Windows 7 niet beschikbaar als keuze voor opstartschijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
ik heb op mijn macbook en mijn imac (early 2010) bootcamp met windows 7 (64) geinstalleerd. dit werk verder zonder problemen, alleen kan ik vanuit OSX als ik bootcamp start, niet windows selecteren als ik mijn installatie dvd er niet in heb. ik weet niet of ik wat vergeten ben of dat dit gewoon niet anders kan ??????

[ Voor 1% gewijzigd door leftdevil op 11-09-2010 20:13 . Reden: typo ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Ik kan uit je vraag niet echt opmaken wat je nou wilt.

Je zegt dat windows 7 prima werkt op je iMac.
Je wilt nu vanuit OS X herstarten naar windows 7?
of wil je virtueel je Windows installatie kunnen opstarten?
of wil je bij je windows partitie komen?

Lees voortaan je eigen post even door voordat je op de submit knop klikt.

Lekker kort.

• frostraver
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-04-2023
Als ik je vraag goed heb begrepen kan je niet naar de andere OS booten vanuit een OS. Om naar de andere partitie te gaan moet je altijd je mac herstarten en dan Alt ingedrukt houden tijdens dat hij aan het opstarten is. Dan kan je kiezen wat je wilt launchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frostraver schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:09:
Als ik je vraag goed heb begrepen kan je niet naar de andere OS booten vanuit een OS. Om naar de andere partitie te gaan moet je altijd je mac herstarten en dan Alt ingedrukt houden tijdens dat hij aan het opstarten is. Dan kan je kiezen wat je wilt launchen.
Jawel, dat kan!

Doe ik veel vaker dan ik dacht. Ik draai m'n Windows partitie prima onder OS X als ik geen zin heb om m'n computer opnieuw op te starten. En draait snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

leftdevil schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:38:
ik heb op mijn macbook en mijn imac (early 2010) bootcamp met windows 7 (64) geinstalleerd. dit werk verder zonder problemen, alleen kan ik vanuit OSX als ik bootcamp start, niet windows selecteren als ik mijn installatie dvd er niet in heb. ik weet niet of ik wat vergeten ben of dat dit gewoon niet anders kan ??????
Windows draait al prima zeg je. Wat is het probleem dan? Je post is behoorlijk onduidelijk.

1. Wat wil je precies doen?
2. Wat doe je precies om dat te bereiken?
3. Waar gaat het mis?
4. Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Het de huidige startpost kan ik in ieder geval bar weinig.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je weet dat je bij het opstarten de (linker) 'option' toets moet indrukken om bij het keuzemenu te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik draai m'n Windows partitie prima onder OS X
je gaat gewoon op die harde schijf rondneuzen of zie je ook daadwerkelijk een windows bureablad dan?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leftdevil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-01 07:54
mischien idd wat onduidelijk.

wat ik bedoel is als ik het keuze scherm voor me heb (Systeemvoorkeuren/ opstartschijf)
dan krijg ik daar alleen MacOS en netwerk te zien , geen windows 7 keuze.

als ik de mac opstart krijg ik deze uiteraard wel te zien met de option key, als ik daar win kies start deze wel gewoon op.

ik bedoel dus echt de keuze mogelijkheid in Opstartschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Dat is al een stuk duidelijker. Desondanks toon je wel heel weinig inzet, qua vorm en inhoud. We willen elkaar graag helpen op GoT. Maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet lukken. Probeer daarbij ook te letten op de vorm: je interpunctie en enter-gebruik. Als een verhaal goed leesbaar is, dan zullen mensen je ook eerder (en beter) kunnen/willen helpen.

Ik zal dit topic openlaten, maar let hierop in het vervolg. Anders zal er echt een slotje volgen en daar schieten wij en jij niets mee op ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• frostraver
  • Laatst online: 29-04-2023
Is het niet mogelijk dat je gewoon niet kan opstarten op een partitie die is geïnstallerd via Bootcamp?

edit: Ik heb net gelezen op een forum dat het programma "NTFS voor Mac OSX" de windows partite ook uit de systeemvoorkeuren haalt. Dus als dat geïnstalleerd staat zou je dat eens moeten verwijderen en dan nog eens kjiken
Pagina: 1