Omdat ik graag zonder veel gedoe weer met Ubuntu wilt werken, heb ik besloten om met Wubi Ubuntu 10.10 beta, 64-bit te installeren op mijn laptop. De installatie gaat goed, en behoorlijk snel met 30 seconden (geïnstalleerd vanaf een netwerkshare, een gemounte image). Maar bij rebooten weigerd de Windows Bootmanager Ubuntu te booten met fout 0xc0000098 "application is corrupt or missing":

Windows 7 boot prima. Ik ben nu de Ubuntu 10.04 image, 64-bit aan het downloaden en aan het kijken of dat werkt maar ik heb niet veel hoop.
Ik heb al geprobeerd om het een tweede keer te installeren, maar het wil simpelweg niet. Ik heb misschien wel een gedachte waardoor het komt, mijn laptop is niet met een klassieke BIOS maar een UEFI firmware uitgerust. Windows 7 zelf installeert een 64-bit UEFI extensie op de UEFI partitie op mijn GPT geformatteerde harddisk. Het MBR bestand dat de bootloader moet laden zal waarschijnlijk 32-bit zijn, en niet geladen kunnen worden?
Specs:
Windows 7 professional 64-bit
500GB GPT geformatteerde harddisk
XXODD 860tnu laptop (UEFI, Phoenix Securecore)
Enig idee hoe ik Wubi toch werkend kan krijgen? Eventueel via een bootable VHD?

Windows 7 boot prima. Ik ben nu de Ubuntu 10.04 image, 64-bit aan het downloaden en aan het kijken of dat werkt maar ik heb niet veel hoop.
Ik heb al geprobeerd om het een tweede keer te installeren, maar het wil simpelweg niet. Ik heb misschien wel een gedachte waardoor het komt, mijn laptop is niet met een klassieke BIOS maar een UEFI firmware uitgerust. Windows 7 zelf installeert een 64-bit UEFI extensie op de UEFI partitie op mijn GPT geformatteerde harddisk. Het MBR bestand dat de bootloader moet laden zal waarschijnlijk 32-bit zijn, en niet geladen kunnen worden?
Specs:
Windows 7 professional 64-bit
500GB GPT geformatteerde harddisk
XXODD 860tnu laptop (UEFI, Phoenix Securecore)
Enig idee hoe ik Wubi toch werkend kan krijgen? Eventueel via een bootable VHD?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]