Medion Akoya MD 96630 beeldscherm opgedeeld in 6 kleine

Pagina: 1
Acties:

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 21:20
Hallo iedereen,

Ik moest voor een kennis de laptop fixen, maar uit dit probleem kom ik ook even niet uit. Het betreft een Medion Akoya MD 96630. Het beeldscherm is opgedeeld in 6 kleinere beeldschermpjes waarop allemaal hetzelfde te zien is. Dit is al vanaf het opstarten zo, er is net op te werken maar niet echt handig.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a176/RealMaster/IMG_1707.jpg

Ik gok dat het een hardware probleem is, aangezien ik al heb geprobeerd:
-Nieuwe windows 7 installatie
-Drivers opgezocht van Nvidia (na installatie en opnieuw opstarten loopt laptop vast bij opstarten)
-met HDMI en VGA geprobeerd op een beeldscherm aan te sluiten, geen succes
-met windows update de beschikbare updates binnengehaald
-Videokaart wordt sowieso niet herkend
-Ik heb m nog niet open geschroeft om te kijken of er misschien een stekker los zit..

Wat specificaties:
-Medion Akoya MD 96630
-Intel® Pentium® dual-coreprocessor T2330
(1.6 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz)
-15,4" TFT LCD WXGA-display
-3 GB DDR2 SDRAM
-NVidia® GeForce® 9300M G 128MB GDDR3

Ik heb dus al wel een aantal dingen geprobeerd maar het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie.. heeft iemand nog suggesties wat te proberen of is de grafische kaart vervangen de meest voor de hand liggende optie nu? Er zit geen garantie op, de laptop is al een paar jaar oud.

Alvast bedankt!

XBL: Sgt Rik NL

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12 14:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Rik027 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:22:
-met HDMI en VGA geprobeerd op een beeldscherm aan te sluiten, geen succes
Dan krijg je geen beeld? Of zie je dan hetzelfde op het externe scherm?

Raar probleem, nooit eerder zoiets gezien.

This footer is intentionally left blank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ziet je bios er ook zo uit?
In dat geval kun je vrij zeker zijn van een hardwareprobleem. Je kunt nog eens controleren op kabelbreuk, maar geen idee of dat zo'n scherm weer kan geven als je nu hier ziet.

• Rik027
Op extern scherm krijg ik geen beeld nee. En ben nog niet in de bios geweest (kan net niet lezen welke toets ik daarvoor moet indrukken:P), maar neem aan dat dat hetzelfde is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:40

D4NG3R

kiwi

:)

F1, F2, F8, F12 of Delete is het normaal (meestal F2 of Delete) Maar het klinkt dus alsof dit ook al gebeurt voordat windows laad. AKA: Een hardwarematig probleem, allereerst zou ik een ander scherm proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2010 15:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar je ziet toch bij het posten gelijk of het scherm normaal is of niet? Dat zal in de bios niet anders zijn (zelfde resolutie etc).
In dat geval is het dus een hardwareissue. Je kunt het ding openmaken en kijken wat er aan kabels inzit die je kunt vervangen, maar denk dat het lastig wordt.

• Rik027
Het openmaken is lastiger dan het lijkt.. Ik zal even navraag doen hoe dit zo gekomen is, daar heb ik even geen idee van.

Edit: Hmm, voor de 2e keer een driver van Nvidia geinstalleerd (de eerste keer de driver van de videokaart die de website van Medion aangaf, de tweede keer de driver laten uitzoeken door de Nvidia website) maar beide keren start ie daarna dus niet op. Het scherm blijft na het windows laadbalkje zwart, hoewel als je van de bovenkant kijkt (hoera voor beperkte kijkhoeken :P ) zie je dat er 2 horizontale zwarte balken door het scherm lopen..

[ Voor 64% gewijzigd door Rik027 op 10-09-2010 16:03 ]

Verwijderd

99% zeker een defecte vgakaart.
nVidia 8400/8600/9300 doen dit nog wel eens als ze defect gaan.

• Rik027
Ah, dat is een helder antwoord. Dank iedereen, dat wordt dus openschroeven en de kaart vervangen. Nogmaals dank!

(of ter reparatie sturen.. weet niet of dat zo 1,2,3 wil.)

[ Voor 21% gewijzigd door Rik027 op 10-09-2010 16:23 ]

Pagina: 1