Rebooten Thomson 787

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een mogelijkheid om een Thomson 787 modem op afstand te rebooten zonder gebruik te maken van de web-interface? Mijn modem is namelijk compleet vastgelopen, pc krijgt nog wel een IP adres, modem is wel te pingen, maar verbinding is alleen lokaal, ook werkt de web-interface dus helemaal niet meer.

Normaal gesproken zou ik gewoon de stekker er even uit trekken (werkte de vorige keer prima) maar het probleem is dat ik tijdelijk dus de verbinding deel met een buurman die nu op vakantie is, en drie keer raden waar het modem staat... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:52

arie_papa

Running on Ubuntu

Kun je via putty ofzo geen verbinding maken met dat ding?

Anders:Afbeeldingslocatie: http://www.dorpsblad.com/wp-content/gallery/juli-2009/koevoet.jpg :+

En anders even met de provider bellen, misschien kunnen hun wel wat doen...

[ Voor 20% gewijzigd door arie_papa op 10-09-2010 10:59 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

En wat hebben we nu geleerd...? Juist, ook de post voor je buurman ophalen zodat je iig een sleutel hebt! ;) Als je internet deelt kan die buurman nooit een vervelende vent zijn en is jullie relatie in orde ;)

Enfin, idd ff provider bellen. Die kunnen meestal via het netwerk wel een schop verkopen :) Moet je wel een leuk excuus verzinnen want je mag internet niet zo delen over 2 adressen...(meestal).

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"verbinding is lokaal" betekend dat je een 169.* adres hebt gekregen, OMDAT je modem geen ip adres heeft uitgedeeld. Maar je webinterface en telnet (wachtwoord nodig) werken wel als je het ip nummer van de modem weet te raden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En er is geen buur die de planten en post verzorgd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sleutel was inderdaad wel handig geweest, maar da's helaas geen optie nu. :-p

Ik probeer nu in te loggen via telnet, alleen blijkt dit niet te werken met de default username en password.
Ik krijg trouwens wel keurig een IP toegewezen (192.168.2.1) dus daar lijkt het probleem niet in te zitten.
Heb er inderdaad ook al over nagedacht om gewoon KPN te bellen, maar dan moet ik volgens mij wel een verrekte goed excuus hebben, helemaal omdat ik buiten naam en adres geen gegevens weet, en volgens mij vragen ze ook naar geboortedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:28:
Ik krijg trouwens wel keurig een IP toegewezen (192.168.2.1) dus daar lijkt het probleem niet in te zitten.
waarom kom je dan niet in de webmanagement interface?

http://192.168.1.254

of
code:
1
2
3
4
5
6
1. Start "Terminal", type in: telnet 192.168.1.254 (press "enter")
2. Username: Administrator
3. Password: (blank)
(if you have not changed this earlier)
4. Type in: menu
5. Use the arrow keys

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik me niet vergis is de gebruikersnaam ook hoofdlettergevoelig bij dat ding, dus Administrator intypen en niet administrator :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Je hebt niet alleen "alleen lokaal" verbinding als je een 169 ip hebt. Als je een router hebt die verder niet op internet is aangesloten krijg je een keurig ip, maar heb je toch alleen lokaal verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hoezo 192.168.2.1, dat ding deelt toch IP-adressen uit in zijn eigen range? Probeer eens even een handmatig IP-adres in te stellen van bijvoorbeeld 192.168.1.87 en dan de webconfig te bereiken op 192.168.1.254.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 08:56
Waarom zou 192.168.2.1 niet goed zijn? Het bereik van mijn Thomson is ook 192.168.2.0. Webinterface of telnetadres wordt dan 192.168.2.254

[ Voor 23% gewijzigd door Rieverst op 10-09-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Bij mij doet het ding standaard zijn werk in de 192.168.1.x range, kan zijn dat het door de ISP is aangepast. Maar het zou alleszinds verklaren waarom hij niet in de webinterface geraakt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:52

arie_papa

Running on Ubuntu

De webinterface van mijn modem (ziggo) bereik ik normaal via 192.168.100.1

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Pagina: 1