Verwijderd

Topicstarter
hallo, tweakers

ik ben in het bezit van een HP Compaq 6715s, waar ik dus extra geheugen bij wil zetten.
nou heb ik op het internet gezocht naar de juiste geheugen, maar kom er niet helemaal aan uit welke er dus bij mijn laptop in gaat zonder conflicten te veroorzaken.
zijn er bepaalde merken die ik juist wel of niet moet nemen, en wat zou dan het maximale zijn want daar kom ik ook niet goed aan uit, want ik ben nog maar een beginnend tweaker en heb dus nog niet zo veel ervaring in hardware
met vriendelijke groet, Bennie de vos

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:33
Waar heb je op internet precies naar gezocht?
Als ik google op "Compaq 6715s memory", dan lijkt daar wel behoorlijk wat nuttige informatie gevonden te worden. Derde hit naar Corsair bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
heb gekeken naar HP compaq 6715s ramgeheugen maar kon nergens aan opmaken welke ram hij al in zich heeft
ook heb ik geen flauw id tot hoeveel ik max kan gaan.
de term memory had ik dus nog niet geprobeerd ook helemaal niet aan gedacht

• frAmEd
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02 21:45
Er zit 1GB DDR2 PC5300 667MHz standaard in, dit kan 1x 1GB zijn of 2x 512MB. Als je er ander PC5300 geheugen bij zet, of het aanwezige geheugen vervangt voor ander PC5300 geheugen, gaat dit gewoon goed. Ik zou zelf 1x 1GB erbij doen (in het geval van 1x 1GB) of 2x 1GB erin en het oude eruit (in het geval van 2x 512MB). Als ik rondkijk op internet lijken deze laptops 2x 512MB te hebben.

Wat er precies in zit, kun je ook met software zoals everest home edition, CPU-Z, of speccy van piriform bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door frAmEd op 09-09-2010 14:07 ]