Welke nieuwe radio à €1000.- (minder diefstalgevoelig)

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Vannacht is het dan gelukt, ze hebben m'n RCD510 gestolen.

Ik had deze radio besteld bij het leasen. Om de 2 maanden wordt er geprobeerd in te breken.
Tot nu toe 4 pogingen, twee keer echt ingebroken waarbij nu dan ook echt de auto is leeggehaald.

(afbeelding)

Ik heb contact opgenomen met de leasemaatschappij en overlegd wat de mogelijkheden zijn met de radio. De radio schijnt €1190.- te kosten. Dat wordt dan ook vergoed (in de vorm van een nieuwe radio).

Ik kan weer dezelfde terugkrijgen maar dat is natuurlijk niet aan te raden. Ik ben dus op zoek naar een vervanger die minder aantrekkelijk is voor diefstal.

Dat mag er één zijn van €100,- maar ook één van max. €1190.-.
Ik ga het vandaag allemaal regelen (politie, ruit herstellen, afspraak maken schadecentrum (radio) dus ik heb niet even weken de tijd om alles uit te zoeken. Ik ben benieuwd of mensen hier een radio kunnen aanraden.

Het zal er sowieso één zijn met afneembaar front of een andere beveiliging(?).

Ik heb .. had trouwens de Dynaudio versie. Onder de stoel heb ik dus een versterker(tje). Maakt dat nog wat uit? Kan een niet vw radio daar ook wat mee?

Verwijderd

Lijkt me verstandig om op de eerste plaats een alarm op je auto te zetten..... Volgende keer is je hele auto weg, en dan maakt dat afneembare frontje geen drol uit!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-02 18:51
Kijk eens over je er een aldi klasse radio van een euro of 60 in kwijt kan?
Dan is het de moeite ook niet meer.

• Rambo
De leasemaatschappij zei dat een alarm niet eens zoveel helpt. Blijkbaar gaat het zó snel ...
Maar ik neem nog contact op met Leaseplan en zal het er dan toch eens over hebben. Denk dat het wel afschrikt ..

[ Voor 0% gewijzigd door Rambo op 10-09-2010 11:10 . Reden: typfoutje ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 23:14
Is de RNS310 geen optie? Navigatie en veel minder diefstal gevoelig afaik. De prijs is altijd moeilijk om te achterhalen, ik zou even bij de dealer gaan vragen.

• Rambo
Ik wil geen VW radio meer, volgens mij veel te diefstal gevoelig. Zoek echt iets met afneembaar frontje.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:33

CeesKees

I rest my Kees

Dan laat je toch een google los op de specs.

2 din navigatie afneembaar front...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

w-dev schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:34:
Kijk eens over je er een aldi klasse radio van een euro of 60 in kwijt kan?
Dan is het de moeite ook niet meer.
Daar wordt je toch treurig van als je zo moet denken?

Een 60 euro radio wordt trouwens ook gewoon gejat als je het frontje er op laat zitten, alleen dan door een junk ipv een oostblokcrimineel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Och, ze worden ook zonder frontje van die prijsklasse gejat.
Mijn vrouw heeft een oud autotje met ditto waardeloze radio erin. Frontje eruit. Wordt er gewoon uitgejat. Schade aan de auto was 3x zo groot als dat die radio waard is.
Ik ben aan het overwegen om gewoon een radio los op het dak te leggen voor die k*t passanten...
Of mijn hond erin laten wonen, maar dat levert weer andere problemen op.

Alarm is inderdaad ook useless en wordt er (als je pech hebt) ook meegejat - nog voordat het ding bedacht heeft om herrie te schoppen.(om dan maar niet te spreken van de false positives waarmee je je buurt lekker kan irriteren...)

[ Voor 32% gewijzigd door remco_k op 10-09-2010 10:58 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Deze VW-modellen zijn inderdaad heel erg populair omdat ze niet vastgeschroefd zitten o.i.d.
Zodra criminelen weten dat je zo'n systeem hebt, blijven ze terugkomen.
Heb verhaal gehoord van iemand die na de 6e succesvolle inbraak (succesvol voor de criminelen) maar een nieuwe auto besteld heeft.

