen (links,rechts,wieltjeindrukken,wieltjelinks,wieltjerechts) hebben daarvoor wel een programmeer mogenlijkheid of hackbaarheid ala UberOptions.
Daarna zou je daarmee verder kunnen uitfilteren cq per muis de specs zoeken.
Het lijkt er op dat fabrikanten een scrollwiel tellen als 2 knoppen. Klikken en scrollen. Tenminste Logitech en Microsoft, dan heb je wel een groot deel van de markt te pakken.
Het gaat er mij in eerste instantie erom dat er van ong 500 muizen ik er 400 kan wegselecteren die ik niet boeiend vind , dus superprecies hoeft niet het heeft meer een ballparkfunctie.

Met klein of groot zou je misschien de lengteafmeting kunnen nemen , maar is ook meer globaal bedoeld , misschien klein,medium,groot sommige versies vallen er inderdaad een beetje tussenin.
Het is wel zo dat grenzen een absolute waarde moeten hebben, dus een ballpark-functie kan een filter niet vervullen. Servers kennen alleen getallen, geen gevoel als 'groot'. Groot en klein zul je dus als filter niet echt tegen kunnen komen. Dan krijg je meer iets in de zin van 'tussen 5 cm en 8 cm' (ik verzin maar wat getallen). Verder moeten specs wel beschikbaar zijn, aangezien we niet iedere muis kunnen gaan opmeten. Ik zie op de site van Logitech al geen afmetingen staan bij muizen, dus dan zou je met een formaatfilter meteen 20% van het totale muizenassortiment uit de PW wegstrepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Megaflix op 20-09-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Volgens mij ,maar het staat er niet echt veel keer bij zeggen de hoeveelheid knoppen bij logitech dat het scrollwiel drie knoppen zijn als er horizontaal gescrolld kan worden en tellen ze het draaien aan het wieltje niet als knop.

Ik heb zelf nu een Media-Play mouse van logitech en in setpoint geeft hij ook dertien knoppen aan (inclusief dus de twee horizontale knoppen maar dus niet het wiel.

Verder is het misschien mogenlijk om de hoeveelheid knoppen voor logitech muizen uit de drivers van setpoint te halen en dat gewoon als definitie te hanteren.(werkt misschien ook bij microsoft(het zijn XML-files dus dat maakt het misschien iets minder moeilijk))

Met de grootte , afmetingen zijn inderdaad nogal onvindbaar ,maar dan misschien overnemen hoe de muis gemarket wordt dan kunnen de tussen versies daarna misschien geretagged worden , 90% van de "laptop" muizen zijn ook echt klein nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
De specificatie laptopmuis-desktopmuis is uitgesloten om de hiervoor reeds genoemde redenen. Daarnaast weegt de relevantie van de functionaliteit om op aantal muisknoppen te filteren niet op tegen de hoeveelheid werk die dit kost.

Natuurlijk kan iedereen thuis even kijken hoeveel knoppen zijn muis heeft en deze als verbetering doorgeven in de PW, maar als dat hooguit eens twintig mensen doen, blijven er nog duizend muizen over waarvan de specificatie ingevuld moet worden.

Ondanks dat de door jou gesuggereerde filters in sommige gevallen best waardevol kunnen zijn, komen ze er om bovenstaande redenen helaas niet in.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chappie010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08-2021
Die Logitec MX518 mist wel 1 of 2 knopjes bij de pink/rechterkant en heeft geen gewichtjes he?

Als hij die wel had was ik er ook sowieso voor gegaan, weet iemand een andere (grote) muis die zowel links als rechts 1 (of 2) knopjes heeft? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Zo, dat is een zinvolle post in een lekker actueel topic.

Op slot...

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.