Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, hoi :P Ik ben niet nieuw op de site, maar ik reageer nouwelijks. Ik ben meer een pricewatcher en een lurker.

Maar goed, er komen 2 verschillende versies 1215N's uit. Eentje zonder 2 USB 3.0 poorten en Bluetooth 3.0, en eentje met. Diegene zonder, komt in Oktober uit (volgens de ASUS website). Is voor mij niet perseé te lang, maar ik twijfel wel. Want; volgens een verkoper op eBay.com (USA), word die ongeveer US$200 duurder. Is het volgens mij niet waard... Voor alleen een paar USB 3.0 poortjes en Bluetooth 3.0... Bovendien hebben alle laptops tegenwoordig Bluetooth...

Nou heb ik Bluetooth 3.0 niet per direct nodig, maar in de toekomst wil ik de laptop gebruiken als PC gebruiken op me TV. En in een woonkamer zijn lange snoeren niet handig...

Dus mijn vraag is; zou een laptopje die een kleine €500 kost, nou écht zo'n €150 duurder worden alleen omdat die paar USB 3.0 poortjes en Bluetooth 3.0 als extraatjes heeft? Wat denken jullie ongeveer hoeveel de ''duudere'' versie duurder zal zijn?

Alvast bedankt,

- Ben :)

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik kan niet zeggen hoeveel duurder de "duurdere"-versie gaat worden, maar ik kan wel zeggen dat als je de laptop alleen gaat gebruiken voor PC-on-TV dat je dan geen duurdere versie nodig hebt.

Ik persoonlijk gebruik nooit Bluetooth, dit is wel voort standaard op elke laptop. Als je zelf wel veel Bluetooth gebruikt (Dagelijks) en je vind dat de snelheid omhoog moet dan zou dit aantrekkelijk zijn.

Verder zou je geen USB 3.0 nodig hebben op een netbook, als je bijvoorbeeld een Full HD film wilt bekijken vanaf een externe schijf of usb-stick is de snelheid van USB 2.0 snel genoeg.

Ik heb de EEE PC 1201N, deze sluit ik aan op mijn TV. Hieraan heb ik een Externe Schijf hangen met FullHD Films. Hij speelt deze films vlekkeloos af, ondanks deze via de USB 2.0 poort is aangesloten.

Dus als je de laptop als media-center wilt gebruiken zou in mijn ogen de goedkope versie voldoende zijn. Je wilt natuurlijk geen extra geld uitgeven aan dingen die je waarschijnlijk niet gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 11-09-2010 01:25 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Waarom zou je uberhaupt een netbook kopen van 500 euro als je voor 33 euro meer een thin-and-light notebook hebt die gewoon 2x zo snel is?
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)

Daarbij, USB 3.0 is niet heilig zolang alle apparatuur nog USB 2.0 is. En Bluetooth? Das leuk om je telefoon te syncen, of om een draadloze muis mee te verbinden. Maar je kan echt geen TV ofzo aansluiten op je laptop via Bluetooth. Daarvoor heb je nog altijd kabels nodig, of de nieuwe WiDi techniek van Intel. (ook duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:32
Ik heb vandaag mijn 1215N ontvangen (besteld bij Salland op 18/9). Hoewel de berichten stellen dat het dingen geen Bluetooth heeft, lijkt het erop dat het er wel op zit. Ik heb 'm nog niet aangezet (de batterij moet eerst 8 uur opladen) maar de sticker op de doos zegt het volgende:
Model: 1215N-SIV053M

EEEPC 1215N,SIV,U2,1G*2 DDR3 INTEL ATOMD525,250G(D)HDD,802.11bgn(AS)_WW+BT3.0 0.3M CAMERA,6CELL LI-ION,N/A

Geen idee wat SIV,U2 AS of N/A betekent maar BT3.0 lijkt er wel op te zitten :)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Usb 3.0 zit er zeker nog niet op ?

Houd je ons even op de hoogte hoelang de accu meegaat met wifi aan, en normaal wat rondsurfen enzo ?

• Vliango
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11-2021
SIV staat gok ik voor silver :)

• Vliango
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11-2021
Aziona schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:41:
Ik heb vandaag mijn 1215N ontvangen (besteld bij Salland op 18/9). Hoewel de berichten stellen dat het dingen geen Bluetooth heeft, lijkt het erop dat het er wel op zit. Ik heb 'm nog niet aangezet (de batterij moet eerst 8 uur opladen) maar de sticker op de doos zegt het volgende:
Model: 1215N-SIV053M

EEEPC 1215N,SIV,U2,1G*2 DDR3 INTEL ATOMD525,250G(D)HDD,802.11bgn(AS)_WW+BT3.0 0.3M CAMERA,6CELL LI-ION,N/A

Geen idee wat SIV,U2 AS of N/A betekent maar BT3.0 lijkt er wel op te zitten :)
Een vraagje van een mede eigenaar, Ik ben em nu ook aan het opladen maar welke kleur had jouw batterij lampje tijdens de eerste keer opladen? De mijne is namelijk rood, terwijl volgens de handleiding het lampje oranje of groen kan zijn. :S

