Hallo iedereen,
Ik moest voor een kennis de laptop fixen, maar uit dit probleem kom ik ook even niet uit. Het betreft een Medion Akoya MD 96630. Het beeldscherm is opgedeeld in 6 kleinere beeldschermpjes waarop allemaal hetzelfde te zien is. Dit is al vanaf het opstarten zo, er is net op te werken maar niet echt handig.

Ik gok dat het een hardware probleem is, aangezien ik al heb geprobeerd:
-Nieuwe windows 7 installatie
-Drivers opgezocht van Nvidia (na installatie en opnieuw opstarten loopt laptop vast bij opstarten)
-met HDMI en VGA geprobeerd op een beeldscherm aan te sluiten, geen succes
-met windows update de beschikbare updates binnengehaald
-Videokaart wordt sowieso niet herkend
-Ik heb m nog niet open geschroeft om te kijken of er misschien een stekker los zit..
Wat specificaties:
-Medion Akoya MD 96630
-Intel® Pentium® dual-coreprocessor T2330
(1.6 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz)
-15,4" TFT LCD WXGA-display
-3 GB DDR2 SDRAM
-NVidia® GeForce® 9300M G 128MB GDDR3
Ik heb dus al wel een aantal dingen geprobeerd maar het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie.. heeft iemand nog suggesties wat te proberen of is de grafische kaart vervangen de meest voor de hand liggende optie nu? Er zit geen garantie op, de laptop is al een paar jaar oud.
Alvast bedankt!
Ik moest voor een kennis de laptop fixen, maar uit dit probleem kom ik ook even niet uit. Het betreft een Medion Akoya MD 96630. Het beeldscherm is opgedeeld in 6 kleinere beeldschermpjes waarop allemaal hetzelfde te zien is. Dit is al vanaf het opstarten zo, er is net op te werken maar niet echt handig.

Ik gok dat het een hardware probleem is, aangezien ik al heb geprobeerd:
-Nieuwe windows 7 installatie
-Drivers opgezocht van Nvidia (na installatie en opnieuw opstarten loopt laptop vast bij opstarten)
-met HDMI en VGA geprobeerd op een beeldscherm aan te sluiten, geen succes
-met windows update de beschikbare updates binnengehaald
-Videokaart wordt sowieso niet herkend
-Ik heb m nog niet open geschroeft om te kijken of er misschien een stekker los zit..
Wat specificaties:
-Medion Akoya MD 96630
-Intel® Pentium® dual-coreprocessor T2330
(1.6 GHz, 1MB L2 Cache, FSB 533 MHz)
-15,4" TFT LCD WXGA-display
-3 GB DDR2 SDRAM
-NVidia® GeForce® 9300M G 128MB GDDR3
Ik heb dus al wel een aantal dingen geprobeerd maar het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie.. heeft iemand nog suggesties wat te proberen of is de grafische kaart vervangen de meest voor de hand liggende optie nu? Er zit geen garantie op, de laptop is al een paar jaar oud.
Alvast bedankt!
XBL: Sgt Rik NL