Autorun.inf op USB stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag automatisch een programma opstarten zodra ik een USB stick in een Windows PC stop. Het programma staat op de USB stick. Ik gebruik nu autorun.inf maar dat werkt niet, wie weet raad.

[autorun]
open=programma.exe

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

The Executer

Lekker belangrijk!

Wat werkt hier precies niet aan?

Bij oa Windows XP, Vista, W7 krijg je de vraag of je het programma uit wil voeren, of dat je bijvoorbeeld map etc wil openen. Helemaal compleet automatisch kan wel, maar moet je aangeven dat je die actie altijd standaard wilt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Welke windows gebruik je, want in Vista en 7 is automatisch uitvoeren door middel van .infs uitgeschakeld standaard. Omdat in WinXP dit nogal veel euvel gaf als er een virus was binnengedrongen op een extern opslagmedium.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Als ik 3 seconden google kom ik een hoop vergelijkbare topics tegen van andere fora, waar onder andere instaat dat je beter shellexecute= kan gebruiken in plaats van open=.

Wat mij een betere optie lijkt is om van je gewone USB-stick een U3 stick te maken, mits de usb-stick hiervoor geschikt is.
onder andere hier staat een guide hoe je dat kan doen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke het zit precies zoals ik dacht dus. Het werkt niet op elke Windows dus kan ik het beter anders oplossen. Het gaat om meerdere PC waar ik van te voren niet weet welke Windows versie er op draait. Bedankt voor de info!