Toon posts:

CPU warm tijdens stress test

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, :>

Kan ik een stress test vergelijken met het spelen van de zwaardere games? ik draai nu stress test 40 minuten en CPU is 72 graden dit leek mij erg warm. Processor is Intel Core Duo E8200 (wolfdale).

~alvast bedankt~ :)

groetjes

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
vraag stelde je al in je vorige topic en is reeds tweemaal beantwoord.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:39
Als jij hard gaat lopen dan krijg jij het toch ook warm? Zolang de temperatuur binnen de grenzen is is er niks aan de hand. Met 72 graden celsius is het ok,

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

72c is wat aan de hoge kant, maar niet dodelijk.
Als hij is overgeklokt zou ik hem wel ietsje terug klokken, meer richting de 65c.

Maar waarom open je een 2e topic voor dezelfde vraag..?

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 09-09-2010 20:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Dramatic schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:46:
vraag stelde je al in je vorige topic en is reeds tweemaal beantwoord.
Vraag is idd beantwoord maar had nog andere vraag plus hij stond in de verkeerde sub topic.
Maar nu heb ik nog niet egt antwoord op mijn vraag. Maar ik respecteer iedereen die al reageert op mijn topic en dat vind ik ook leuk dat ze de moeite voor mij nemen. Maar mijn vraag nu is of je een stress test kan vergelijken met het spelen van zware games want als ik die stress test 3 uur aanzet loop hij volgens mij wel op tot 80 graden of hoger en een wolfdale kan niet tegen hoge temperaturen. En ik heb vergeleken met mensen met de zelfde processor en daar lagen de temperaturen een stuk lager. Ik wil misschien ook wel gaan overclocken maar dat zit er nu zeker niet in.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, je kan een stresstest niet vergelijken met het spelen van zware games. Want die trekken je CPU nooit constant naar 100%.

Vraag beantwoord, topicje dicht.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hangt er vanaf welke stresstest je wilt vergelijken met welke game.
Veel games leunen veel op de gpu en laten de processor meer met rust. Maw, als je een cpu-stresstest doorkomt moet de processor in de meeste (c.q. alle games) geen problemen ondervinden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:56:
Nee, je kan een stresstest niet vergelijken met het spelen van zware games. Want die trekken je CPU nooit constant naar 100%.

Vraag beantwoord, topicje dicht.
ok bedankt :>

ff oftopic: zou ik kunnen overclocken of zeggen jullie kan je beter niet doen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Absoluut niet, 72c is eigenlijk al te hoog voor een niet-overgeklokte CPU (Normaal zou je tegen de 60c aan moeten lopen) tenzij je een andere koeler haalt, zou ik niet proberen te overklokken :S

• Dramatic
sowieso overclocken wanneer je niet weet wat een koeler is of welke temps goed zijn.. dat is vragen om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dramatic schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:02:
sowieso overclocken wanneer je niet weet wat een koeler is of welke temps goed zijn.. dat is vragen om problemen.
eens moet de eerste keer zijn he? en tja al sloop ik het is het alsnog mijn eigen schuld.
als ik niet probeer leer je het nooit.

• Dramatic
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:12:
[...]

eens moet de eerste keer zijn he? en tja al sloop ik het is het alsnog mijn eigen schuld.
als ik niet probeer leer je het nooit.
dat is ook zo.. koop eerst een andere koeler voor je processor. Vervolgens kunnen we je vast wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ok nou bedankt allemaal :>. enig idee wat een beetje goede cooler is? Ik dacht zelf aan een van coolermaster.

• Dramatic
De TX3 is 1 van de goedkopere (zo'n 15 euro).. De Scythe Mugen 2 Rev. B is ook erg populair (35 euro) welke wat beter is maar ook iets duurder is..

Verder kan je hier kijken naar welke je mooi vindt en kan je wat reviews lezen..

http://tweakers.net/pricewatch/cat/488/processorkoeling.html

[ Voor 33% gewijzigd door Dramatic op 09-09-2010 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dramatic schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:21:
De TX3 is 1 van de goedkopere (zo'n 15 euro).. De Scythe Mugen 2 Rev. B is ook erg populair (35 euro) welke wat beter is maar ook iets duurder is..

Verder kan je hier kijken naar welke je mooi vindt en kan je wat reviews lezen..

http://tweakers.net/pricewatch/cat/488/processorkoeling.html
bedankt voor de hulp ^^ je zult nog wel van mijn horen denk ik :>
eerst maar wachten tot mijn videokaart binnenkomt. heb nu leenkaart maar dat is niet veel.
Dan zullen we maar zeggen

~topic gesloten~ :9

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:14
Wat voor koelpasta zit er nu tussen de processor en het koelblok? Misschien ook even handig om hier naar te kijken en anders een goede aan te schaffen.
Bijv. Arctic MX-2 Thermal Compound (pricewatch: Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound (4g)).

[ Voor 39% gewijzigd door Wietsee. op 10-09-2010 21:32 ]

Pagina: 1