Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Renault Clio 2002 1.4 16v] Startmotor vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik heb onlangs een Renault Clio uit 2002 gekocht voor mijn vriendin.
Laatst wilde hij niet starten. Er gebeurde helemaal niets toen ik probeerde te starten.
Ik ben toen even aangedrukt door de buurman en daarna werkte de startmotor weer.
Zo heb ik het 2 keer opgelost. Maar nu doet hij het dus echt niet meer. Dat betekent
dus als ze wil rijden steeds iemand moet vragen om de auto aan te drukken :P
Dat schiet natuurlijk niet op.

Nu zag ik dat een nieuwe startmotor al snel 200,- kost incl. btw. Als ik hem bij de dealer
laat vervangen komt daar waarschijnlijk nog een leuk bedrag aan uurloon overheen.

Als ik op internet zoek, lees ik verschillende redenen die het probleem kunnen veroorzaken.
- BDP-sensor is vies
- Een defecte zekering
- Een compleet defecte startmotor

Een oplossing zou o.a. zijn: met een rubberen hamer op de startmotor slaan (tijdelijke oplossing)
Maar er wordt ook vaak gesproken over het schoonmaken van de startmotor of de startmotor laten
vervangen door een gereviseerde. Ook zou ik de BDP-sensor kunnen schoonmaken, maar ik heb
totaal geen verstand van auto's en zou dus niet weten hoe ik dat moet doen.

Maar waar moet ik nou zijn om een startmotor te laten schoonmaken? En waar verkopen ze gereviseerde
startmotoren en kunnen ze die monteren? Ik neem aan dat je bij een dealer alleen nieuwe startmotoren
kan laten monteren?

Voor mijn lease-auto ga ik meestal naar de dealer, maar ik denk dat dit nu een beetje prijzig wordt voor
de clio.

Iemand tips waar ik het beste heen kan gaan? Kwikfit misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 09-09-2010 15:45 ]

...less is more

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

funk-e schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:44:

Maar waar moet ik nou zijn om een startmotor te laten schoonmaken? En waar verkopen ze gereviseerde
startmotoren en kunnen ze die monteren? Ik neem aan dat je bij een dealer alleen nieuwe startmotoren
kan laten monteren?

Iemand tips waar ik het beste heen kan gaan? Kwikfit misschien?
Beetje algemene vraag dit

Er zijn legio bedrijven die startmotoren/dynamo reviseren. meestal een kwestie van de jouwe inleveren, wat geld bijgeven en een nieuwe ophalen. Waar die zitten, google en de goude gids zijn je vriend.

Er zijn ook legio garagebedrijven die dit voor je wel in en uit willen bouwen, zolang je maar betaalt :)
Ook voordat : google en de gouden gids., en een beller is meestal sneller.

Dealers doen dat vaak ookwel, als je het maar specifiek aangeeft, maar dat zul je aan de desbetreffende dealer moeten vragen.

Al met al zul je zelf wat meer uitzoek werk moeten doen.

* heuveltje die nog niet dood gevonden wil worden bij de kwikfit.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 09-09-2010 17:01 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38

blitzkrieg

Whoop Whoop!

De dealer verkoopt ook gereviseerde startmotoren, maar je kunt natuurlijk ook gewoon naar de merkloze garage gaan.

Of hem zelf vervangen, is zo gedaan.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dealer is vaak niet eens duurder hoor, ik heb al een paar reparaties gehad die bij de dealer (in mijn geval Suzuki dealer) juist goedkoper waren. Onderdelen zijn er soms wat duurder maar passen weer beter omdat ze origineel zijn, maar ze kunnen ook op zoek gaan voor je naar een gereviseerde startmotor. Dat kost ze 5 minuten aan telefoontjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 11-09-2010 16:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 21:56

vleesjus

echte vleesjus!

Heb je de accu al eens nagemeten?

De laatste keer dat mijn auto niet wou starten was de accu gewoon dood.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als de accu brak is heb je hele andere symptomen ook al kun je dan ook niet starten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
Heb voor mijn Volvo (Renault-motor) een startmotor gevonden op Marktplaats voor 85 euro (nieuw). Daar al eens gekeken?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik heb hem vanochtend naar een BOVAG-garage gebracht en zij zullen de startmotor reviseren.
Ik houd jullie op de hoogte ;)

...less is more

Pagina: 1