Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd probleem: na gebruik van Windows Update (Vista) krijg ik geen beeld meer! Bij opstarten in safe mode geen probleem, en na system restore is alles weer in orde. Probleem doet zich bij elke nieuwe update opnieuw voor.

Kent iemand dit probleem? Welke informatie hebben jullie nog nodig om hierover iets zinnigs te zeggen? Laptop is Acer Extensa 5635, met Vista Home Premium SP2 erop.

Alvast veel dank,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Staat er een update voor je videokaartdriver aangevinkt bij Windows Update?

[ Voor 17% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-09-2010 10:55 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk dat je videodriver wordt geupdate tijden Windows update.
Uitvinken dus.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen update van videokaart aan de orde; bovendien zou ook safe mode geen beeld moeten geven als dat het probleem was, toch? Nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:09:
Nee, geen update van videokaart aan de orde; bovendien zou ook safe mode geen beeld moeten geven als dat het probleem was, toch? Nog andere ideeën?
Ja hoor. In safe mode wordt een default driver gebruikt.

Iig weet je dat het in een van de updates zit. Installeer ze desnoods 1 voor 1.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:09:
In safe mode worden juist zo goed als geen drivers geladen, en zeker geen full-blown videodriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Wat voor video gaat het om?
standaard staat silverlight ook aangevinkt bij windows update als ik het goed heb, maar dit gaat dan om een video online die gebruik maakt van silverlight, zoals uitzendinggemist.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik neem aan dat hij dat niet zo erg zou gevonden hebben. Met 'geen beeld' bedoeld hij gewoon een volledig blank scherm neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd, volkomen blank. Overigens zit 't 'm niet in één specifieke update: heb al verschillende keren geprobeerd updates 1 voor 1 te installeren, maar het probleem blijft. 't Lijkt eerder in Windows Update zélf te zitten; is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probeer eens heel de map "Download" in C:\Windows\SoftwareDistribution leeg te maken. Map niet verwijderen, gewoon alles wat daar in zit. Zorg er uiteraard voor dat je geen updates aan het doen bent op dat moment. Schoon je PC eens op met een tooltje als CCleaner (erg handig spul). Zorg wel dat je de Slim-versie download.

En probeer ook eens wat het effect is van een update die je handmatig installeert. Gewoon kijken bij de updates in Windows Update, KB-nummer googlen en je vindt het wel. Heb je overigens ook al eens geprobeerd om je videokaartdriver te updaten en dan de updates te doen?

[ Voor 48% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-09-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Petervanakelyen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:38:
Ik neem aan dat hij dat niet zo erg zou gevonden hebben. Met 'geen beeld' bedoeld hij gewoon een volledig blank scherm neem ik aan.
Excuus, in de TT staat "Geen video" daarna is me niet meer opgevallen dat het om helemaal geen beeld ging.

Lekker kort.

Pagina: 1