Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousR
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 10:56
Voor een op te starten bedrijfje willen wij een soort banner met een aantal icoontjes of plaatjes maken welke schematisch, maar toch redelijk strak en professioneel een weergave geven van wat de bedoeling van de website is. Hiervoor heb ik een aantal voorbeelden van een andere site:

Afbeeldingslocatie: http://www.rolandwolff.nl/Besparingscheck%20Plaatjes.png

Kan iemand mij vertellen hoe ik het handigst en snelst deze plaatjes kan maken? Ik heb wel een beetje ervaring met programma's als photoshop, maar ben geen pro daarin ofzo.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31

_Erikje_

Tweaker in Spanje

illustrator maar goede icons maken is wel een kunst. Uitbesteden aan een bevriende designer geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-10-2024
Er zijn wel tutorials te vinden op 't internet, bijvoorbeeld http://www.photoshopsupport.com/tutorials/cian/how-to-make-icons.html

Gevonden, met de zoektermen "create icons in photoshop" in google ;)

Zoals ze aangeven, eerst een schets maken op papier, dat ontwerpt voor de meeste mensen het makkelijkst.

Bedenk ook dat je de icons allemaal apart maakt en bewaart, zodat je een bibliotheek kan maken, voor hergebruik. En zoals in de tutorial staat, maak verschillende formaten aan van hetzelfde icon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, een computer is nu eenmaal niet een toverapparaat, maar slechts een tool. Er is niet een wizard "Genereer professioneel icoon". Wanner je met pen en papier niet een (ruwe schets van een) professioneel icoon neer zou kunnen zetten, dan lukt je dat met Illustrator of Photoshop ook niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn genoeg gratis icons. Weet niet helemaal hoe het zit met commercieel gebruik though.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Misschien als suggestie dat je bij een aantal photoshop forums langs gaat. Er zijn genoeg forums die eventueel verzoekjes doen en gewoon voor de eer en/ of uitdaging iets willen ontwerpen. Anders zul je toch echt zelf tutorials moeten gaan volgen. Misschien is www.deviantart.com een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Een tool als http://www.iconfinder.com/ biedt uitkomst, aangezien je hier op specifieke iconen kan zoeken en je vervolgens iconen uit dezelfde set kunt laten weergeven. Ook staat bij elke iconset onder welke voorwaarden je deze mag gebruiken. Met Creative Commons of MIT kun je dus naar hartelust de icons legaal voor een commerciële toepassing gebruiken.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Pagina: 1