Dell E228WFPc LCD-monitor met verticale streep.

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 00:53
Ik heb sinds een maand een Dell E228WFPc 22" LCD-monitor in gebruik en spontaan begon hij verticale strepen te geven in het beeld. Soms verschijnen ze in een andere kleur of op een andere plaats, maar door te "slaan" op de bovenkant van de monitor gaan ze weer weg.

Zowel de VGA als DVI-aansluiting geven hetzelfde probleem.

Wat zal aan de monitor defect zijn en is het nog zelf te repareren? Het lijkt mij dat er wat los zit in de monitor?

Ik heb geen garantie op de monitor daar ik hem samen met een Dell Vostro 400 PC heb gekocht van een executieveiling, dus RMA gaat 'm niet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 17:23 ]

Verwijderd

Ja als je slaat of er op tikt dan maak je het weer los- of vast,het is maar hoe je het bekijkt- ,het contact ,en is het weer normaal .klinkt logies.
Dus is ìe nu nog niet kapot.
Openmaken ,en kijken.
Dat is wat ik denk.

Of is het alleen een onderdeel wat niet goed meer is ,maar ik zie echt wel toekomst voor deze monitor. :)

Trouwens is je videokaart/igp wel ok?
Het zou ook een los lcd connector to motherbord kunnen zijn.
Volgens google ben je ,helaas,echt niet de enigste. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 18:49 ]

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-02 00:53
Het zal niet aan de videokaart liggen, omdat ik het geprobeerd heb met 3 verschillende PC's, zowel VGA als DVI.

Ik ga de monitor maar eens openmaken. Zal ik hiervoor de behuizing moeten "openwrikken" of zijn er betere manieren voor? De 4 schroeven achter de voet heb ik losgehaald, maar dat lijkt er nog weinig te gebeuren. Met een platte schroevendraaier tussen de behuizing gaf ook weinig beweging, behalve dat het kunststof een beetje kapot ging :-(

Ooit heb ik een Phlips en een Samsung opengemaakt (allebei LCD), daar hoefde ik de behuizing alleen maar open te wrikken en weer dicht te klikken. Zal dit ook voor de Dell gelden?