Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printers aansturen op een tekenafdeling

Pagina: 1
Acties:

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-10 17:42
Momenteel probeer ik wat problemen op te lossen met printen op mn werk,

De situatie is als volgt, er staat een HP designjet 500plus plotter, een canon pixma is4000
en nog 2 kleine hp a'4 printers. De HP plotter zit op een lpt-printer server (een oudje) en de canon zit op een usb printserver van etech

Het probleem zit hem voornamelijk in de canon en de HP plotter. Momenteel gebruiken 2 tekenaars deze 2 apparaten. Sinds de overgang naar windows7 en autocad 2011 een maand of 2 geleden hebben we continue problemen.

Voor de hp zijn deze voornamelijk out of memory meldingen, waardoor de tekening niet goed geplot wordt en weggegooid kan worden. Om dit op te lossen is er al extra geheugen gekocht (zit nu 160mb (max), dit werkt helaas niet. Daarop volgend hebben we de printer met een directe usb kabel op een van de 2 pc's aangesloten en de printer via windows gedeeld, nu is de afruksnelheid van de gebruiker dit op de gedeelde printer zit belachelijk laag (10 min printopdracht laden...)

De canon printserver is geïnstalleerd als een tcp/ip poort op beide pc's en geeft nooit problemen bij de eerste printopdracht, deze is binnen enkele seconde geprint. Maar bij batchopdrachten loopt deze na de 2e a 3e print vast en komt er elke opdracht er pas na 10 min uit (alles wordt dus wel geprint maar duurt zo een 40 50 minuten).

Het vreemde is wel dat de problemen met de HP plotter al voor de upgrade naar windows 7 (vanaf vista) speelde maar dat de canon voorheen zonder problemen 30 40 opdrachten vanuit de printer wachtrij kon afdrukken. Via usb zijn wederom deze problemen verholpen, maar heeft de gedeelde gebruiker via het netwerk pech.

Ik heb alles al enkele keren opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd, maar niets brengt een verbetering. Mijn vraag is wat de juiste acties ik nu kan ondernemen. Zelf heb ik nu gekeken naar een hp jetdirect 635 voor de plotter. Zodat ik via het netwerk vlot kan printen op de plotter met meerdere gebruikers. Maar is dit de investering waard?

Voor de canon ben ik nog aan het zoeken, of een usb hub voor 2 pc's (dan kun je een usb printer op 2 pc's gebruiken) of een nieuwe modernere printserver met meer geheugen (nog geen goede gevonden..) Iemand ervaringen mee?

Heeft verder nog iemand tips voor mij over wat ik kan doen?