Nieuw moederbord, geeft videokaart error (3e nieuwe moederb

Pagina: 1
Acties:

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:10
Ik heb laatst al eens een topic aangemaakt dat ik een moederbord had geleverd gekregen, en toen ik alles had aangesloten, dat hij een videokaart error gaf (met de bleepjes dus).

Nou heeft het moederbord een Onboard videokaart en ik heb er een externe aan, in het PCI-x slot.

Nou heb ik de andere 2 die ik had gekregen terug gestuurd voor garantie, en nou, weer voor de 3e keer 1 ontvangen, en ja hoor, weer videokaart error.

Het gaat hier om een P5QPL-AM van Asus.

Ik dacht misschien heeft het te maken met de voeding oid, dat die ze dan misschien kapot maakt, maar nu een andere voeding er aangedaan, toen als ik hem had aangesloten, en ja hoor, was precies het zelfde mee.

Als ik hem nu laat opstarten met of zonder externe videokaart (PCI-x) dan krijg ik allebeide keren de fout houden.

Hebben jullie ideen, wat ik hier aan kan doen, want 3x een DOA achterelkaar met het zelfde product?

Durk

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 20:45
Je hebt al een andere videokaart geprobeerd?

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Zouden ze niet het moederbord getest hebben, gekeken van.. Oh hij werkt en weer dezelfde teruggekregen?
Zo had ik dat toen ook een keer gedaan met een defecte slot, ik deed er een expres een krasje aan de zijkant van de print op een bepaalde plekje wat ik kon herkennen.

En ja hoor ik kreeg een nieuwe, totdat ik het mobo bekeek en op hetzelfde plekje, hetzelfde krasje... ;-)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor videokaarten duw je er dan in? (en dit zullen PCIe kaarten zijn lijkt me, PCI-X vind je alleen in highend workstations en servers).
Doen die kaarten het wel op een ander bord, want dan weet je in elk geval of het aan het bord ligt of aan de videokaarten.

Heb je de hardware ook al eens allemaal vervangen, dus ander type geheugen, andere voeding etc. Als je met een incompatibiliteit zit kun je RMAen blijven, maar wordt het probleem niet mee opgelost.

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:10
sorry, inderdaad is het PCIe kon zosnel niet op de naam komen.

Straks uit mijn computer de CPU enzo maar eens halen, zien als dat werkt..

EN ik heb nu een andere voeding dus gedaan, dat maakte geen verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door durkp op 10-09-2010 15:44 ]

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49

iichel

Gazoooo

Heb je een keer je BIOS gerest nadat je je videokaart eruit hebt gehaald?
Het kan zijn dat je PC blijft zoeken naar een externe kaart gaat zoeken en een error geeft.
Misschien dat je per ongeluk je kaart gedisabled hebt oid.

En ik neem aan dat je weet dat 't niet aan de rest vd hardware ligt, bijvoorbeeld een DIMMetje dat lastig is?
(onboard videokaart gebruikt meestal je 'gewone' RAM)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Pagina: 1