Normaal vind ik dit soort problemen erg simpel om op te lossen, maar hier kom ik echt even niet uit.
Heb hier een Windows XP Pro bak staan, waar het internet verschrikkelijk langzaam is (browsen, downloaden etc.). Op alle andere PC's in het netwerk doet het internet het wel normaal. Ik heb dit getest door speedtest.nl te draaien op alle computers, en de normale computers komen uit op 4000 kbps, en de problematische computer op 200 kbps.
Het betreft een pc met win xp pro, een pci netwerk kaart (Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC) en verder niks bijzonders. Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
* firmware upgrade van de router
* kabels nagekeken, en verwisseld, inclusief andere poort geprobeerd op de router
* sp3 geinstalleerd op pc
* gecheckt op spyware/virussen/adware (niks gevonden)
* alle invoegtoepassingen IE uitgeschakeld
* geprobeerd te internet met andere browsers
* gekeken met hijackthis naar vreemde programmatuur (niks gevonden)
* nagekeken instellingen van de netwerkkaart (update gedraaid van de drivers)
* gekeken naar dns, gateway, ip instellingen, alles op automatisch ophalen ingesteld zoals bij andere pc's
* computer als énige in de router laten zitten (alle andere pc's eruit)
* geen achtergrondsoftware zoals utorrent of iets dergelijks
* opgestart met hiren's boot cd, en windows xp mini (hierin geinternet, en speedtest gedraaid, en kwam weer op het zelfde uit)
Frustrerende is dus dat internet wel werkt, maar zeer traag. Echt geen doen zo.
Iemand suggesties of ideeën waar het aan zou kunnen liggen? Ik begin te denken dat het een hardware probleem is (defecte netwerkkaart?)
Heb hier een Windows XP Pro bak staan, waar het internet verschrikkelijk langzaam is (browsen, downloaden etc.). Op alle andere PC's in het netwerk doet het internet het wel normaal. Ik heb dit getest door speedtest.nl te draaien op alle computers, en de normale computers komen uit op 4000 kbps, en de problematische computer op 200 kbps.
Het betreft een pc met win xp pro, een pci netwerk kaart (Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC) en verder niks bijzonders. Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
* firmware upgrade van de router
* kabels nagekeken, en verwisseld, inclusief andere poort geprobeerd op de router
* sp3 geinstalleerd op pc
* gecheckt op spyware/virussen/adware (niks gevonden)
* alle invoegtoepassingen IE uitgeschakeld
* geprobeerd te internet met andere browsers
* gekeken met hijackthis naar vreemde programmatuur (niks gevonden)
* nagekeken instellingen van de netwerkkaart (update gedraaid van de drivers)
* gekeken naar dns, gateway, ip instellingen, alles op automatisch ophalen ingesteld zoals bij andere pc's
* computer als énige in de router laten zitten (alle andere pc's eruit)
* geen achtergrondsoftware zoals utorrent of iets dergelijks
* opgestart met hiren's boot cd, en windows xp mini (hierin geinternet, en speedtest gedraaid, en kwam weer op het zelfde uit)
Frustrerende is dus dat internet wel werkt, maar zeer traag. Echt geen doen zo.
Iemand suggesties of ideeën waar het aan zou kunnen liggen? Ik begin te denken dat het een hardware probleem is (defecte netwerkkaart?)
[ Voor 11% gewijzigd door Timmeah op 09-09-2010 17:41 ]