Mijn advies is dan ook zondermeer om geen VW-systeem meer te nemen.
Wat wél te nemen, kan ik je geen zinnig advies in geven.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:50
Is een chinese dubbel din apparaat geen optie ? overigens is mij door de politie na een inbraak eens aangeraden om geen waardevolle spullen in de auto achter te laten, het dashboardkastje open te doen en de auto niet af te sluiten zodat er iig geen braakschade ontstaat.
[Dit alleen bij het thuis voor de deur parkeren natuurlijk]

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:14
Is der geen mogelijkheid om de radio wel vast te maken aan de auto? bij de meeste radio`s zit der zo`n bout aan de achterzijde.. maar misschien een doe het zelf oplossing.. nou riskeer je wel dat ze dan je hele dash gaan slopen. maar ik zou zo`n luxe radio tog ook niet willen opgeven?

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

JVC heeft een 2-din navigatie toestel, ook zijn er nog wat Chinese apparaten met afneembaar front waar ook navigatie in zit maar dat wil niet altijd even degelijk zijn.

Ik heb zelf een simpele JVC dubbeldin radio in m'n auto zitten zonder navigatie en haal gewoon telkens netjes het front eraf. Nadeel is wel dat het front erg groot en zwaar is.

Ik zie trouwens dat ze tegenwoordig bij JVC 3 dubbeldin navigatietoestellen hebben met afneembaar front.
http://www.jvc.nl/product-list.php?id=233

[ Voor 17% gewijzigd door SpongeRob op 10-09-2010 11:37 . Reden: Toevoeging link ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
MEN-O schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:16:
Is een chinese dubbel din apparaat geen optie ? overigens is mij door de politie na een inbraak eens aangeraden om geen waardevolle spullen in de auto achter te laten, het dashboardkastje open te doen en de auto niet af te sluiten zodat er iig geen braakschade ontstaat.
[Dit alleen bij het thuis voor de deur parkeren natuurlijk]
Ja, en zonder braakschade krijg je helemaal niets vergoed door je verzekering omdat je je auto niet op slot hebt gedaan. Lekker advies, strak zeggen ze nog dat je je huis niet op slot moet doen omdat je anders braakschade krijgt...

Met betrekking tot een 2Din radio: http://www.navaudio.nl/ca...dio%27s-%252b-Navigatie-/

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 14:54

Skef

Ik scheer.me

Ik heb zelf een VW RNS-look-a-like uit China in de auto zitten, van SZEnco (zie ook www.china-rns.de voor meer info). Bevalt goed, navi, carkit, dvd, alles voor nog geen 400 euro...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Slingertj3 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:23:
Is der geen mogelijkheid om de radio wel vast te maken aan de auto? bij de meeste radio`s zit der zo`n bout aan de achterzijde.. maar misschien een doe het zelf oplossing.. nou riskeer je wel dat ze dan je hele dash gaan slopen. maar ik zou zo`n luxe radio tog ook niet willen opgeven?
Dan slopen ze heel je auto omdat ze er dan toch inzitten en bezig zijn en vantevoren niet kunnen zien dat het goed vast zit. Bij een collega van mij hebben ze om het dashboardkastje open te maken zijn achterportier dubbelgevouwen om binnen te komen en het halve dashboard verwijderd uitde auto (dat lag op de parkeerplaats toen hij bij zijn auto kwam).

/▌

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Kijk eens naar de pioneer X serie. Dieven weten dat hier een box bij zit en dat de radio nagenoeg waardeloos is zonder box. De box wordt ver van de radio weggewerkt, dus het is voor hun dan niet meer rendabel om alleen de headunit te jatten.

Zie net dat pioneer die hele serie heeft geschrapt.... Maar het is wel verstandig om te kijken naar radio's met een aansluitbox. De dieven zijn tegenwoordig goed op de hoogte van alle radio's. Dus als ze weten dat er een aparte box bij zit laten ze het meestal wel achterwege.

En misschien toch kijken of je het alarm kan laten aanpassen. Een goede sirene in plaats van de standaard toeter werkt ook wel..... Dan is de hele buurt wakker....

[ Voor 48% gewijzigd door muppet99 op 10-09-2010 11:50 ]

Carpe Diem

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij de volgende auto een standaard fabrieks radio / speakerset er in laten zetten bij de bestelling.

Mijn ervaring is ondertussen dat dat heel goed klinkt. Ik bouwde vroeger altijd zelf gekochte radio's en speakers in mijn leasevehikels, maar daar ben ik van af gestapt. Dat af-fabriek spul is tegenwoordig behoorlijk goed, en absoluut niet diefstalgevoelig.

