Nieuw battery autosleutel = niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs de batterij van mijn autosleutel vervangen. Nu werkt de CDV nog wel alleen de startonderbreking gaat er niet meer af :X . Gelukkig werkt mijn 2de sleutel nog wel.
Het gaat hier om een Fiat Punto uit 2004. Moet nu de sleutel opnieuw ingeleerd worden, (wat dus veel centjes gaat kosten). Kan me haast niet voorstellen dat dit nodig is bij een batterij wissel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ja, dat is nodig, mooi he, zo'n bak techniek in je auto. :')

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
het kan zijn dat de sleutel inderdaad zijn code kwijt is :( even langs de dealer denk ik.

of het moet zijn dat er een inleer trucje is maar dat denk ik niet want dan zou hij ook de CV niet meer aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een sleutel inleren kost veel geld? Bij mijn Mazda was dat 1 minuut werk en hoefde ik daar niet voor te betalen :o

Edit: Oh wacht, ik begreep je verkeerd: de sleutel wordt niet meer herkend door de auto, dus de code zou eruit zijn. Raar dat hij die kan verliezen eigenlijk, zoiets zet je toch niet op "volatile" geheugen :?

[ Voor 48% gewijzigd door Grrrrrene op 10-09-2010 12:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:04
Kijk eens in je instructieboekje, meestal is er wel een inleerprocedure, b.v. de vergrendelknop in de auto zoveel seconden vasthouden en sleutel insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Het klinkt opzich wel bekend. Vaak is het zo als je de sleutel uberhaupt al openmaakt, dat dan de auto hem niet meer kerkend.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:26:
Ik heb onlangs de batterij van mijn autosleutel vervangen. Nu werkt de CDV nog wel alleen de startonderbreking gaat er niet meer af :X . Gelukkig werkt mijn 2de sleutel nog wel.
Het gaat hier om een Fiat Punto uit 2004. Moet nu de sleutel opnieuw ingeleerd worden, (wat dus veel centjes gaat kosten). Kan me haast niet voorstellen dat dit nodig is bij een batterij wissel..
Waarom vervang je zoiets dan ook in hemelsnaam zelf :?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:52:
[...]

Waar zou je het zelf niet doen kun je je ook afvragen. Of bel jij ook een elektricien om een gloeilamp te vervangen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

d_star

Maharadja of the Year :-/

Omdat je 'm vaak ook zelf KAN vervangen? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het niet meer dan dat kastje aan je sleutel openmaken en de knoopbatterij (vaak CR2032, voor de kenners) vervangen door een nieuwe.

Het is letterlijk 1 minuut werk.. Daar rijd je toch niet voor naar een dealer.. Imho zou je sleutel na het vervangen van de batterij gewoon 100% moeten werken. Wat TS nu ervaart is raar.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

LoneGunman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:56:
[...]

Waar zou je het zelf niet doen kun je je ook afvragen. Of bel jij ook een elektricien om een gloeilamp te vervangen? ;)
Ik zou het, als het een start/stop systeem is met zo een mooi platic sleutel ipv een conventionele sleutel, het altijd naar de dealer brengen voor dit soort geneuzel.

Gloeilamp vergelijken met een stuk electronica vindt ik appels en peren.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Sommige sleutels met chip kunnen ze mbv van een werkende sleutel (die jij dus heb) bij bijv. een sleutelmaker kopieren in een nieuwe lege sleutel met chip. Dat is een stuk goedkoper dan de belachelijke bedragen die je bij een dealer/importeur/fabrikant betaald.

De sleutelmakers en dergelijke waar ik het over heb, hebben een speciaal apparaatje daarvoor die een aantal merken kan dupliceren. Sommige merken (zoals bijv. Kia) worden niet door het apparaat ondersteund. Gewoon ff langsgaan en navragen of die van jou wel nagemaakt kan worden.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
temp00 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:12:
Sommige sleutels met chip kunnen ze mbv van een werkende sleutel (die jij dus heb) bij bijv. een sleutelmaker kopieren in een nieuwe lege sleutel met chip. Dat is een stuk goedkoper dan de belachelijke bedragen die je bij een dealer/importeur/fabrikant betaald.

