Hoe gat in metaal van kast zonder dremel??

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01
Ik wil een gat in de voorkant van mijn kast voor een suckhole, maar hoe krijg ik een gat in dat metaal zonder een dremel?? Heb al figuurzaag en tangetje geprobeerd maar gaat allemaal een beetje kut! :P

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Decopeerzaag????

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 10:05
Ik heb het met een decoupeerzaag gedaan, als je netjes werkt krijg je mooie ronde gaten :)

[edit]
DrJ wa me net voor :)

Verwijderd

naar een mts gaan met metaalbewerking ofzo...gewoon vragen of ze er een gat in willen frezen...compu gestuurd uiteraard, perfect rond, heb ik ook gedaan..

Verwijderd

Ja, snel hè :)
In snelheid de 'u' vergeten.. :)

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 20:27 schreef Juggernaut het volgende:
naar een mts gaan met metaalbewerking ofzo...gewoon vragen of ze er een gat in willen frezen...compu gestuurd uiteraard, perfect rond, heb ik ook gedaan..
Beetje omslachtig,... 1mm dik plaatstaal frezen :? Decoupeerzaag werkt ook prima hoor.

Verwijderd

niet als je perfecte gaten en/of vormen wil hebben, decoupeerzaag is best lastig..en je moet je plaat goed beschermen..

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 21:47 schreef Juggernaut het volgende:
niet als je perfecte gaten en/of vormen wil hebben, decoupeerzaag is best lastig..en je moet je plaat goed beschermen..
Decoupeer lastig? - NEE
Plaat goed beschermen - Kwestie van afplakken met tasycrap en klaar.

Tjah en perfect rond. En al was ie niet perfect rond, liever een gat dat zelf gemaakt is dan door machine. Maarja dat is imo.

Verwijderd

je decoupeerzaag is toch ook een machine :?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12 20:54

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
laser cut kan ook 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Op maandag 12 maart 2001 23:20 schreef d_maniac het volgende:
je decoupeerzaag is toch ook een machine :?
Ja, maar dat bedien je zelf, en daar heb je dus zelfvoldoening van. Je kan dan trots op jezelf zijn...:) (ietsje overdreven, maar ach..)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 15:53

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Of gewoon met een shotgun of een bijl :P

Dan krijg je alleen niet helemaal mooie ronde gaten, maar het resultaat mag er zijn (8> *D

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
Je moet wel een goed zaagje hebben voor je decoupeerzaag, wanneer je in plastic gaat zagen. Dit had ik eerst niet, met als gevolg dat het plastic wat ik zaagde net zo snel weer vast smolt, dan heb je een gat gezaagd wat je er met geen mogelijkheid uitkrijgt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Figuurzaag kan ook kwam ik gister achter :+
Nah ik ga vandaag verder met de decoupeerzaag, gisteravond toch maar ff de goede mesjes gehaald (paps thanks voor het lenen maar er zat nog een houtmesje in :P)

Verwijderd

hmm... ik denk dat ik de PERFECTE oplossing voor jullie heb : Lasercutting.

Een maat van me werkt als LaserEngineer, hij heeft al toegezegd dat hij ELKE Autocad file in zn laser-cut-apparaat kan stoppen en dit dan zeer precies en zonder bramen kan laten uitsnijden !!

Mochten er meerdere personen met interesse zijn, meel me dan maar even !

Greetz

• EsCo
Moet ik dan nog een speciaal zaagje in mijn decoupeerzaag? Het klinkt in ieder geval al goed!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 14:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 13 maart 2001 08:50 schreef Escobar het volgende:
Moet ik dan nog een speciaal zaagje in mijn decoupeerzaag? Het klinkt in ieder geval al goed!
ijzerzaagje offcourse.

ennuh doe het in happen, want je krijgt de decoupeerzaag toch niet in 1 keer rond. gewoon elke keer kleine stukjes en dat werkt dan..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• EsCo
Okee, ga ik ff proberen, thnx guys!!

Verwijderd

zoals ik al eens erder gepost heb : van technieklerares (!!) geleerd : bij figuuragen in plastic (ook voor raampjes enzo) plak afplakband op de toekomstige zaagsnede, aftekenen en zaag daar doorheen.
dat zorgt ervoor dat 't niet dichtsmelt...

:)

• EsCo
Zoals je aan de titel van de draad kunt lezen gaat het over zagen in het metalen plaatwerk

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Desalniettemin toch een goede tip toch? :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12 09:19
Heb een groot gat zitten zagen in mijn desktop case simpel met een figuurzaagje werkte perfect je moet alleen wat geduld hebben en een goed gevoel hebben voor wat rechtdoor is met zo'n ding !!!

• Blamm
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

Gewoon een zevengatenzaag?

zo'n boortje met een getande ring eromheen weet je wel!

Altijd mooi rond en een vaste maat

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 12:04 schreef Daniel304 het volgende:
Heb een groot gat zitten zagen in mijn desktop case simpel met een figuurzaagje werkte perfect je moet alleen wat geduld hebben en een goed gevoel hebben voor wat rechtdoor is met zo'n ding !!!
Zo'n figuurzaag in metaal weet idd niet echt wat rechtdoor is :P
Nou ik heb inmiddels al een windowtje in mijn kast, weet niet hoe het met de topicstarter staat!?
Pagina: 1