Toon posts:

Win 7 64 bit blijft hangen op zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het volgende pc probleem doemde op:

http://www.helpmij.nl/for...op-zwart-scherm?p=3579710

op helpmij werd ik niet wijzer, en aangezien dit een druk forum is lijkt me dit een goede plaats om mijn vraag te stellen :p
ik heb deze vraag hier geplaatst omdat ik denk dat het een hardware-probleem is.

Wat ik wil bereiken:
een helder antwoord van wat ik moet vervangen: NIET ga naar een pro. ik denk zelf dat het op te lossen is met of een nieuwe videokaart of een nieuw moederbord.
ik wil weten wat kapot is en wat dan vervangen moet worden, want naar een monteur is veel te duur, dan is eeen nieuw moederbordje goedkoper & beter

PS: de link is alleen om onnodige discussies te besparen ;)

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05-2025
Je moet alles een voor een vervangen totdat ie weer werkt. Duur geintje, maar succes verzekerd.

Als dat je te gortig wordt dan kun je dit nog even proberen
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En anders toch maar een PRO opzoeken...of je moet een glazen bol hebben natuurlijk...

Oh btw, garantie verlopen?

D3 armory: DeGrand-2382

Verwijderd

Topicstarter
ja garantie al een jaar verlopen, maar op helpmij zou het een video chip zijn, en anders lijkt mij het logischte dat het het moederbord is.

Maar ik bedenk me net:
de aanwijzingen, geen response, kan dat niet de voeding zijn?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Zoals eerder aangegeven..... Wij kunnen dat op afstand niet bepalen. Je zult toch echt onderdeel voor onderdeel moeten uitsluiten. Als je dit niet kan c.q. wilt c.q. geen spare parts hebt liggen, zul je inderdaad naar een pro moeten. Die gaat namelijk hetzelfde doen. Niemand kan door een omschrijving of door er alleen naar te kijken een diagnose kunnen stellen.

Gezien jouw omschrijving kan het zijn:
Videokaart
Moederbord
Geheugen
Processor
Voeding

Edit: maar het blijft gokken ;)

[ Voor 59% gewijzigd door muppet99 op 10-09-2010 17:20 ]

Carpe Diem

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 16:45

Pos

Ik gok in eerste instantie ook dat je mobo kaduuk is. Als het alleen de videokaart zou zijn, zou je nog wel geluid horen als ie in Windows komt. (tenzij je mobo niet door start bij een kapotte videokaart)

Een goede 2e is je PSU (voeding) maar dat is altijd een gok.