• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gisteravond na 10 seconden badcompany2 te hebben gespeeld, een hangend wit scherm en hangend geluid gekregen, waarna ik mijn pc uit moest zetten.
Bij booten zie ik het bekende GB scherm, daarna mn processor, geheugen en schijven, maar daanrna blijft t allemaal hangen op een knipperende cursorlinksboven in.

CMOS reset gaf me de keuzes om last know good boots te selecteren (4 opties) maar ook daarna weer die knipperende cursor.

Het drukken op DEL voor BIOS wordt geregistreerd (ik zie iets van 'Entering Setup' onderaan), maar BIOS verschijnt niet.

Wittescherm ingame al vaker gezien, maar na een reboot was dit verholpen.
Heb paar weken terug extra monitor aangesloten, wellicht wil het loskoppelen vanavond nog helpen...
Als dit niet helpt... ?

Alvast bedankt voor de hulp!

Systemspecs:
GA-X48-DQ6 (F6 Bios)
4GB OCZ Reaper HPC OCZ2RPR800C44GK
Intel Core 2 Duo E8400
Cooler Master Real Power M620
Sapphire HD 3870X2 1GB GDDR3 PCI-E

PS1. ook gepost op http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,1324.0.html , maar ik zag later dat dat niet zo druk bezocht word.
PS2. zal van t weekend sowieso de hele boel van scratch af aan weer aansluiten en stap voor stap testen.

(edit: 1 graka weggehaald, heb er maar 1 )

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Klinkt als een Kapot mobo (Of in iedergeval een kapotte bios chip).

Mogenlijkheid om te proberen:
Stroom van de PC af halen, Batterij eruithalen. 30 mins ofzo laten staan (Dus zonder batterij en stroom) en dan een NIEUWE batterij erin.

Ook al geprobeerd met zo min mogenlijk dingen eraan hangen? Denk aan maar 1 vidkaart, geen HDD, en maar 1 DIMM (Ram).

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2010 11:36 . Reden: Spellingscheck ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:44
waarschijnlijk is je harde schijf stuk, koppel hem maar eens los, dan kun je wel in het bios komen.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

makkelijkste werkwijze in dit geval :

ontkoppel alles van je pc intern zodat je net het noodzakelijke houdt om in je bios te kunnen komen
(Mobo, 1 bank geheugen, voeding, tobo en muis, that's it!!!) en kijk dan of je in het bios kan komen.
Werkt dit niet, even ander geheugen proberen of het dan wel werkt. Werkt het toch niet, zeer waarschijnlijk mobo overleden.
Werkt het wel, rustig aan alles terugplaatsen 1 voor 1, bij elk deel kijken of het opstarten werkt. Bij het onderdeel waardoor je PC crashed kan het OF dat onderdeel zijn OF je voeding is stuk/leverd niet meer genoeg vermogen. (zou kunnen, Real Powers van Coolermaster heb ik niet heel erg goede ervaringen mee....)

[ Voor 6% gewijzigd door KatirZan op 10-09-2010 11:47 ]

Wabbawabbawabbawabba

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

boers706 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:35:
waarschijnlijk is je harde schijf stuk, koppel hem maar eens los, dan kun je wel in het bios komen.
zonder harde schijf kom je ook in de bios.

Probeer eens met 1 geheugen reepje, start hij wel op dan, dan herhaal je dat een keer. Vervolgens stop je de andere module er weer in.

Dit loste bij mij een soortgelijk probleem op.

• priemt
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.
Vanavond/dit weekend eens kijken wat t euvel is...

Straks moet ik nog gaan upgraden... O-)

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:44
brilsmurfffje schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:49:
[...]

zonder harde schijf kom je ook in de bios.

Probeer eens met 1 geheugen reepje, start hij wel op dan, dan herhaal je dat een keer. Vervolgens stop je de andere module er weer in.

Dit loste bij mij een soortgelijk probleem op.
wat ik bedoel is dat wanneer je harde schijf stuk is, het bios hem niet identificeert maar wel blijft zoeken. MAW hij ziet wel iets maar weet niet wat. Op een gegeven moment kom je inderdaad wel in je bios maar dit kan dan wel erg lang duren. Zonder harde schijf ziet het bios meteen dat er geen harde schijf is en gaat dan ook meteen door.

• priemt
  • Niet online
Ondertussen flink aan het wisselen geweest...
Helaas niet echt iets kunnen vinden, maar....

Na geheugen, schijven en dvd te hebben losgekoppeld, geen uitsluitsel
Heb toen mn graka in het andere pci slot gedrukt.
Daarna weer CMOS reset en toen kwam ik in de bios.