De sleutelmakers en dergelijke waar ik het over heb, hebben een speciaal apparaatje daarvoor die een aantal merken kan dupliceren. Sommige merken (zoals bijv. Kia) worden niet door het apparaat ondersteund. Gewoon ff langsgaan en navragen of die van jou wel nagemaakt kan worden.
Enig idee waar ik die kan vinden, de locale sleutelboeren hebben dit heel zeker niet (regio Z-O brabant.)
P.s in de handleiding staat idd dat je gewoon dit knoopcel batterij kan vervangen. (Maar niet dat de auto daarna niet meer start 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hier in de randstad zijn er toch best wat (simpele) sleutelmakers die zo'n ding hebben. In Brabant zou ik echt niet weten waar je er één kan vinden. Dat apparaatje heette iets van SuperCrypt ofzo, maar ik ga er vanuit dat er meerdere soorten/merken bestaan.
Ik zou als ik jou was de telefoongids erbij pakken en ff rond bellen. Anders bij je dealer informeren of ze 'm daar gratis- of tegen gereduceerd tarief kunnen reloaden? Er staat immers in de handleiding dat je de batterij gewoon kan vervangen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik heb van een ab van een Punto (bj 2005) ook wel eens de batterij vervangen.
Daarna werkte de ab direct weer..

Beetje raar dat ik daar dan helemaal niks van heb gemerkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 10-09-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:25:
[...]

Enig idee waar ik die kan vinden,
Ben je nu te laat mee, had je moeten doen voordat'ie gereset werd.
melcon schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:28:
Kijk eens in je instructieboekje, meestal is er wel een inleerprocedure, b.v. de vergrendelknop in de auto zoveel seconden vasthouden en sleutel insteken.
Euh lijkt me stug. Als dat zo makkelijk is kun je net zo goed géén authenticatiecode op de sleutel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

mcDavid schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:04:
Euh lijkt me stug. Als dat zo makkelijk is kun je net zo goed géén authenticatiecode op de sleutel zetten.
Zo stug is dat niet, want dat kon ook bij mijn vorige auto. Ik moest wel met behulp van de "Code-Card" mezelf authenticeren om de inleerprocedure te starten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Gewoon even zoeken hoe je de sleutel weer opnieuw moet inleren. Heb ik ook gehad met m'n Xsara.

Knopjes ingedrukt houden terwijl je de sleutel in het contact hebt, o.i.d. Probeer maar wat dingen :) Baat het niet.....

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Het kan ook zijn dat de module van de startonderbreking uit de sleutel is gevallen.
Bij sommige modellen zit deze namelijk niet op de print van de sleutel gintegreerd maar er los bij.
Het is maar een heel klein zwart blokje.
Misschien kun je beide sleutels open maken en vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:14

paQ

ja precies.
in het slot steken
contact aan
en op wat knoppen drukken :P

grote kans dat ie het weer doet daarna

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Notna schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:52:
[...]

We vervangen toch ook zelf het batterijtje van het moederbord? Lijkt me iets wat je prima zelf kan doen, een batterijtje kost bijna niks (al zal een garage het waarschijnlijk ook uit service wel zonder "extra kosten" doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
Marzman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:40:
[...]

We vervangen toch ook zelf het batterijtje van het moederbord? Lijkt me iets wat je prima zelf kan doen, een batterijtje kost bijna niks (al zal een garage het waarschijnlijk ook uit service wel zonder "extra kosten" doen.
Mijn dealer vervangt het batterijtje bij elke onderhoudsbeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je hebt niet toevallig de batterij er op de kop in gedaan :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

paQ schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:34:
ja precies.
in het slot steken
contact aan
en op wat knoppen drukken :P

grote kans dat ie het weer doet daarna
Mwah, het verschilt nogal per model. Ik heb het bij de auto van m'n ouders gedaan, en daarbij was het nog best een karwei. De sleutel moest je omdraaien tot het punt voordat 'ie start (twee klikjes), dan een knop op de console vijf seconden ingedrukt houden tot het lampje van het alarm begon te knipperen, vervolgens de sleutel er weer uithalen en dan de twee knoppen op de sleutel ingedrukt houden tot het lampje stopte met knipperen... Stond ook niet in de handleiding, maar op een ranzig A4'tje wat we van de dealer in onze handen gedrukt kregen, hem was het niet gelukt _O-

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CodeCaster schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:58:
[...]

