Bekende maar eenvoudig te spelen gamemuziek gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:06

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Over een paar weken vindt de volgende Bonami retro-spelcomputerdag plaats (waarvoor iedereen overigens uitgenodigd is!!) en ik mag aldaar mn laserharp voor 't eerst aan 't publiek tonen (hier een video).

Nu heb ik met John, de organisator, afgesproken dat ik wat game-tunes opzoek die ik de gasten zelf kan laten spelen op de laserharp.
Dus: ik zoek midi-files die ik laat spelen en waar ik de lead uithaal zodat gasten die zelf kunnen spelen.

Maar het valt me niet mee!!
Ik heb de grootste moeite met het vinden van tunes die wereldberoemd zijn en voor velen een leuke uitdaging zijn om eens op de laserharp te spelen.

Wie kan me helpen?
Wat aspecten waar ik aan denk:
- Liefst console gamemuziek, niet van pc-games
- Rustige melodie
- De lead moet uit max. 10 tonen bestaan (makkelijk i.v.m. de stralen van de harp)

Tot dusver dacht ik aan:
- Super Mario Bros
Ja, da's nog niet veel...

Ik vond o.a. deze site, en heb ook effe in 't [Nostalgie] - Onvergetelijke Game Soundtracks topic gekeken.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zijn de tunes van tetris niet ook erg makkelijk te doen (de gameboytetris van way way back zeg maar)? Dat was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht, alleen geen idee hoe moeilijk dat is om te spelen.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
De Zelda tune is ook altijd heel herkenbaar. Verder heb je uiteraard ook diverse mooie Squenix tunes. Denk bijvoorbeeld aan de Aerith tune of Secret of Mana tunes. Uiteraard ook de volgende zijn simpel en door vele herkenbaar:

- Sonic (eerste level)
- Outrun

Xbox360 gamerprofile

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:12

Grannd

da Granndest

Metal Gear Solid theme is ook een must dan, kan je zo op midi vinden. Je zou ook naar de Deus Ex theme kunnen kijken, lekker episch en heel herkenbaar.

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk zoal aan:

-Maze of Galious
-F1 Spirit
-Parodius
(Alledrie van Konami)

Die melodieen zijn mij altijd bijgebleven....

• analog_
  • Niet online
Ik denk dat als je in het gameboy thema blijft denken je sowieso eindigt met eenvoudige melodieeen omdat meer technisch niet mogelijk was.

• alex3305
  • Laatst online: 15:16
Kijk anders even op de site van Press Play On Tape. Zij remixen namelijk Commodore 64 muziek, waarvan 1) de midi's gemakkelijk vindbaar zijn, 2) vaak relatief makkelijk te spelen zijn en 3) meestal wel voor wat herkenning zorgen.
Pagina: 1