Ik ben in ieder geval erg te spreken over de blaupunkt fx in mijn focusje '09.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:33

CeesKees

I rest my Kees

Euh.. De radio waar dit over gaat is juist een fabrieksradio.. En bij VW hebben ze ze zo gemonteerd dat ze in 3 seconden uit een auto te halen zijn...

[ Voor 56% gewijzigd door CeesKees op 10-09-2010 12:16 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je zou het bijna vast moeten lassen zodat ze met een slijpschijf moeten afkomen.

• Rambo
Inderdaad, het is allemaal af-fabriek.
Ik wil er ook geen navigatie in hoor, die ene keer dat ik het nodig heb gebruik ik wel de MioMio.

Ik zoek gewoon een fatsoenlijke radio. Hoeft niet eens 2din te zijn. De enige must is dat het minder diefstalgevoelig is dan wat ik had. Dat is trouwens niet zo moeilijk want die RCD510 die ik had schijnt nogal populair te zijn (samen met de RCD510N). Het zou ook mooi zijn dat ik die versterker nog kan gebruiken die nu nog onder de stoel ligt (hoort bij het Dynaudio pakket, van die RCD510).

Ik ga nog met de leasemaatschappij praten over een alarm. Misschien kan dat op hun kosten. Ik laat het hier in ieder geval even weten.

Verwijderd

Let wel op dat jij verantwoordelijk bent voor de accessoires die bij 1e aflevering in de auto zitten en welke bij einde contract. Als je inderdaad een ander systeem gaat plaatsen (of een Kijkshop-radiootje) kan de leasemij. nog wel eens lastig doen wanneer je de auto inlevert en je het niet met ze overlegt hebt.

• Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:38:
Let wel op dat jij verantwoordelijk bent voor de accessoires die bij 1e aflevering in de auto zitten en welke bij einde contract. Als je inderdaad een ander systeem gaat plaatsen (of een Kijkshop-radiootje) kan de leasemij. nog wel eens lastig doen wanneer je de auto inlevert en je het niet met ze overlegt hebt.
Ik doe alles in overleg met de Leasemaatschappij. Je hebt hier een goed punt, thanks.

• MrScratch
  • Laatst online: 16:04

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb hetzelfde meegemaakt, 2 keer mijn nav-systeem uit mijn auto (skoda octavia) gejat. Ik heb vervolgens in overleg met de leasemaatschappij een gewone radiosysteem van skoda zonder navigatie erin laten zetten en een losse TomTom (toendertijd de duurste 940 Live) erbij gekregen.

Op een of andere manier zijn de inbouwradios van skoda (of volkswagen) veel minder interessant voor dieven. Sindsdien is er nooit meer ingebroken in mijn auto. Ik ben echt heel blij met deze oplossing. Gewoon een nette inbouwradiosysteem (die zal ook met die Dynaudio werken) en goede navigatie met TomTom erbij. Viel in mijn geval ruim binnen de waarde van het oude systeem, dus leasemaatschappij ook blij.

Look behind you! A three headed monkey!

• Rambo
Inmiddels al heel veel pagina's gelezen op internet.

conclusie:
Neem GEEN RCD-510/RNS-510

Echt niet, je bent hem vroeg of laat kwijt, en daarna nog een keer, .... en nog een keer totdat je iets anders neemt.

En gebruik je speciale schroeven (doorboren voor verwijderen) dan slopen ze je radio omdat ze hem er niet uit kregen. Als ze al niet je dashboard hebben gesloopt trouwens.

Als ik dit allemaal van tevoren had geweten dan had ik deze radio nooit genomen :-(.

Nu dus een andere, een minder populaire. Kan maar zo zijn trouwens dat ze toch een ruitje intikken of gaan bekrassen, als straf dat ik geen goeie radio meer monteer en ze voor niks zijn komen kijken...

Ben inmiddels aan het verder zoeken. Denk dat het een Pioneer MVH-8200BT wordt.

edit: ook erg mooi!
DEX-P99RS

Ik betaal in de lease wel €1200.- en deze radio kost iets van €400,- Misschien nog een versterker bij kopen ... denk niet dat ik het overige geld zo krijg. Misschien nog een versterker of andere speakers.

