Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:04
Situatie
ik heb al een tijdje een W2K8 R2 servertje in mijn meterkast staan. Hij word voornamelijk gebruikt voor wat downloaden en als fileservertje/backup machine. Hiernaast gebruik ik hem ook om af en toe files op afstand te benaderen over ftps. Af en toe gebruik ik hem om wat met virtual machines dingetjes te proberen.

Probleem
Ik kreeg van de week een voor mij totaal onbekende error tijdens het kopieren van een groot bestand. Na ongeveer 1,5 Gb kreeg ik een schermpje met: "0x800705AA: Insufficient system resources exist to complete the requested service." Nu ben ik is wat gaan onderzoeken.

- Ik kan geen resource vinden die "op" is. Genoeg ruimte op hdd's en ook geheugen is er genoeg (8gb).
- Het gebeurt alleen als ik bij de console (via rdp) zit van de W2K8. Dus file van server naar desktop vanaf de server console gaat fout. Doe ik het vanaf de console van de desktop dan gaat het goed.
- Files de andere kant op gaat ook foutloos.
- Intern dezelfde files kopieren (dus op de server naar een andere schijf) gaat ook goed.

Probleem komt dus heel specifiek voor als ik achter de console van de server zit en vanaf daar een file naar een share op de desktop gooi.

Nu kom ik op google het probleem wel vaker tegen. Zoals hier. Waarbij de workaround word gegeven om xcopy of robocopy te gebruiken. Hierbij krijg ik dezelfde error.

In dezelfde thread als hierboven word ook nog de term PoolUsageMaximum aangehaald. Hier heb ik van de week op doorgezocht en nog een artikel over gevonden van Mark russinovich hier over paged pool memory. Maar dat is allemaal net te advanced voor me en kan me ook moeilijk voorstellen dat hier ergens het probleem ligt.

Iemand anders die dit ooit wel is gezien heeft?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
toch zul je het daar moeten zoeken. Wat draait er op die bak (apps) en hoeveel RAM heb je er in zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Razwer op 10-09-2010 08:56 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.