Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Intel core 2 duo e8400 @ 3,0ghz processor en een Gigabyte EP45-UD3LR moederbord en zou deze graag overklokken, maar ik heb wat last van problemen. Ik heb eerst geprobeerd in mijn bios de FBS van 333 naar 400 te zetten, dit lukte... Maar wanneer ik mijn computer opnieuw had opgestart en met UPC-Z me kloksnelheid controleerde was dit nog steeds 3.0ghz :( Toen ben ik op de website van gigabyte gaan zoeken en vond dit programma/driver: EasyTune6. Hier mee is het ook mogelijk om je processor mee te overklokken, maar ook dit gaf geen resultaat.

Iemand een idee?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Begin eens met dit door te nemen: Overclocking & Tweaking FAQ

En overklokken doe je in kleine stapjes.. niet in 1x van 333 naar 400MHz 8)7

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jimster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:04:
En overklokken doe je in kleine stapjes.. niet in 1x van 333 naar 400MHz 8)7
Als je weet wat je doet mag je doen wat je wilt, het is toch je eigen probleem als je moederbord ontploft. Als je een OC-mobo hebt met een E8400 kun je er eigenlijk al wel vanuit gaan dat het op 400MHz FSB wel stabiel zou zijn (maar again, eigen risico). Ik heb het ook niet echt zo nauw genomen met de 5MHz-stapjes die vaak aangeraden worden.

Even bijdehante vraag @TS: je weet wel zeker dat je de aanpassingen in de BIOS hebt opgeslagen? Ga daar nog eens heen en kijk of het daar nog steeds op 400MHz staat. Zo niet, dan heb je het òf niet opgeslagen òf die 400MHz was instabiel en hij heeft de defaults weer ingeladen (dan flipt 'ie waarschijnlijk even met opstarten dus dat merk je wel). Staat 'ie wel op 400MHz in de BIOS dan heb ik geen idee waarom CPU-z dan 3GHz aangeeft, volgens mij leest CPU-z die waardes direct uit.

Nog een bijdehante vraag: je let toch niet op de naam van de CPU "E8400 @ 3,0GHz", hè, want dit is gewoon de naam en zegt niets over de snelheid, die staat onderin. :+

[ Voor 47% gewijzigd door bwerg op 09-09-2010 20:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• pvg103
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-02 19:44
de recente gigabyte borden resetten de bios automatisch bij een foutieve overklok. dan staan alle waardes weer op default.

van 333 naar 400. vaak moet je chipset voltage ook iets omhoog gedraaid worden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En stel ook je memorymultiplier goed in, als deze te hoog staat draai je je geheugen op snelheden dat het totaal niet aankan.

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:53
Het lijkt me een goed begin om eerst de howto door te lezen.
Je kan het beste geen programmaatjes gebruiken die voor jou overclocken. Als je er verstand van hebt doe je het het beste gewoon zelf. Het kost wat tijd, maar als je het goed doet heb je ook wat:)

Probeer iig niet in één keer van 333mhz naar 400 mhz te gaan, maar in kleine stapjes. (testen of het systeem nog stabiel loopt of dat je bluescreens begint te krijgen). Als het stabiel is, weer een klein stapje omhoog.

Zoals eerder gezegd, lees eerst de howto aandachtig door!
Pagina: 1