[Win7] Geen favorieten (Bureaublad, Downloads)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 21:21
Hoi,

Beetje lastig te omschrijven probleem daarom maar ff met behulp van een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://dond.no-ip.org/problem.jpg | | | | | | | | Afbeeldingslocatie: http://dond.no-ip.org/problem2.jpg

Ergens is blijkbaar iets misgegaan met het verplaatsen van de Mijn Documenten folder, ik heb geloof ik ook toen hier en daar het een en ander weggehaald, niets schadelijks behalve dan dat ik nu niet geen Favorieten in de Windows Explorer omgeving meer heb.

Ik kan ook geen nieuwe favorieten daar aanmaken, of naartoe slepen, heb al op Rechtsklik->Herstellen geprobeert, maar dat werkt niet echt, het lijkt wel alsof de Favorites link naar een niet-bestaande folder staat.

Al diverse sites gezocht, maar het is erg lastig zoeken omdat google bijna alleen maar paginas teruggeeft over Favorites icm met browsers.

Wie helpt me een stapje verder :)

Bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Thunderhawk op 10-09-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Ga naar C:\Users\UserName en sleep de mappen Downloads, Bureaublad en Recent Geopende Documenten naar de favorieten map

*: Username is jouw gebruikersnaam

Nom na even wat nazoeken heb je het mapje *Links* onder je Users\UserName map daar zitten namelijk de snelkoppelingen in voor de Favorieten die je aangeeft.

En zo ja kijk waarheen deze verwijst en of dit de goede map is waar die heen moet verwijzen (rechter muisknop, eigenschappen, locatie)

[ Voor 50% gewijzigd door Starke op 10-09-2010 17:41 . Reden: read better ME ]

• Thunderhawk
Thanks man,

Ik ben eruit gekomen :), heb uiteindelijk gewoon zelf een mapje genaamd Links aangemaakt in mijn profiel, en daar snelkoppeling in gemaakt en dat werkte!

Werkt nog niet helemaal zoals het origineel was (ik kan niet rechtstreeks een snelkoppeling daarin maken, moet per se via verkenner naar m'n profiel toe en handmatig daar in die map Links daar de snelkoppeling plaatsen), maar dat geeft niet!

Peace out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Okay na nog wat uitzoeken heb ik een link gevonden die de Favorieten moet kunnen herstellen als zoals ze oorspronkelijk horen te zijn. Ik neem hier geen credit voor en verwijs je gewoon door naar de pagina van Sevenforums met informatie hierover.

Methode 2 gebruiken aangezien je de folder al hebt gemaakt. Je mist waarschijnlijk alleen de registry entries nog voor de map. Dit werkt dan na het importeren van de reg file van de gegeven link gecombineert met een herstart.

[ Voor 25% gewijzigd door Starke op 14-09-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk
Heb dat .regje op die site gedownload en uitgevoerd en alles is inderdaad nu weer zoals het hoort. Super man ! Bedankt!