Mwah, het verschilt nogal per model. Ik heb het bij de auto van m'n ouders gedaan, en daarbij was het nog best een karwei. De sleutel moest je omdraaien tot het punt voordat 'ie start (twee klikjes), dan een knop op de console vijf seconden ingedrukt houden tot het lampje van het alarm begon te knipperen, vervolgens de sleutel er weer uithalen en dan de twee knoppen op de sleutel ingedrukt houden tot het lampje stopte met knipperen... Stond ook niet in de handleiding, maar op een ranzig A4'tje wat we van de dealer in onze handen gedrukt kregen, hem was het niet gelukt _O-
Wat is het nut het zo ingewikkeld te maken? Ik bedoel, je hebt een sleutel, je kan de auto sowieso starten je wilt hem alleen met een knopje kunnen unlocken. Op zich voegt het weinig toe dit heel ingewikkeld te maken als de sleutel al in het contactslot zit en boeven kunnen ook zo'n ingewikkeld A4'tje wel Googlen op het internet.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 10-09-2010 19:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:04
Die vlieger gaat hier dus niet op, startonderbreking gaat er niet af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
ThinkPadd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:47:
My thoughts exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
ThinkPadd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:47:
Waarom werkt de CDV dan wel ?

Batterij er niet in dan werkt de CDV op ab ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik het wel een focus maar dit is, als ik het me goed kan herinneren, wat een (ex officiële Ford) garagist me wist te vertellen.

In de sleutel zitten 2 code's 1 voor AB en 1 voor startonderbreking. Je kan de batterij wel vervangen maar dan mag je de batterij niet te lang uit de sleutel laten. Dan verliest die de code voor de startonderbreking. De code van de AB weet ik niet meer 100% maar als ik me niet vergis kan je die wel zelf terug programmeren, de code/signaal voor de startonderbreking daarvoor moet je terug naar de garage. Nogmaals, dit is zo uitgelegd ivm. een Focus.

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 10-09-2010 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoyden schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:04:
[...]

Waarom werkt de CDV dan wel ?

Batterij er niet in dan werkt de CDV op ab ook niet meer.
dat dus.

Helaas heb ik de auto van een particulier gekocht. Die had deze weer ingevoerd vannuit duistland. En nu zat er wel een blauwe sleutel/code kaart bij, alleen staat er weer geen code op 8)7. Stupid me, maar daar ik dus even niet op gelet bij de aankoop. Ik zal eens kijken of de gegevens van de vorige eigenaar nog heb..

Overigens zit in de sleutel een "wit blokje" vooraan in de sleutel, dus deze is nog aanwezig.

Ik hoop dat met de reserve sleutel (zonder ab) deze sleutel nog een keer gedupliceerd kan worden.

(Bij mijn vorige auto AR156 stond me iets van bij dat men met de cijfercode op de kaart, de hoeveelheid stond van het keer gas of koppelpedaal indrukken op stond)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb even gegoogled, maar het lijkt erop alsof de sleutel alleen bij een dealer opnieuw ingeleerd kan worden.
Papiertjes mee, en even langs de dealer dan maar.

Wise enough to play the fool

• Marzman
  • Niet online

Marzman

melcon schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:57:
Die vlieger gaat hier dus niet op, startonderbreking gaat er niet af ;)
Startonderbreking heeft toch geen batterij nodig? Ik heb een passieve sleutel waar ook iets voor de startonderbreker in zit.

/▌

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De meeste startonderbrekers werken volgens mij met rfid die dmv inductie stroom richting the chip stuurt vanuit het slot. Daar zal de batterij dus geen effect op moeten hebben.

Is dat witte blokjel met de batterij verbonden? Misschien is hij verschoven of gedraaid en pakt hij daarom de straling uit je slot niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
Grr, het blijkt dus dat sleutelboeren alleen een sleutel (de startonderbreking dan) kunnen kopieren van een fiat t/m bouwjaar '99. Ben benieuwd wat een fiat dealer kan doen zonder de kaartcode :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om het verhaal af te maken..ben ik toch maar eens naar de dealer gegaan. Deze kon de sleutel (code 2 sleutel) niet fixen aangezien, er blijkbaar, geen transponder in zou zitten. Hier kwamen ze pas achter na ze de sleutel hadden uitlezen, en gereset denk ik, want vanaf nu werk ook mijn AB voor de CV ook niet meer :( .

Zo'n transponder zit er redelijk vast in dus hoe die eruit is gevallen is mij een raadsel. Nu heeft de dealer wel een transponder erin gedaan maar het werkt dus nog niet.

enige optie: nieuwe sleutel bij FIat aanvragen, incl AB en inleren, >230 euri :( , auchsss!

