Overzicht kwijt, welke router? Linksys WRT54GL ?

Pagina: 1
Acties:

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:00
Beste,

Ik ga volgende week verhuizen, op mijzelf wonen. Ik moet dan dus ook een draadloos netwerk aanschaffen.

Maar ik kan echt werkelijk door de bomen het bos niet meer zien, wij hebben momenteel thuis een Belkin router maar dat ding is echt totaal hopeloos. Voor alsnog is Belkin dan ook op voorhand afgeschreven.

Nu was ik van de week bij mijn broer en hij rade mij de Linksys WRT54GL aan.

Maar nu heeft deze onder andere maar 54mb, nu zal dat voor nu ruim voldoende zijn. (Ik krijg een Ziggo abonnement 20mb.

Maar ik heb geen zin om over een paar jaar een nieuwe te moeten kopen omdat de verbindingen er zo op vooruit zijn gegaan maar mijn router dit niet aan kan.

Prijsklasse rond de 50 euro, iets meer is geen probleem. Maar een degelijke router waar slechts 1 á 2 computers op zullen komen moet wel voor die prijs te krijgen zijn lijkt mij!

Mijn internetverkeer houd in het normale internetverkeer, downloaden (Nieuwsgroepen etc.) en ik wil er ook een webcam mee kunnen streamen. (Eventueel downloaden en streamen mbv een oudere desktop die fungeert als 'server'.)

Aan jullie dus de vraag welke router ik het beste kan nemen, en of die Linksys WRT54G hiervoor voldoet?

BVD!

Danny,

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33
voor internet van 20Mb is de GL prima voldoende. Echter, de GL heeft slechts 802.11g en tegenwoordig zijn er toch uitstekende 802.11n routers op de markt, ook voor niet te veel geld. Heb je je daar al op georienteerd?

Anders kijk eens in de pricewatch en stel eens wat filters in.

pricewatch: Netgear WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router
pricewatch: D-Link DIR-652

Hoef je in ieder geval de komende tijd geen nieuwe te kopen.....

[ Voor 38% gewijzigd door R.E. op 10-09-2010 13:45 ]

Vette shit!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:00
Allereerst bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb bij UPC gewerkt en daar hadden ze ook een netgear router, hier had ik toen ter ondersteuning geen goede ervaringen mee, dit was dan wel de g router, net toen ik vertrok begonnen ze met n routers aan te bieden.

Verder heb ik altijd gemeend dat je wat router betreft goed zit bij sitecom en linksys, dat dat echt de kwaliteitsrouters zijn en de andere merken eerder de 'B-merken'.

Wat is hiervan waar? Omdat beide links die jij mij geeft zijn nu net niet de merken die ik als 'beter' bestempelde.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dat is natuurlijk subjectief, er zijn genoeg merken die gebruik maken van dezelfde chipsets. De 54Mbps van 802.11g is natuurlijk de verbindingssnelheid en niet de doorvoersnelheid. In de praktijk zul je vrijwel niet de 27Mbps halen, lees hier dit artikel en zie daar ook de wireless router charts. Een router blijft natuurlijk maar 1 kant van de verbinding, als je ontvanger slecht is of gewoonweg niet voldoet aan wireless standaarden dan zul je natuurlijk geen fatsoenlijke verbinding hebben.