De 2 USB-poorten van m'n Sony Vaio C2Z werken niet zo goed meer. De stekker hoeft maar een tikje te krijgen, of de kabel verplaatsen en de USB device reageert niet meer. Dat levert natuurlijk weer allerlei errors in Windows op. USB-stick controleren op fouten, bewerkingen die onder broken worden of gewoon een muis die niet meer beweegt. Heel irritant natuurlijk. Enig idee of dit iets is wat ik zelf zou kunnen repareren? Lijkt me kwestie van contactjes USB even nalopen, maar ik heb nog nooit uberhaupt een laptop opengemaakt. Lijkt me vervelend als ik speciaal voor kapotte USB-port een nieuwe laptop moet kopen. Iemand tips?
Kan inderdaad losse contacten zijn, kan ook zijn dat er iets is gebroken. Probleem is dat meestal in alle gevallen de laptop tot de laatste schroef uit elkaar moet omdat je bij de onderkant van het moederbord moet wezen. Ter reparatie aanbieden is wel een mogelijkheid maar dit kan dus duur uit gaan pakken (je kan eens rondbellen ter indicatie).
Wat ook nog kan is een ExpressCard(34) met USB kopen, misschien is dat een goedkopere en eenvoudigere oplossing (zie bijvoorbeeld: http://www.blueface.nl/lo...ss-expresscard-p-855.html). De kaart steekt alleen wel wat uit natuurlijk.
Wat ook nog kan is een ExpressCard(34) met USB kopen, misschien is dat een goedkopere en eenvoudigere oplossing (zie bijvoorbeeld: http://www.blueface.nl/lo...ss-expresscard-p-855.html). De kaart steekt alleen wel wat uit natuurlijk.
ondertussen ter reparatie aangeboden,.. maar usb-ports zitten in moederbord gebakken,.. waardoor reparatie veel te duur is,.. helaas!
zo'n exprescard is ook geen opossing,. omdat ik niet de juiste uitgang heb
ondertussen zijn beide usb-ports zo goed als kapot,.. betekent dat mn vaio nogal geamputeerd is,.. en echt gebruiken zonder muis, usb-stick en printer is er niet bij
had eerlijk gezegd wel wat meer van mn vaio verwacht toen ik hem 2,5 jaar geleden voor n heel hoop geld kocht,.. volgende keer maar weer gewoon een goedkoop merk
zo'n exprescard is ook geen opossing,. omdat ik niet de juiste uitgang heb
ondertussen zijn beide usb-ports zo goed als kapot,.. betekent dat mn vaio nogal geamputeerd is,.. en echt gebruiken zonder muis, usb-stick en printer is er niet bij
had eerlijk gezegd wel wat meer van mn vaio verwacht toen ik hem 2,5 jaar geleden voor n heel hoop geld kocht,.. volgende keer maar weer gewoon een goedkoop merk