Goedkopere optie's hoor ik graag, maar ik vrees het ergste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Contact opnemen met de importeur (Fiat Group) en uitleggen dat je deze gang van zaken niet acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:04:
Om het verhaal af te maken..ben ik toch maar eens naar de dealer gegaan. Deze kon de sleutel (code 2 sleutel) niet fixen aangezien, er blijkbaar, geen transponder in zou zitten. Hier kwamen ze pas achter na ze de sleutel hadden uitlezen, en gereset denk ik, want vanaf nu werk ook mijn AB voor de CV ook niet meer :( .

Zo'n transponder zit er redelijk vast in dus hoe die eruit is gevallen is mij een raadsel. Nu heeft de dealer wel een transponder erin gedaan maar het werkt dus nog niet.

enige optie: nieuwe sleutel bij FIat aanvragen, incl AB en inleren, >230 euri :( , auchsss!

Goedkopere optie's hoor ik graag, maar ik vrees het ergste..
Idd, als je dealer vakkundig de sleutel heeft gesloopt waardoor dus ook de CDV niet meer werkt gewoon Fiat aanschrijven en dat ze het maar op moeten lossen. Een batterijtje hoort op een normale manier vervangen te kunnen worden, 't is niet dat je je koppakking gaat vervangen ofzo...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Maar wacht ff, er zat geen transponder in voor de startonderbreker? Hoe deed je dat dan voordat je de batterij wisselde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:10:
Maar wacht ff, er zat geen transponder in voor de startonderbreker? Hoe deed je dat dan voordat je de batterij wisselde?
Hij dacht dat deze eruit gevallen was tijdens het wisselen van mijn batterij (paar maand terug).
Maar ten eerste zit deze er vrij vast in en ten tweede zag ik bij teruggave van de sleutels wel een transponder zitten, maar hij zei dat ze een oude erin gestopt hebben. Maar op dit staafje zit onder het stof. Lijkt me sterk dat dit gewisseld is. Ik had het op dat moment niet echt door, maar dit stinkt... Ik ga toch es even terug naar de dealer...
Zit me niet lekker 35euri (+25 euro code opvragen bij FIAT) werkloon en een defecte AB terugkrijgen. Ik bedoel, als ze die transponder niet zagen zitten, waarom gaan ze dan toch proberen in te lezen/overzetten, met als gevolg dat mijn AB niet meer werkt..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:22
Als ik het goed begrijp werkt je sleutel zonder CDV nog wel?

Is het niet een mogelijkheid om de transponder hieruit over te zetten in de AB met CDV?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:33:
Als ik het goed begrijp werkt je sleutel zonder CDV nog wel?

Is het niet een mogelijkheid om de transponder hieruit over te zetten in de AB met CDV?
Nee,de moedersleutel is niet te openen. Maar kan ik niets meer met de transponder in de defecte sleutel? Daar valt toch niets aan te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:22
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Nee,de moedersleutel is niet te openen. Maar kan ik niets meer met de transponder in de defecte sleutel? Daar valt toch niets aan te programmeren?
De transponder moet worden geprogrammeerd zodat deze overeenkomt met de auto en hierop werkt. Dit zou de Fiat dealer normaal gesproken zonder problemen kunnen doen.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Als de transponder kwijt is geraakt, zal de dealer een nieuwe moeten bestellen/in de sleutel plaatsen/inleren. Dit zouden ze normaal gesproken moeten kunnen. In jouw geval zou ik teruggaan naar de dealer, dat ze de opdracht die je ze gaf (nml: Sleutel inleren) afmaken, en da's pas klaar als de AB werkt en de auto start.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Destruction schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:03:
Als de transponder kwijt is geraakt, zal de dealer een nieuwe moeten bestellen/in de sleutel plaatsen/inleren. Dit zouden ze normaal gesproken moeten kunnen. In jouw geval zou ik teruggaan naar de dealer, dat ze de opdracht die je ze gaf (nml: Sleutel inleren) afmaken, en da's pas klaar als de AB werkt en de auto start.
Dus als ik het goed begrijp is zo'n transponder niet sleutel of auto afhankelijk? Ik bedoel, als ik dus wel een transponder heb, kan deze ten alle tijde gekoppeld worden aan mijn sleutel/startonderbreker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Bij een bepaalde auto hoort een specifiek type transponder, dat wel. Maar zeker de dealer moet die toch kunnen krijgen :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je leert meestal niet de transponder in, maar de auto moet "leren" dat de rfid chip met die specifieke code bij hem hoort.

Pagina: 1