Hallo,
Ik had een vraagje over ATI surroundview.
Ik heb een ATI Radeon HD5870 en een 790GX moederbord (Asus M4A78T-E).
Ik heb een hele poos met 2 monitors gewerkt zonder problemen, maar nu is mijn PC verhuist naar de woonkamer waar ik hem via HDMI wou koppelen met de TV.
Aangezien geen van mijn schermen een DP poort heeft, kan ik de TV niet zomaar aansluiten op mijn HD5870.
Nu heb ik ATi surroundview aangezet in mijn bios en mijn 2de display aangesloten op de VGA uitgang van mijn moederbord en de TV op mijn HDMI out op de HD5870. Alles werkt goed, ik heb nu een tripple monitor setup.
Ik wens enkel te gamen op de TV en mijn hoofdscherm (beiden op de HD5870).
Nu heb ik gemerkt dat de performance minder is dan voorheen in games (ik speel telkens op 1 monitor, nooit 2 of 3 tegelijk). Kan dit te maken hebben met de surroundview? Worden de videokaarten gecombineerd, of werken ze onafhankelijk per display (ik heb ergens gelezen dat ze parallel werken)?
Ik heb de 10.8 drivers geinstalleerd.
Bijkomende info over setup:
CPU: AMD Phenom II X4 955 @Stock
Geh: 8GB Kingston Hyper-X CL7 DDR3 (Stock)
GPU: Sapphire Radeon HD5870 1GB
PSU: Cooler Master Realpower 550W -> mijn wattmetertje gaat nooit boven de 250W verbruik
HDD: 500GB SataII 7200rpm 16mb cache
Monitors: 1x TV (FULL HD), 1x 22" (1680x1050), 1x 19" (1280x1024)
Alvast bedankt voor de hulp
Ik had een vraagje over ATI surroundview.
Ik heb een ATI Radeon HD5870 en een 790GX moederbord (Asus M4A78T-E).
Ik heb een hele poos met 2 monitors gewerkt zonder problemen, maar nu is mijn PC verhuist naar de woonkamer waar ik hem via HDMI wou koppelen met de TV.
Aangezien geen van mijn schermen een DP poort heeft, kan ik de TV niet zomaar aansluiten op mijn HD5870.
Nu heb ik ATi surroundview aangezet in mijn bios en mijn 2de display aangesloten op de VGA uitgang van mijn moederbord en de TV op mijn HDMI out op de HD5870. Alles werkt goed, ik heb nu een tripple monitor setup.
Ik wens enkel te gamen op de TV en mijn hoofdscherm (beiden op de HD5870).
Nu heb ik gemerkt dat de performance minder is dan voorheen in games (ik speel telkens op 1 monitor, nooit 2 of 3 tegelijk). Kan dit te maken hebben met de surroundview? Worden de videokaarten gecombineerd, of werken ze onafhankelijk per display (ik heb ergens gelezen dat ze parallel werken)?
Ik heb de 10.8 drivers geinstalleerd.
Bijkomende info over setup:
CPU: AMD Phenom II X4 955 @Stock
Geh: 8GB Kingston Hyper-X CL7 DDR3 (Stock)
GPU: Sapphire Radeon HD5870 1GB
PSU: Cooler Master Realpower 550W -> mijn wattmetertje gaat nooit boven de 250W verbruik
HDD: 500GB SataII 7200rpm 16mb cache
Monitors: 1x TV (FULL HD), 1x 22" (1680x1050), 1x 19" (1280x1024)
Alvast bedankt voor de hulp