Daar de fail safe instellingen ingesteld.
Viel trouwens op dat mn 'F' toetsen t niet deden...
Maar na booten weer de knipperende cursor linksboven...

oud keyboard er aan gehangen en daarna weer CMOS gereset en hij komt weer in de BIOS :D
Weer t een en ander ingesteld, en miste 1 schijf...
Kabeltjes zaten los!
Weer aangesloten, geboot en,,,.,WINDOWS 7 safe mode !!

Zo, en nu eerst een Grolsch!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

boers706 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:33:
[...]

wat ik bedoel is dat wanneer je harde schijf stuk is, het bios hem niet identificeert maar wel blijft zoeken. MAW hij ziet wel iets maar weet niet wat. Op een gegeven moment kom je inderdaad wel in je bios maar dit kan dan wel erg lang duren. Zonder harde schijf ziet het bios meteen dat er geen harde schijf is en gaat dan ook meteen door.
De bios zoekt niets, hij detecteert, dit is iets heel anders dan zoeken, detecteren kost de pc maar een fractie van een seconden. Dus zonder schijf heel lang wachten voordat je in de bios komt is onzin. Hij geeft namelijk meteen een melding: stop een cd in de pc of hang er een harde schijf aan

• priemt
  • Niet online
Helaas bump ik dit topic nog ff...

Net wederom een crash na 5 seconden ingame te zijn geweest.
Deze keer kreeg ik een leuk blokjes effect te zien.
De pc ging automatisch rebooten (hoorbaar), maar helaas geen beeld.
Heb 1 keer wel beeld gekregen, maar zag dat het blokjes effect ook zichtbaar was bij het weergeven van hoeveel memory, welke schijven, ed...
Aanklooien met CMOS hielp nix trouwens
Is mijn grafische kaart nu dan echt RIP ?

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 15:08
als je straks weer een doorstart kan maken, probeer dan eens memtest te draaien en een hdd test.
zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• priemt
  • Niet online
Dat zal ik zeker doen.
Weet iemand verder nog of de graka echt afgeschreven kan worden?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het kan ook je ram geheugen zijn

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Dat is het probleem altijd met dit soort problemen, het kan van alles zijn. De symptomen die je beschrijft zouden mij wel als eerste laten kijken naar de graka.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
brilsmurfffje schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:59:
[...]
De bios zoekt niets, hij detecteert, dit is iets heel anders dan zoeken, detecteren kost de pc maar een fractie van een seconden. Dus zonder schijf heel lang wachten voordat je in de bios komt is onzin. Hij geeft namelijk meteen een melding: stop een cd in de pc of hang er een harde schijf aan
Wat boers zegt klopt anders wel. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, waarbij ik uiteindelijk wel in de bios kwam met een kapotte harde schijf, maar dat duurde wel heel lang. Toen ik de hdd had losgekoppeld kwam ik direct in de bios.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:57
priemt schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:16:
Helaas bump ik dit topic nog ff...

Net wederom een crash na 5 seconden ingame te zijn geweest.
Deze keer kreeg ik een leuk blokjes effect te zien.
De pc ging automatisch rebooten (hoorbaar), maar helaas geen beeld.
Heb 1 keer wel beeld gekregen, maar zag dat het blokjes effect ook zichtbaar was bij het weergeven van hoeveel memory, welke schijven, ed...
Aanklooien met CMOS hielp nix trouwens
Is mijn grafische kaart nu dan echt RIP ?
Toen mijn grafische kaart keer overleedt begon het met BSOD's, waarna ik in safemode video drivers opnieuw had geinstalleerd, starte weer op raar beeld (allemaal artifacts). Uiteindelijk gaf hij helemaal geen beeld meer. Kaart vervangen en hij deed het weer.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het in dit geval iets anders zou kunnen zijn, maar probeer het eerst even met een vervangende videokaart.

• priemt
  • Niet online
Bedankt voor de reacties
Gister ff kunnen prutsen, alles doet t in windows safe mode, maar de artifacts blijven aanwezig.

Zonder safe mode is t na de bios meteen een BSOD, en kan ik tussen de artifacts iets lezen over display drivers die falen.
Erg jammer dat dit nu gebeurd, ik wou wachten tot de ATI 6*** series :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:43
Kun je niet goedkoop een 2ehandsje oppikken ergens?
Dit soort dingen gebeuren altijd op de verkeerde momenten.
Voor 50 euro oid een goedkope graka voorlopig en dan later alsnog upgraden naar de 6xxx series.
Pagina: 1