[Win7] BAD_POOL_HEADER

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hallo Mensen.

Ik zit echt met iets uber vreemds. Heb net een nieuwe pc gebouwd en het was al even klooien met het installaeren van windows 7 x64. Af en toe gaf hij een blauw scherm met bad pool header.

Bij het lezen van de cdrom.

Nagoed uiteindelijk ging hij wel installeren. EN heb 2 keer me systeem compleet opnieuw geinstalleerd.

Als ik hem aan het installeren was, werkte het perfect, kon windows updates draaien, tig x reboten en niks aan de hand. Maar toen ging de pc uit, ging ik een nacht slapen.

Zet hem aan BAF. Weer bad_pool_header net nadat je ziet dat windows laad.

Ik denk misschien komt het door oude moederboard bios. Dus heb nieuwe bios update gedaan maar nog.

Nu gister avond weer de pc gedaan. Alles werkte goed, reboten etc.

Kom vanochtend bij de pc, ik zet hem aan. Weer bad_pool_header.

KReeg hem met geen mogelijkheid meer in windows. (ook safe mode niet).

Totdat ik de cd rom eraf trok, toen kon ik wel opstart herstel doen.

Iemand die een idee heeft wat dit kan zijn? Is een beetje balen zo.

Heb de hele nacht laten stresstesten en alle compenenten getest en die geven geen probleem/

[ Voor 19% gewijzigd door Alcje op 10-09-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

De eerste link die ik krijg op google levert al heel wat mogelijkheden en oorzaken op.
Dat lijkt me een goede start.....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik heb alle nieuwste drivers uiteraard gedownload en geinstalleerd.

alle win7 64 bit drivers.

Nieuwste Ati drivers uiteraard ook.

En alle windows updates.

Het rare vind ik dat als hij aan is dat ik het niet heb. En als hij een nacht uit staat dat hij het dan heeft.

Windows zei dat hij hem ging herstellen naar een punt waar hij wel werkte. (via boot/windows herstellen).

Ik laat hem nu even een paar uurtjes uitstaan en kijjken wat hij nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Heb je dit ook uitgezocht/gedaan:
Issue between drivers/software and Microsoft's Indexing Service

Disable the Indexing Service by following the below steps. Note: You must have administrator rights to follow the below steps.

1.Click Start, Run, and type services.msc and press enter.
2.Once in the services window scroll down to "Indexing Service" and double-click it.
3.In the Index Services Properties window change the startup type to either "Disabled" or "Manual".
En heb je je HDD en mem getest op hardware fouten? HDD minimaal chkdsk en ook laten zoeken naar bad sectors...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je wellicht last van een cold boot probleem? Als je op "cold boot issue" zoekt in google moet je er behoorlijk wat over kunnen vinden. Waar het op neer komt is geheugen problemen wanneer de computer echt koud opstart, dus na langere tijd te hebben uitgestaan. Ik heb dit zelf een keer gehad met een gigabyte moederbord en slecht OCZ geheugen. Het zou kunnen zijn dat je last hebt van een soortgelijke issue. Bij mij waren de problemen direct over toen ik het OCZ geheugen retour heb gestuurd en in heb geleverd voor ander geheugen. Wat betreft support van OCZ op dit vlak moet je niet te veel (lees: vrijwel niets) verwachten helaas. Voor mij geen ICZ weer in ieder geval.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou de hele mik gaat terug. Ben het nu wel een beetje zat eigenlijk. Heb het pas 2 dagen in huis dus heb alles weer netjes in gepakt en het gaat retour.

Geheugen is voglens mij wel goed. Denk eerder het mobo ofzo.

Ik ben normaal altijd asus fan, maar dacht probeer dit is :) Maargoed voor mij mag dit niet werken.

Wel jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Alcje schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:28:
Nou de hele mik gaat terug. Ben het nu wel een beetje zat eigenlijk. Heb het pas 2 dagen in huis dus heb alles weer netjes in gepakt en het gaat retour.

Geheugen is voglens mij wel goed. Denk eerder het mobo ofzo.

Ik ben normaal altijd asus fan, maar dacht probeer dit is :) Maargoed voor mij mag dit niet werken.

