[W7] Gewone drivers gebruiken op notebook

Pagina: 1
Acties:

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik heb net een nieuwe laptop, en ben daar natuurlijk blij mee.

Het enige jammere is dat de drivers die geïnstalleerd zijn voor de videokaart (een Ati Mobility Radeon HD5650) het typenummer "8.672.1.2000" hebben. Ik gok dat dit een aanpassing is van de 8.6 catalyst drivers. Dit zijn ook de laatste beschikbaar op sony.nl

Ik wil er graag de nieuwste 10.6 drivers op hebben, maar als ik dat probeer te instaleren krijg ik de melding dat mijn hardware incompatibel is.

Weet iemand een manier om officiële drivers op de "customized" hardware te instaleren?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
D'r zijn verschillende manieren om de normale drivers aan te passen zodat ze wel willen installeren op je notebook, deze bijvoorbeeld maar er zijn ook kant en klare gemodificeerde drivers zoals die van Omega.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb je eerst geprobeerd de driver te verwijderen?

• dtech
@Nielson

Omega levert geen 64-bit drivers, die modder zal ik eens proberen, al staat de HD5xxx serie er nog niet bij.

@Haaglander

en dat zou uitmaken omdat?

• dtech
Met de modder kon ik wel de drivers aanpassen, maar hij zei dat de drivers up-to-date waren en installeerde allen het catalyst control center. De drivers zijn van september '09 dus ik weet zeker dat ze niet up-to-date zijn.

Misschien kan ik het wel forceren door eerst de drivers te deïnstalleren.