Andere gebruiker meesturen bij printopdracht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een gedeelde printer geinstalleerd op een netwerk van 2 computers. De printer is geinstalleerd op computer 1.

Als ik nu op computer 2 ben ingelogd als een andere windows gebruiker, hoe kan ik een printopdracht versturen naar een gedeelde printer namens een andere gebruiker? Hij neemt namelijk automatisch de huidige ingelogde gebruiker van windows over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Welke versie van Windows gaat het om?

En als ik het goed begrijp staat de printer fysiek aangesloten op computer 1 en vanuit daar gedeeld?
Wat is precies het nut van printen onder een andere gebruikersaccount dan de huidige? Heb je op die meer rechten?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om windows vista. Klopt, de printer staat fysiek aangesloten op computer 1. Ik wil dus echt weten of het mogelijk is om een andere gebruikersnaam mee te sturen met de printopdracht dan de originele "op dit moment aangemelde windows gebruiker".

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat bedoel je precies met dat "meesturen"? Een printopdracht is een printopdracht, komt verder niets bij te kijken. Op het af te drukken document staat toch nooit wie het afdrukt? Dus wat is het verschil van rechtstreeks afdrukken op PC 1 of vanaf PC 2 via het netwerk?