Wel jammer :)
Waar heb je het gekocht? Ik vraag mij af of je alles, nu je het hebt gebruikt zo maar terug kan sturen. Deze problemen kun je overigens bij elk merk tegenkomen, ook bij Asus. Mocht je een cold boot issue hebben dan hoeft het niet zo te zijn dat het geheugen echt kapot is maar kan het gewoon incompatibiliteit zijn. Ik zie de modules die je hebt gekocht ook niet op de supported list van gigabyte staan als ik even snel kijk. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk nooit echt weg ben van OCZ geheugen vanwege dit soort issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Je hebt zowieso recht op kopen op afstand hoor. Alles zit al in de doos.

Heb net een week in het ziekenhuis gelegen. Dit levert nog meer stress op dan dat.

Ben er klaar mee.

Heb ook nog 32 bit probeert te installen zelfde probleem trouwens. Dacht misschien eerst dat het aan 64 bit driver incompatibility lag.

Heb het idee dat het mobo zoweiso niet lekker is, en het geheugen ook niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Alcje op 10-09-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:20

Pos

En je hebt dus memtest eens goed laten draaien? (plusminus 6 tot 8 uur) Waarbij geen fouten werden weer gegeven.

De timings en het voltage van de DIMMs stonden correct?

Aangezien je al bsods krijgt TIJDENS een frisse install lijkt het me niet echt waarschijnlijk dat het aan de drivers liggen.

Maargoed, je hebt de boel dus al ingepakt. Succes met je volgende systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou dat dacht ik dus ook. Had echt niks geinstalleerd. Hij deed het al toen ik de pc voor het eerst aanzette. Echt erg vreemd. Je krijgt er gewoon de balen van. Zit je de hele nacht ermee te checken, denk je nou die loopt prima. Volegnde ochtend niks :)

Ja heb hem de hele nacht laten testen en toen uitgezet vanochtend rond half 7. Ben verder gaan slapen en zette hem daarna weer aan toen ik wakker was, ik verwachte eigenlijk dat hij het gewoon zou doen.

Aangezien ik de pc voor me werk nodig heb, moet het echt een systeem zijn waaar je op kunt bouwen.

Echt vervelend dit. Maargoed het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Heb je nou al naar cold boot issues gezocht want als ik de klachten zo hoor denk ik in die richting en zou alleen het geheugen omruilen voor een deftig merk wellicht al voldoende zijn om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Bor ik heb het ook met 1 4 gb strip kingston geprobeerd, same problem. Mobo is zowieos ook iets niet lekker mee.

maar het geheugen gaf ook fouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Tja, als het geheugen echt fouten geeft lijkt mij het zoeken naar een oplossing wat makkelijker: timings en voltage controleren, bios versie controleren, memtesten in een ander systeem en bepalen of het aan het geheugen of het moederbord (of wellicht de bios versie) ligt.

Maar goed, je hebt besloten alles terug te sturen begrijp ik. Ik ben benieuwd of men deze gebruikte artikelen zonder protest terug zal nemen. Vooral bij zaken als geheugenbankjes etc is dat lastig omdat gebruik direct zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Voltage ook nagelopen. Bios getest. 2 bios versies gehad.

Voltage stond eerst op 1.5, maar ik zag op de ocz verpakking dat het 1.65 low voltage geheugen was.
Echt alles geprobeerd. Alles ziet er nog als nieuw uit hoor. Geen krasje nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Welke modules zijn het precies? Heb je de specs verwijderd uit de openingspost?

offtopic:
Aan geheugenmodules kun je vaak aan de voetjes zien dat ze in een slot gezeten hebben (of aan verbroken verzegeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Huh nee ik heb niks gewijzigd wat lomp :)

OZC Gold series!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Alcje schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:56:
Huh nee ik heb niks gewijzigd wat lomp :)

OZC Gold series!
Dat is een hele serie, welke modules zijn het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
OCZ gold Dual channel 1333 MHz / PC3-10666

Ik dacht ook wel dat het aardig geheugen was? Maargoed. Krijg daar ook me twijfels bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Op welke timings heb je ze nu exact ingesteld?

Zijn het deze: http://www.ocztechnology....r3_pc3_10666_gold_edition ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Klopt als een bus!
Pagina: 1