Toon posts:

athlon vs k6 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

even een vraagje(...?!)tussendoor;

wat is de vergelijking tussen een k6 2-450 en een athlon 500? Veel verschil? Kan het helpen bij onderandere spellen als q3 om je fps omhoog te krijgen?

thx :)
plush

Verwijderd

Veel belangrijker is de videokaart!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
een wereld van verschil, en prijs natuurlijk..
de athlon is veel sneller dan de k6-2 en belangrijker nog, veel stablier..
het is DE grote concurent van de P3 van Intel op het moment, en op de meeste punten schopt hij dan ook erg hard de kont van de p3's (sommigen zullen het met mij oneens zijn, maar laten we die discussie a.u.b. niet weer beginnen)
de athlon wordt veel minder warm dan de k6, heeft onboard cache (dus op de PCB) die op halve snelheid van de CPU loopt, hij heeft meer L1 cache 128kb (das dus ook veel meer dan de P3) en een interne CPU clock van 200mhz. FSB is nog wel 100MHZ.
kortom, de athlon is een erg goed CPU en als je het extra geld ten opzichte van een k6 kwijt kan, dan is dit zeker een aanradertje..
natuurlijk maakt je video kaart onder spellen ook een heleboel uit, maar als je alleen je CPU wilt upgraden, denk ik dat dit al een AANZIENLIJK verschil zal maken..

succes ermee !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Dat een athlon minder warm wordt dan een Athlon is niet waar want een Athlon 500 Mhz geeft 42 Watt warmte af en een K6-2 400 iets van 20. Dat hij minder stabiel zou zijn heeft niets met de chip zelf te maken, maar met het moederbord waar hij op draait. Niet dat dat uitmaakt, maar toch.

• Jag
  • Laatst online: 19:39

Jag

Hij heeft wel een veel groter oppervlakte om warmte af te geven, dus dat maakt het weer goed denk ik. Maar ik heb helaas nog geen temp probe dus ik kan niet vergelijken.
Ik kan wel zeggen wat de fps winst is. Ik heb nl zelf een K6-2 400 gehad met een geForce DDR, en ben toen overgegaan naar een Athlon 600. Hier het verschil:
Quake3 Fast Demo001: K6-2 32.9 Athlon 600 98.8
Nou, dat is wel de moeite waar denk ik zo. De Athlon had wel betere Detonators overigens, maar dat is ook het enige verschil.
Jag

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
White Feather -> Dat een Athlon minder warm wordt dan een Athlon! Hahahahaha!! :)

Nee maar een Athlon is natuurlijk beter dan een K6-2. ondye L2 cache (heeft de K6-3 (die heb ik) trouwens ook) en dan nog de L3 cache op het mobo en 16 parallelle pipelines maakt hem supersnel!! Kopen die Athlon!!!

Verwijderd

K6-2 VS. Athlon.

dat is een box wedstrijd tussen een 4-jarige kleuter en een wereld kampioen hardlopen/gewichtheffen/boxen/enz... :)

Athlon is een stuk sneller !!!!

Verwijderd

volgens mij word warmte niet in watt geschreven, volgens mij is dat het stroomverbruik, maargoed, kan aan mij liggen :p

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Hoe meer stroom zo'n ding verbruikt hoe warmer hij wordt(zet het voltage maar omhoog dan weet je wat ik bedoel)
Pagina: 1