Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Hallo, ik heb een probleem met m'n internet verbinding. Zodra ik uTorrent opstart kan ik niet meer op internet surfen. Msn, online game etc werkt dan wel allemaal nog. Om weer op internet te kunnen moet ik de modem en router resetten. Vervolgens werkt internet weer voor een minuut of 3 en dan kapt ie er weer mee.
Heb de klantenserice van ziggo gebeld maar die weten geen oplossing. Nieuwe router gekocht maar nog steeds hetzelfde. Zelf ben ik via kabel verbonden met de router.

Router type: Asus RT-N10
Utorrent versie: 1.6.1
Port 9999 forwarded

Weet iemand een oplossing?

Update: heb een beetje gegoogled en het zou kunnen zijn dat het aan de DNS server zou kunnen liggen. Weet iemand hoe ik kan zien of dat is?

[ Voor 18% gewijzigd door vinom op 10-09-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Waarschijnlijk maakt je torrent client te veel verbindingen tegelijk, en gaat hierdoor je router over z'n nek. Mijn advies zou zijn het aantal connecties in uTorrent te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welke router had je,
Welke router heb je gekocht?

Wat meer info kan ook wel eens helpen, niet?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Heb je toevallig in de advanced opties van uTorrent het aantal connecties omhooggeschroeft?
Zoja, zet deze even terug en kijk of dat het probleem oplost.

Wat verder wel handig is om te weten:
- OS.
- Wifi of bekabeld verbonden. Bekabeld. * Hoite had er overheen gelezen.
- Type router(s).
- versie uTorrent (beta?).
- eventuele port-forwarding instellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoite op 10-09-2010 13:21 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Racemol schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:09:
Waarschijnlijk maakt je torrent client te veel verbindingen tegelijk, en gaat hierdoor je router over z'n nek. Mijn advies zou zijn het aantal connecties in uTorrent te verminderen.
Of eerst even kijken in het logboek van Windows of je event ID 4226 veel voorbij ziet komen, waarschijnlijk ga je die wel zien staan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

vinom schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:06:
Update: heb een beetje gegoogled en het zou kunnen zijn dat het aan de DNS server zou kunnen liggen. Weet iemand hoe ik kan zien of dat is?
Heel eenvoudig, in de command prompt het volgende ingeven:

ping tweakers.net [enter]
ping 213.239.154.35 [enter]

Als "alles" goed is moet dit hetzelfde resultaat opleveren (in ieder geval kan je hiermee je DNS server uit sluiten).

Ben wel erg benieuwd waar je op gezocht hebt om de oorzaak bij je DNS server te moeten zoeken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
lier schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:28:
[...]

Heel eenvoudig, in de command prompt het volgende ingeven:

ping tweakers.net [enter]
ping 213.239.154.35 [enter]

Als "alles" goed is moet dit hetzelfde resultaat opleveren (in ieder geval kan je hiermee je DNS server uit sluiten).

Ben wel erg benieuwd waar je op gezocht hebt om de oorzaak bij je DNS server te moeten zoeken...
Ja krijg gewoon reply van beide :) Een collega op het werk zij dat het misschien aan mn DNS server zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

vinom schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:32:
Ja krijg gewoon reply van beide :) Een collega op het werk zij dat het misschien aan mn DNS server zou kunnen liggen.
Grappig dat je op mijn reactie reageert, terwijl boven mij een aantal malen genoemd is om met het aantal connecties te spelen (als in een stuk lager zetten dan dat het nu ingesteld is).

Ben namelijk erg benieuwd of dat (inderdaad) je probleem op lost.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
lier schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:44:
[...]

Grappig dat je op mijn reactie reageert, terwijl boven mij een aantal malen genoemd is om met het aantal connecties te spelen (als in een stuk lager zetten dan dat het nu ingesteld is).

Ben namelijk erg benieuwd of dat (inderdaad) je probleem op lost.
Kan ik nu niet testen, bestuur mn pc nu met teamviewer op mn werk. En het is wel belangrijk dat ik verbinding blijf houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
vinom schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:47:
[...]

Kan ik nu niet testen, bestuur mn pc nu met teamviewer op mn werk. En het is wel belangrijk dat ik verbinding blijf houden
Dan is het ook logisch dat je van beide pings een reactie krijgt. Je moet dat natuurlijk pas doen als je "geen internet" meer hebt!

Maar zoals ik al zei, probeer als eerste even het aantal connecties van je torrent client terug te schroeven. Mijn ervaring is dat dit - meestal - het probleem is. De huis tuin en keuken routers kunnen geen groot aantal gelijktijdige verbindingen aan met als gevolg dat hij er gewoon mee stopt. Er zijn 2 oplossingen

1. Aantal verbindingen terugschroeven
2. je router inruilen voor een professioneel ding, voor thuis natuurlijk veel te duur.

[ Voor 85% gewijzigd door Racemol op 10-09-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Probleem is opgelost. Lag aan Utorrent. Heb het aantal connecties vermindert en alles blijft werken.

bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1