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:32
Ik kan je niet helpen. Ik ben kleurenblind en toen ik mijn vrouw vroeg welke kleur het lampje had (om te checken of de batterij vol was) zei ze dat hij rood/orangje was. Overigens kan ik bij deze bevestigen dat 1215N inderdaad BT3.0 heeft.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliango schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:47:
[...]
Een vraagje van een mede eigenaar, Ik ben em nu ook aan het opladen maar welke kleur had jouw batterij lampje tijdens de eerste keer opladen? De mijne is namelijk rood, terwijl volgens de handleiding het lampje oranje of groen kan zijn. :S
Nou, moet niet te ingewikkeld zijn lijkt me. Rood en oranje lijken aardig op elkaar en als ie opgeladen is zal ie wel groen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:22:
Waarom zou je uberhaupt een netbook kopen van 500 euro als je voor 33 euro meer een thin-and-light notebook hebt die gewoon 2x zo snel is?
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)
Sommige mensen (althans ik) zijn meer van intel en nvida, ik wil echt geen amd. Maar goed, ik geloof dat die Edge 13 en 11 ook uitkomen met Intel eerdaags. Ik wacht zelf op de Edge 11 met Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie nu een Azerty klavier of een qwerty ?
Ik vind veel winkels (waaronder Salland) die de Qwerty versie verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 01:08

PCD

Fazer 600

Ik ben sinds 30/10/10 ook een 1215n Silver eigenaar.
Tot mijn spijt zit er geen USB 3.0 op.
Al wordt dit wel op de website aangegeven.
De prijs van deze webshop was hoger dus ik ging er van uit dat het zou kloppen dat er usb 3.0 in zit.
Ik overweeg het apparaat retour te sturen, een beetje misleidend is het wel, al ga ik er van uit dat het een vergissing zal zijn.
Al weet ik niet wanneer de usb3.0 versie beschikbaar komt en wat de prijs hier van zijn.

Mijn toetsenbord is overigens QWERTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik heb sinds kort ook een 1215n gekocht bij Fortress Hong Kong, deze heeft ook geen USB 3.0, lijkt mij dat dit een marketing zet was door voor reviewers een exemplaar met USB 3.0 beschikbaar te stellen.

Tevens ondersteunt de Broadcom chip alleen 802.11n op 2,4 GHz waardoor hij dus onbruikbaar wordt als je nog apparaten met 802.11g in je netwerk hebt (zoals mijn iPhone 3G) omdat routers niet simultaan n en g op dezelfde frequentie zenden.

Verder is hij erg stil, alleen maakt de hardeschijf echt een herrie (meer dan de ventilator), die wil ik dus graag vervangen............nu komt het.....dat kan dus niet :(. Je moet hem daarvoor open "klikken" en dat gaat heel moeilijk waardoor hij bijna altijd beschadigd raakt.Leuk hoor Asus :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

De harddisk van mijn 1215N maakt anders helemaal geen herrie, heel af en toe hoor de je de fan heel zacht lopen, dit is zowat onhoorbaar.

De harddisk op zich hoor je helemaal niet lopen.

Misschien is er wat mis met jouw 1215N ? Garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm..
Ben sinds 3 dagen ook eigenaar van een 1215N en hoor de HDD anders ook best goed.
Weet niet hoe het met jullie zit, maar bij mij klinkt het geluid als 'het tikken van de secondenwijzer van een wandklok'. Iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARCUS1200
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10-2020
Ik heb momenteel een Asus Eeepc 1000HE (N450) met 2Gb. Is zo'n 1215n de moeite waard van het upgraden als autonomie erg belangrijk is (ik heb een 8700mAh 62Wh LiIon accu die bijna 9 uur meegaat in power saving mode). Ik heb wel interesse in de 1215N ivm de hogere kwaliteit beeldscherm (en formaat) en de ION graphic chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ARCUS1200 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:48:
Ik heb momenteel een Asus Eeepc 1000HE (N450) met 2Gb. Is zo'n 1215n de moeite waard van het upgraden als autonomie erg belangrijk is (ik heb een 8700mAh 62Wh LiIon accu die bijna 9 uur meegaat in power saving mode). Ik heb wel interesse in de 1215N ivm de hogere kwaliteit beeldscherm (en formaat) en de ION graphic chip.
De 1215N bevalt mij in ieder geval heel goed, teminste .......
Ik heb em een keer of 10 aangehad in 6 maanden tijd, sinds ik een ipad heb staatie eigenlijk alleen maar werkeloos op de plank te kijken.
Pagina: 1