Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Surfspot.nl Office 2010 voor medewerkers. Hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Even een kort vraagje over Surfspot.nl. Misschien weet iemand hier een antwoord op.

Het is namelijk zo dat ik op de universiteit werk en heb net Office 2010 als medewerker besteld.
Zoals jullie weten kennen de producten die bij Surfspot.nl door medewerkers besteld worden, geen eeuwigdurend gebruiksrecht. Dat betekent dus dat als je niet meer bij je onderwijsinstelling werkt, dat je dan het aangeschafte product niet meer mag gebruiken.

Nu vraag ik me af: hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Stel dat ik wel Office 2010 zal blijven gebruiken, zal de licentie dan geblokkeerd worden? Niemand kan toch erachter komen dat ik het nog steeds gebruik?

Heeft iemand hier ervaring mee? Laat het aub even weten...

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De licentie zal niet geblokkeerd worden aangezien jouw persoonlijke gegevens niet bekend zijn bij Microsoft (slechts bij Surfspot).

Het is dus aan jou om de installatie van Office ongedaan te maken wanneer je stopt met een baan binnen het onderwijs.

Verwijderd

Topicstarter
Thx.

Maar stel dat ik vergeet om het te doen. Na een paar jaar zal ik niet meer weten dat ik Office 2010 zal moeten verwijderen. Ik neem aan dat niemand hier iets aan zal kunnen doen. Er zijn geen sancties tegen dit soort gedrag mogelijk...

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 11:45
Natuurlijk zijn er wel sancties mogelijk, je gaat toch akkoord met de gebruiksovereenkomst immers ? uiteraard is controle hierop praktisch onmogelijk.
M.i. ben je gewoon net zo illegaal bezig als met software die je ergens hebt gedownd.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:24:
Thx.

Maar stel dat ik vergeet om het te doen. Na een paar jaar zal ik niet meer weten dat ik Office 2010 zal moeten verwijderen. Ik neem aan dat niemand hier iets aan zal kunnen doen. Er zijn geen sancties tegen dit soort gedrag mogelijk...
In de praktijk: kopen en niet meer bij nadenken. Je krijgt heus geen klop op de deur om alsnog te betalen......

Verwijderd

Topicstarter
xxxMaverick schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:19:
[...]

In de praktijk: kopen en niet meer bij nadenken. Je krijgt heus geen klop op de deur om alsnog te betalen......
Dank je wel voor je reactie.. Dat bedoel ik nou! :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat ze gewoon blijven werken, alhoewel het inderdaad niet legaal is. Nu voel ik me daar niet bezwaard door daar ik zonder probleem een nulaanstelling had kunnen houden bij de laatste universiteit waar ik werkte ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 21:37

Duinkonijn

Huh?

zover ik weet zit er een verschil tussen de licentie die een gebruiker zelf besteld, of de licentie die hij van school krijgt..

Op naam gestelde via school vervallen na uitdienst.

Cd`s/dvd`s die de leerling/medewerker zelf heeft aangeschaft niet.

over activatie codes melden ze zelf dit :
In dit pakket zit een gele sticker met een Product Key, hiermee kan één activatie van de software worden uitgevoerd. Dat betekent 32-bits OF 64-bits, het is niet mogelijk beide versies te activeren. Slim / Surfspot kan de key niet traceren, bewaar deze zorgvuldig. Herinstallaties zijn mogelijk, het kan nodig zijn om hiervoor contact op te nemen met de Microsoft Product Activation Helpdesk via 0800-0233487
dus ze houden zelf niks bij

Je moet alleen uitkijken zodra je het zakelijk gaat gebruiken
Microsoft abonnement
Alle via SURFSPOT.NL te bestellen Microsoft producten kennen sinds 1 januari 2006 een zogenaamd "eeuwigdurend gebruiksrecht", dit betekent dat je bijvoorbeeld na je afstuderen legaal gebruik kunt blijven maken van via SURFSPOT.NL aangeschafte Microsoft software. Deze mogen ook commercieel gebruikt worden.

Ook alle, in het verleden, via SURFSPOT.NL tijdens je studie aangeschafte Microsoft producten, kun je in de toekomst legaal blijven gebruiken. Microsoft verstrekt ook op deze producten een "eeuwigdurend gebruiksrecht".

[ Voor 25% gewijzigd door Duinkonijn op 13-09-2010 14:04 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1