[ Voor 4% gewijzigd door Rambo op 10-09-2010 16:16 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Neem er nog een mooi navigatiesysteem bij, de duurste TomTom ofzo zoals mrscratsch

/▌

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 09:23
Heb al 2 jaar een RSN510 in mijn golf zitten en moet afkloppen als ik het zo lees. Maar 115000 km verder zit die er nog steeds in. Het kan dus wel...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ga woensdag een Golf 6 met een RNS510 ophalen. Het is vragen om problemen om Amsterdam hiermee te rijden. Ik ben al voorbereid want ik weet dat het ding gejat gaat worden. Ik ga vragen om eventueel mijn ruiten te voorzien van bepaald plastic waarbij ze die ruit niet inslaan. Dan is in ieder geval van 9 van de 10 keer al een probleem. Mijn verzekering vergoedt toch wel de schade maar dat moet de instelling niet zijn. Ik ga het ze wel iets moeilijker maken. Er gaat waarschijnlijk nog een staalkabel achter aangeplakt worden en die komt aan het chassis vast. Maar uiteindelijk als ze toch jatten dan maar een RNS310 hoewel de RNS310 ook wel populair begint te worden.

Mijn oude RNS300 was het antwoord maar ja monochrome en per land € 150 betalen (RNS310/510 voor heel Europa € 160). Tja zet me wel aan het denken wat ik sowieso moet doen. Ik vind de navipijlen in het dashboard bij de km teller toch wel relaxed.

Ik zit ook te denken aan een garage te nemen. Dan heb ik het probleem van 's avonds in ieder geval opgelost. Dus ook voor mij is het zoeken naar een goede oplossing.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Of je steekt lexaanplaten als een alternatief voor glas. Het is 250x sterker, kogelwerend en kan tegen een redelijke tornado intercept (zie Storm Chasers).

De volgende zwakte is het intikken van sloten, daarop ga je ook iets moeten vinden. En tegen de ijzerdraad door het rubber om de deur te openen,...
Rambo schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:06:
En gebruik je speciale schroeven (doorboren voor verwijderen) dan slopen ze je radio omdat ze hem er niet uit kregen. Als ze al niet je dashboard hebben gesloopt trouwens.
Ik kan wel voorstellen dat de dieven niet blij worden als hun geïnvesteerde tijd/arbeid, geen buit/omzet oplevert. Ikke niet winnen, jij ook niet winnen. Slopen die handel zodat de eigenaar doorheeft dat vast lassen (en al zijn equivalenten) niet werkt. De eigenaar zal in alle omstandigheden minstens het prijskaartje van die radio verliezen en dit overruled alle beveiligingsmaatregelen.

Waarschijnlijk is die radio zodanig idioot duur is, dat het even dom is als 2 duidelijk zichtbare laptops in je wagen achterlaten. Het blijft een duidelijk geëtaleerde dievenmagneet met een bordje "pik mij".

Haal die dievenmagneet eruit zodat de dieven geen tijd/arbeid investeren om het te pikken. Dan moet je ook niet aan beveiligingsmaatregelen denken met als resultaat dat dieven niet blij worden als ze de buit niet kunnen meenemen. Dan komt het ook niet zo ver dat de dieven gewoon 2000 euro schade veroorzaken om de eigenaar af te straffen wegens verspilling van hun tijd/arbeid.

Dan is een TomTom (die je mee kan nemen) de oplossing.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik blijf het een extreem falen van VW vinden. Net alsof ze een auto op de markt zetten waar achteraf blijkt dat per ongeluk alle sleutels in elke auto's van dat model werken. En VW er vervolgens niets aan doet. Dat zou toch ook niemand accepteren?

Laat ze dan maar iets verzinnen. Een rfid chip in de radio en een lezer in de auto die alleen werkt als de goede radio erin zit bijvoorbeeld.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is alleen een falen omdat het een dure optie is die iedereen wil maar niet iedereen kan betalen die er vrij snel uit te halen is. Op zich is alles wel vrij snel uit een auto te halen, maar iets wat standaard een optie is daar is minder markt voor (want iedereen heeft dat al).
rapture schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:27:
Of je steekt lexaanplaten als een alternatief voor glas. Het is 250x sterker, kogelwerend en kan tegen een redelijke tornado intercept (zie Storm Chasers).

De volgende zwakte is het intikken van sloten, daarop ga je ook iets moeten vinden. En tegen de ijzerdraad door het rubber om de deur te openen,...

