Z5500 waarvan de sub een keiharde herrie maakt.

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:07
Ik heb sinds kort een z5500, maar hij maakt nu een keiharde herrie vanuit de sub.

Het geluid wisselt, het kan de hele tijd op lage freq storen, maar ook uit het niets keiharde en dan ook echt keiharde bonken geven.

Hier valt niet mee te luisteren, ik doe dit nu dan ook via me koptelefoon in de control pod.

Direct op stopcontact ook al geprobeerd i.p.v. stekkerdoos, alles is ge-aard etc.

Ik had gelezen dat het ook aan de zekering kon liggen, maar volgens mij als de zekering kapot is doet de sub het helemaal niet meer?

Ik heb logitech ook al gemaild voor een vervanging, maar ik wil eerst weten wat dit is, misschien dat ik het zelf opgelost krijg.

wat me wel opvalt is dat als de sub een tijdje van het stroom gestaan heeft dat het gebrul een stuk minder is, maar zeker wel hoorbaar door de muziek heen.
Staat de stroom al een tijdje erop dan slaat dat ding op hol.

Control pod heb ik ook al gereset...

Is analoog aangesloten trouwens, maar dat mag de pret niet drukken.

de sub doet dit ook met helemaal geen muziek aan.
als ik het geluid in windows demp doet de sub nog steeds 'bonken'.
Demp ik het geluid via de control pod hoor ik niks meer.

Misschien een electronica expert??

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Joker op 10-09-2010 01:47 ]

Verwijderd

Als de zekering kapot is werkt je hele set niet meer, heb ik ervaring mee ;)
Het exacte probleem zou ik niet weten, heb je het ook als je muziek luistert wat je voorheen ook luisterde ?
Kan je het probleem reproduceren door bijv. 10 seconde terug te gaan in een nummer en het zelfde effect krijgen ? Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de bron en niet aan je installatie.

• Mr.Joker
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb het zelfs als ik geen muziek afspeel maar dat het setje wel aanstaat.

Ik zal morgen me iPod aansluiten, maar denk dat hij daar ook op zal falen.

Verwijderd

Heb je de bekabeling al doorgelopen, is er überhaupt ook maar iets veranderd (verschoven, losse connector, kabelbreuk) ?

• Mr.Joker
Is uit het niets gekomen....
Nergens een kabelbreuk

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

Shunt

Boe

Ik neem aan dat je een knal bedoelt oftewel als je een grote TL balk aan of uit zet of de koelkast open en dicht doet ?. Dit is een bekend probleem bij de Logitech setjes ook bekend onder het Plopjes probleem (zoek maar eens). Verder met de storingen ik gok dat dit door je bron komt probeer hem eens via de optiche of coaxiale aansluiting digitaal aan te sluiten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mr.Joker
naarmate de set langer aanstaat wordt het geluid erger.
Lijkt net of hij een liedje op een freq van <100 hz afspeelt terwijl er niks aanstaat.

Hij doet het zelfs als ik de kabels niet in de pc heb zitten, dus het ligt echt aan het sub

het is niet echt een knak, het is voortdurend lage tonen, maar af en toe schiet er zo'n plop bovenuit.

Zie filmpje:

YouTube: VIDEO0002.mp4

Het lijkt niet hard, maar dat is het wel...

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
hmm ja dat is behoorlijk hard. aangezien je microfoon niet zo goede deze tonen aan kan :P. Ik heb ook een z-5500 nergens last van overigens alleen dat de lampjes in mijn LCD het maar half doen x.x

Het plopjes probleem zou verholpen moeten zijn. Dus ik weet niet hoe oud jou set is maar misschien is het iets met een soortgelijke fout?

Logitech contacteren ? en kijken wat zij er van vinden.
http://logitech-nl-emea.c...s/login_form/redirect/ask

Misschien wel een fout in de Control unit die het zooitje aanstuurt. Die lijkt me nog wel te vervangen. Misschien zoeken ze een oplossing misschien niet :P

Always look on the bright side of life.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Los contact ergens? Als je geen garantie meer krijgt zou je de versterker uit de subwoofer kunnen halen en alles ff doorsolderen.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

Shunt

Boe

Ik bedacht me net wat. Ik heb dit volgens mij ook gehad in het begin ik had toen de stekker van de control pod niet hard genoeg in de sub gestoken zitten. Druk hem er eens echt hard op en draai de scroefjes flink vast eventueel met een schroevendraaier.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mr.Joker
Had alles al geprobeerd. (ook harder drukken)

Ik krijg al een nieuwe set maar ik mag deze houden :)

De set is uit het niets normaal gaan doen sinds een uur of 12 dat hij de hele tijd aanstaat.

Misschien toch dat er ergens iets niet helemaal goed zat.

Mijn set is van week 22 2010, dus geen bekend plopjesprobleem

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Joker op 11-09-2010 00:00 ]

Pagina: 1