Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Introductie
Ik gebruik de iPAD 3G nu alweer een maand met heel veel plezier en kom toch telkens nog weer nieuwe handige dingen tegen, o.a. via de forums. Veel van de tips zul je ongetwijfeld al kennen, wellicht van de iPhone, maar voor mij is de iPad mijn eerste Apple product wat ik gebruik en zeker ook niet de laatste.

Safari
  • Als je een lange pagina hebt kun je in één keer naar boven scrollen door op de status/ tijdbalk te klikken. Werkt ook in de meeste andere apps
  • Pagina’s die je vaak bekijkt kun je natuurlijk bookmarken. Je kunt echter ook op + drukken en kiezen voor “zet in beginscherm” dan wordt er een shortcut aangemaakt op het bureablad
  • Als je van scherm wisselt wordt elke keer opnieuw de pagina geladen. Echter als je normaal met rechts werkt en je gaat nu met je linkerhand werken dan gaat hij niet opnieuw de pagina ophalen.
Agenda
  • Om Nederlandse feestdagen aan je kalender toe te voegen, ga in Safari naar: http://www.apple.com/down...dutchholidaycalendar.html. Download -> Klik op Server toevoegen, done.
  • Wil je snel naar een aantal maanden verder scrollen, blijf dan op de maand drukken, hij springt dan zelf verder naar volgende maanden
Toestenbord
  • Als je wat langer op een letter drukt, krijg je allerlei varianten te zien, bijvoorbeeld é, ê
  • Druk je de .com toets wat langer ingedrukt, krijg je .org, .nl etc.. te zien. Overigens als je naar een .com site gaat hoef je dat überhaupt niet in te typen.
  • Als je op het ABC nummerbord zit en je wilt slecht één nummer invoeren, klik dan “.?123”, houdt dit ingedrukt en schuif je vinger naar het nummer, symbool wat je wilt hebben zonder je vinger van het scherm af te halen. Je komt dan direct terug in het ABC toetsenbord. Scheelt een aantal keren klikken. Andersom om werkt ook.
  • Als je twee keer een spatie typt, dan maakt hij hiervan [woord]. [Woord]
  • Als je aan het typen bent en je schud je iPad, krijg je een pop up met “Herstel typen”
Multitasken
  • Multitasken kan pas met release 4.2 van de iPod die in november verschijnt. Echter tegelijkertijd via de iPod applicatie muziek luisteren en surfen via safari gaat prima samen
3G dataverbuik
  • Hoeveel data heb je al gebruikt? Ga naar Instellingen => Algemeen => Gebruik
Opladen
  • De oplaadkabel is erg kort. Je kunt prima een usb verlengkabel gebruiken. Een andere manier is, de stekker bestaat uit twee stukken (USB en stekker gedeelte). Schuif het stekker gedeelte eraf, je kunt nu in het usb gedeelte een standaard kabel + stekker steken zoals die bij heel veel apparatuur wordt geleverd gebruiken.
Geluid
  • Houdt de volumeknop wat langer ingedrukt voor mute
Screenshot
  • Druk tegelijkertijd op home en de uit knop. Screenshot komt in je foto’s app te staan
Harde reset
  • Druk de home en de uit knop circa 30 sec tegelijkertijd in
Kaarten / Maps
  • Klik 2 keer op het vizier en je krijgt een kompas erbij

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Ik ben erg benieuwd naar jullie tips & tricks
[/ Gereserveerd /]

[ Voor 18% gewijzigd door jschoorl2 op 10-09-2010 10:12 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Er is een gratis app voor iPad, die heet "Secret" of "secrets". Die staat bomvol met dit soort tips en trucs.