[...]
Ik kan wel voorstellen dat de dieven niet blij worden als hun geïnvesteerde tijd/arbeid, geen buit/omzet oplevert. Ikke niet winnen, jij ook niet winnen. Slopen die handel zodat de eigenaar doorheeft dat vast lassen (en al zijn equivalenten) niet werkt. De eigenaar zal in alle omstandigheden minstens het prijskaartje van die radio verliezen en dit overruled alle beveiligingsmaatregelen.

Waarschijnlijk is die radio zodanig idioot duur is, dat het even dom is als 2 duidelijk zichtbare laptops in je wagen achterlaten. Het blijft een duidelijk geëtaleerde dievenmagneet met een bordje "pik mij".

Haal die dievenmagneet eruit zodat de dieven geen tijd/arbeid investeren om het te pikken. Dan moet je ook niet aan beveiligingsmaatregelen denken met als resultaat dat dieven niet blij worden als ze de buit niet kunnen meenemen. Dan komt het ook niet zo ver dat de dieven gewoon 2000 euro schade veroorzaken om de eigenaar af te straffen wegens verspilling van hun tijd/arbeid.

Dan is een TomTom (die je mee kan nemen) de oplossing.
Als ik zie hoe ze een Polo van een collega 3 keer hebben open gebroken dan doe je daar weinig tegen hoor (gat door het ijzer van de deur, net onder het slot). Ik denk ook niet dat Polo's zwakkere deuren hebben als andere merken, het probleem is gewoon dat er veel ingebroken in wordt en dat het in dat millieu standaard tot de "opleiding" behoort hoe je dat doet.

[ Voor 76% gewijzigd door Marzman op 11-09-2010 02:07 ]

/▌

• joopv
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:37:
Ik blijf het een extreem falen van VW vinden. Net alsof ze een auto op de markt zetten waar achteraf blijkt dat per ongeluk alle sleutels in elke auto's van dat model werken. En VW er vervolgens niets aan doet. Dat zou toch ook niemand accepteren?
Dat doet me denken aan de keer dat ik mijn Passat bij een VAG garage in Utrecht had voor een onderhoudsbeurt. Ik ging hem ophalen, kreeg van de garage een sleutelbos terug, stapte in mijn auto en reed naar huis.

Thuis aangekomen bleek dat die sleutelbos helemaal niet van mij was, maar van een andere klant....

Ik kwam mijn woning niet meer in, en ben onmiddelijk terug moeten rijden naar de garage voor mijn eigen sleutelbos.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

De beste oplossing is eigenlijk om geen VAG meer te rijden, maar iets met meer uitstraling in plaats van zo'n grijze muis waar iedereen al in rijdt.:P

Dat veel sleutels op meerdere auto's werken is al helemaal te triest voor woorden, ik heb het ook al meerdere malen gezien. Lekkere beveiliging zit er dan in het systeem. (N)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• joopv
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:04:
[...]
Als ik zie hoe ze een Polo van een collega 3 keer hebben open gebroken dan doe je daar weinig tegen hoor (gat door het ijzer van de deur, net onder het slot). Ik denk ook niet dat Polo's zwakkere deuren hebben als andere merken, .....
Ik denk het ook niet - volgens mij is het geen Polo op deze foto:

Bij de Passat's die ik vroeger reed staken ze een klein gat net onder de deurgreep, je zag het in eerste instantie niet eens - tot er een roestspoortje over de deur liep en je bij jezelf dacht: aha, zo zijn ze binnengekomen.

Maar dit kun je niet echt meer over het hoofd zien.

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1azqdsaslu0_345.jpg

http://www.nu.nl/binnenla...ippen-portieren-open.html

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tja, omdat de deurgrepen versterkt zijn en je daar met een schroevendraaier niet meer tussendoor komt. Zwaar kut als je zo je auto aantreft. Volkswagen zou inderdaad iets moeten maken dat je niks aan dat spul hebt als je het jat, desnoods dat je het moet activeren met de sleutel van de auto ofzo en dat dit niet softwarematig gereset kan worden.

Ze kunnen heel die deur wel van staal voorzien maar dan verzinnen ze weer een andere zwakke schakel die nog meer schade oplevert om in je auto te komen.

/▌

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Gewoon c4 in je auto planten en als je de radio eruit trekt die c4 af laten gaan. Dan jatten ze maar 1x je radio :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1