• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2025
Nadat ik mijn nieuwe systeem in elkaar heb gezet loopt het niet zo soepel als ik had gedacht :(.
Mijn pc sluit spontaan af als ik tijdje niks doe, als ik gewoon op mijn pc werk gebeurt er niks maar echter als ik bv mijn pc aan laat staan sluit hij spontaan af en dan bedoel ik ook echt spontaan hij schakelt niet naar slaap stand oid. als ik de pc opnieuw opstart krijg ik de melding dat windows niet juist is afgesloten. Ik heb gegoogled maar heb niks gevonden enige wat stond is dat de voeding niet krachtig genoeg kon zijn. Aangezien ik top voeding heb denk ik niet dat het aan de PSU kan liggen.

Gebruikte hardware:

CPU: i7 980x (nog op stock)
GPU: Asus Matrix 5870 2gb CFX
MOBO: Asus REXIII
RAM: 12gb Corsair Dominator GT 2000Mhz
PSU: Corsair AX1200W
OS HDD: 2x 60GB Vertex 2 in RAID 0 icm Highpoint RocketRaid 2320
OPSLAG HDD: 3x 120GB Vertex turbo in RAID 0 icm Highpoint RocketRaid 2320

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aangezien ik top voeding heb denk ik niet dat het aan de PSU kan liggen.
Dat het een topvoeding is wil niet zeggen dat het daar niet aan kan liggen, alles gaat stuk.

Handig is om eerst uit te sluiten of het hardware- of softwareproblemen zijn. Zet je energiebeheer in je OS eens helemaal uit (incl energysavers). Werkt het dan wel gewoon dan zal het probleem in de software zitten, anders moet je verder kijken naar je hardware.

Verwijderd

Al naar de temperaturen gekeken van je hardware?

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2025
de temps zijn netjes zie screen:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/bg8ajp.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:17:
Al naar de temperaturen gekeken van je hardware?
Dat kan je met speedfan doen o.i.d.

Wat doet je systeem als je alle extra RAMrepen tijdelijk loskoppelt? Probeer 1 voor 1 er weer een reep erbij te koppelen. Wissel van RAM poort als je geen verschil merkt in eerste instantie.

Zo zou je alle hardware kunnen nagaan. Ik hoop voor je dat je probleem dan niet je MOBO is want daar kom je pas op het allerlaatste moment in deze hardwarecheck achter. Kijk wel eerst of je alle voedingskabels goed aan je MOBO hebt aangesloten. check de kabels of er misschien een ergens blootligt tegen gevoelige delen

Overigens denk ik ook dat je PSU wel de oorzaak kan zijn van het beschreven probleem.

Ook denk ik aan de powersaver-opties. Stel alles in op bijv. maximale prestatie

Heb je een powerbackup op je systeem aangesloten? Misschien is die defect.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan ook eens in je BIOS kijken of ACPI op enabled staat en dan ACPI 2.0 version ook op enabled want vaak staat dit bij de Asus boarden bij default op disabled. ACPI zorgt namelijk ook voor je powersavings en dus kan het zijn dat Windows daardoor enigszins van slag is geraakt, plus ook je moederboarddrivers uiteraard installeren ( waarvan ik wel vanuit ga dat je dat gedaan hebt ).
Pagina: 1