Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Herprinten op papier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil via een laserjet printer briefpapier afdrukken en later ditzelfde papier gebruiken om documenten op te printen. Nu heb ik gehoord dat als iets uitgeprint is met een laserprinter, je beter niet op datzelfde papier kan printen aangezien je printer er op achteruit kan gaan.

Klopt dit?

Mvg,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Een laserprinter werkt niet met inkt zoals een inkjet die kan gaan vlekken als die nog niet helemaal droog is.
Ik kan ook niet echt een logische verklaring bedenken waarom het slecht zou zijn eigenlijk.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:47
Niet nogmaals met een laserprinter als ik het goed heb, dan kan de toner weer losraken (door de warmte van de tweede keer en dan je machine vervuilen). Eerst bedrukken met een laserprinter en dan de tweede keer met inktjet geeft volgens mij geen problemen. Wel even uitkijken met je papierdoorvoer, door de laserprinter krult je papier vaak iets op ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Carpento op 10-09-2010 11:14 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 19:24
Kun je je documenten niet tikken in een sjabloon waar de overige zaken zoals logo's al in zitten? Dan print je maar 1 maal hetzelfde blaadje.

De wijzen komen uit het Oosten!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terw_Dan schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:12:
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Een laserprinter werkt niet met inkt zoals een inkjet die kan gaan vlekken als die nog niet helemaal droog is.
Ik kan ook niet echt een logische verklaring bedenken waarom het slecht zou zijn eigenlijk.
Er kan wat toner loskomen en je drumkit vuil maken, geloof ik. Ook is het meeste printerpapier niet echt bedoeld voor dubbel doorvoeren. Maar ik doe het ook vaak zat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
gambieter schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:58:
[...]

Er kan wat toner loskomen en je drumkit vuil maken, geloof ik. Ook is het meeste printerpapier niet echt bedoeld voor dubbel doorvoeren. Maar ik doe het ook vaak zat.
Idd de drum, maar ook het loopwerk vervuild sneller waardoor je al gauw wat strepen e.d. kan gaan krijgen. Maar als je het niet continue doet, dus ook wel met regelmaat normale prints draait etc. dan zal de schade wel meevallen omdat het systeem zichzelf dan in principe wel weer schoon draait. Maar als dit een standaard taak op die printer gaat worden, dan kan het idd wel tot problemen leiden, het zal de kwaliteit geen goed doen.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Wanneer je dit achter elkaar doet, zal het niet fijn zijn denk ik. ivm warmte e.d.

Maar wanneer je nu je briefpapier print, en volgende week je document, lijkt mij geen probleem.
Sterket nog, ik heb ook ooit eens een sjabloon geprint, en gebruik het nu ook nog steeds. ( Ong een maand of 14-15) Nog geen problemen met de printer.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
En dubbelzijdig printen dan, dan gaat het toch ook weer terug naar binnen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jeroen3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:08:
En dubbelzijdig printen dan, dan gaat het toch ook weer terug naar binnen?
En dan onderaan iedere brief die je afdrukt "Voor ons briefpapier: ZOZ" zetten zeker?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

NoepZor schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:57:
Kun je je documenten niet tikken in een sjabloon waar de overige zaken zoals logo's al in zitten? Dan print je maar 1 maal hetzelfde blaadje.
^^ Lijkt mij de beste oplossing.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Dit lijkt me toch echt heel erg onwaarschijnlijk. Ik geloof er niets van dat het kwaad zou kunnen.

Heeft er iemand misschien een uitleg over wat er precies fout gaat en waarom? Ik kan namelijk net als Terw_dan niets verzinnen...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
CodeCaster schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:09:
[...]

En dan onderaan iedere brief die je afdrukt "Voor ons briefpapier: ZOZ" zetten zeker?
Ik doel erop dat papier 2 keer achter elkaar langs de toner halen dan vast geen kwaad kan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gemerkt dat toner weer los zou kunnen raken. Uiteraard is dit niet iets waar ik dagelijks mee bezig ben, dus ik kan er naast zitten, maar het lijkt me dat als het eenmaal in het papier vastgebrand is je het er toch niet zomaar vanaf krijgt.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Terw_Dan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:52:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gemerkt dat toner weer los zou kunnen raken. Uiteraard is dit niet iets waar ik dagelijks mee bezig ben, dus ik kan er naast zitten, maar het lijkt me dat als het eenmaal in het papier vastgebrand is je het er toch niet zomaar vanaf krijgt.
Zijn mijn gedachtes dus ook :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Mja, in de handleiding van mijn printer (Minolta laser) staat ook expliciet geschreven dat je dit niet moet doen. Het hoe en waarom staat er verder niet bij geloof ik, maar het verrast me niet dat het bij de OP ook er in staat.

Nickname does not reflect reality

• MicGlou
Terw_Dan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:52:
Het is eigenlijk niet echt inbranden wat de printer doet, het is meer insmelten wat een laserprinter met de toner doet. De printer zal ook niet snel zeer (ernstige) gebreken vertonen, maar als dit een taak gaat worden welke vaak op die printer wordt uitgevoerd, dan kan je erop rekenen dat de printer eerder problemen zal gaan geven dan wanneer je dit niet zal doen. Zeker als een tonerlaag over een tonerlaag wordt geprint zal sneller vervuiling optreden omdat het dan simpelweg niet goed pakt. Het is dan ook meer een lange termijn iets dan dat het problemen op de korte termijn zal opleveren. Overigens is dit bij kleuren-laserprinters veel meer van belang dan bij zwart/wit...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
De reden dat je best geen afgedrult papier herbuikt is omdat de warmte het blad een beetje kromtrekt ( kijk maar eens naar een blad dat er juist uitkomt. ).Als je deze opnieuw afrukt dan kan het sneller gebeuren dat deze in de machine vastloopt ( ergens ahter blijft hangen )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• MicGlou
tc982 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:16:
De reden dat je best geen afgedrult papier herbuikt is omdat de warmte het blad een beetje kromtrekt ( kijk maar eens naar een blad dat er juist uitkomt. ).Als je deze opnieuw afrukt dan kan het sneller gebeuren dat deze in de machine vastloopt ( ergens ahter blijft hangen )
Dat hoort bij hedendaagse printers allang geen issue meer te zijn, een beetje laserprinter heeft een ontkruller.Daarnaast zijn printers vaak goed afgesteld, als je in het printbeheer aangeeft wat het gewicht van het gebruikte papier is zal de printer ook nooit warmer worden dan nodig wat ook het krullen voorkomt. Ik werk dagelijks met vele verschillende soorten printers, als er bij ons een laserprinter binnenkomt waarvan de pagina's er niet netjes vlak uitkomen dan gaat deze direct retour. Dan heb ik het uiteraard niet over budget-laserprinters want daar mag je nooit teveel van verwachten, maar een beetje laserprinter hoort die issues niet te hebben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen probleem, om nog een keer te printen, dont worry

Het enige risico wat je loopt is dat de printer het papier in een bepaalde vorm (krul o.i.d.) heeft gestreken en dat deze daardoor het papier een iets grotere kans heeft op vastlopers.

Maar denk er eens over na hoe denk je dat een printer dubbelzijdeig afdrukt? juist 2* het papier er door heen

Iperf

Pagina: 1