Toon posts:

Philips 7605 i.c.m. blu-ray speler, maar hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag want ik kom er echt niet uit.
mn zus heeft pas een Philips 7605 led lcd gekocht en heeft nu een jvc home chinema met 1 scart aansluiting.
3x niks dus. Nu willen ze een blu-ray speler kopen en de huidige boxen en subwoover blijven gebruiken.
ook willen ze het geluid van de televisie over die opstelling laten lopen.
Er moet dus zowiezo een analoge 5.1 op de blu-ray speler zitten. (dus tulpen op de satelietspeakers monteren)
Op de meeste blu-ray spelers zit hdmi out. maar gaat dan ook het geluid van de lcd naar de blu-ray speler, zodat je het uit de 5.1 opstelling klinkt? (Dan moet de hdmi ook als ingang werken van lcd naar blu-ray) is dit mogelijk?
De lcd heeft ook een coax output, maar er zijn voldens mij geen blu-ray spelers met coax-input (als die er wel zijn is het probleem opgelost).

Wie kan mij helpen?
Het liefst hebben ze een Philips blu-ray speler vanwege de easylink functie.
Wel een mooie uitdaging zeg :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Speakers op een Blu-ray speler aansluiting is onmogelijk, aangezien er helemaal geen versterker in een Blu-ray speler zit. 8)7

De enige mogelijkheid is het hele spul op eventuele audio ingangen in de JVC prikken, maar aangezien je geen type noemt, weet ik niet wat voor aansluitingen daar op zitten.

Ik zou me iets beter inlezen in dit soort dingen ook, want dit is toch wel redelijke basiskennis hoor.

[ Voor 73% gewijzigd door bram1984 op 09-09-2010 17:12 ]

• Enigma30
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 16:56
Inderdaad zoals hierboven al vermeld, zal je toch echt een versterker moeten kopen wil je het geluid over een 5.1 setje laten lopen met een losse blu-ray speler.

Even snel in de pricewatch gekeken en daar komt 1 setje van Philips uit (blu-ray met boxen

http://tweakers.net/price...-hts5560-12.html#tab:info

Dan heb je alles in 1 ;) en geen extra versterker nodig

Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 10:15
Probeer het zo eens:

[blu ray] -- (hdmi) --> [philips tv] -- (scart) --> [jvc hc]

Ik neem dat er nu tv wordt gekeken via analoge kabel die direct de tv in gaat en dat de tv de audio via de scart aan de jvc hc geeft. Is de enige vraag of de tv dat ook doet met digitaal geluid dat via hdmi wordt aangeleverd, maar dat zou een beetje tv wel moeten doen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Je haalt echt te veel dingen door elkaar. Iets als een HDMI output zal nooit audio in kunnen putten, je moet dan HDMI 1.4 hebben met ARC dan kan het wel. Maar een simpele JVC set zal dit zeker niet hebben aangezien deze alleen maar SCART heeft. Idem met de Philips tv, want die heeft HDMI 1.3. Ik zou dit dan ook niet echt een uitdaging noemen, maar vooral een kwestie van je inlezen. Al kom je er dan snel genoeg achter dan het in dit geval een kwestie wordt van een Blu-ray speler met losse versterker of een Blu-ray speler met ingebouwde versterker zoals Enigma aan geeft. Op dit moment ben je te makkelijk aan het denken met "tulpen op de satelietspeakers monteren".

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11-2025
[bluray] -- (hdmi) --> [TV] -- (optisch out) --> [JVC HC]

dan heb je zowel 5.1 voor bluray als stereo voor TV.

(mits de JVC 'n optische ingang heeft)
Pagina: 1