alles-in-één oplossing voor ADSL/WLAN/VoIP/NAS/printer?

Pagina: 1
Acties:

• ieder1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08-2025
momenteel heb ik een Siemens SX762 waarop ik alles kan doen wat ik wil maar helaas is het apparaat niet erg stabiel.. :/

ik gebruik het apparaat om met een aantal laptops te internetten, bestanden te delen en back-uppen, te printen en daarnaast ook om te bellen met budgetphone.
qua mogelijkheden kan dat dus allemaal met dit apparaat. ik moet hem alleen regelmatig resetten om de boel aan de praat te houden. vooral het draadloze netwerk valt nog wel eens uit.
(vóór m'n verhuizing deed het apparaat het trouwens beter. blijkt nu dat het toen verticaal aan de muur hing in plaats van horizontaal op de grond. dat maakt dus al verschil! :+ )

mijn vraag is nu of er andere apparaten zijn voor een schappelijke prijs die dit kunnen leveren?

ik heb al gekeken naar de Fritz!Box 7170 maar die blijkt een usb1.1 aansluiting te hebben dus dat wordt te traag om te gebruiken als NAS.. :(

the trick is to keep breathing

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
fritz box fon wlan 7390 is dat dan niets voor je

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Of een 7340 die is iets goedkoper denk ik.
http://www.avm.de/en/serv...RITZBox_Fon_WLAN_7340.pdf

Of een 7270, maar die heeft 100Mbit lan
http://www.avm.de/de/Serv...Box_Fon_WLAN_7270_int.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door abusimbal op 09-09-2010 15:10 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

lier

MikroTik nerd

Had je zelf al in de pricewatch gekeken ?

Waarom hang je de Siemens niet aan de muur ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ieder1
bedankt voor jullie reacties.

@donnervogel: leuk maar veeeel te duur naar mijn zin.

@abusimbal: ook te duur. vooral omdat je een 7170 al voor minder dan €50,- op marktplaats kunt krijgen. (maarja waarom hebben ze daar ooit een usb1.1 poort op durven monteren??)
100Mbit is overigens geen probleem voor mij want ik doe alles draadloos.

@lier: ja, natuurlijk maar het is een hoop gedoe om elke keer uit te zoeken of hij alle opties heeft die ik zoek en dan nog weet je niet hoe hij presteert. bij de 7170 kwam ik er ook maar net toevallig achter dat er dus een usb1.1 poort op zit.
de SX762 staat trouwens weer verticaal. ik krijg nu af en toe weer 'spooktelefoontjes' zoals voor de verhuizing. met dat ding blijf je lachen.. ;)

je kunt in de pricewatch vreemd genoeg niet zoeken op VoIP, of zie ik dat verkeerd? en niet op NAS/ftp functionaliteit.

ik moet wel toegeven dat de DrayTek Vigor Vigor2710n Annex A tot nu toe aan mijn aandacht is ontsnapt. die ga ik denk ik even uitchecken..

maar er is dus niemand die één van deze apparaten in huis heeft en uit ervaring kan vertellen?

• ieder1
heeft iemand ervaring met de Draytek Vigor 2710n of de Fritz!box 7270?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
ieder1 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:07:
bedankt voor jullie reacties.

@donnervogel: leuk maar veeeel te duur naar mijn zin.

@abusimbal: ook te duur. vooral omdat je een 7170 al voor minder dan €50,- op marktplaats kunt krijgen. (maarja waarom hebben ze daar ooit een usb1.1 poort op durven monteren??)
100Mbit is overigens geen probleem voor mij want ik doe alles draadloos.

@lier: ja, natuurlijk maar het is een hoop gedoe om elke keer uit te zoeken of hij alle opties heeft die ik zoek en dan nog weet je niet hoe hij presteert. bij de 7170 kwam ik er ook maar net toevallig achter dat er dus een usb1.1 poort op zit.
de SX762 staat trouwens weer verticaal. ik krijg nu af en toe weer 'spooktelefoontjes' zoals voor de verhuizing. met dat ding blijf je lachen.. ;)

je kunt in de pricewatch vreemd genoeg niet zoeken op VoIP, of zie ik dat verkeerd? en niet op NAS/ftp functionaliteit.

ik moet wel toegeven dat de DrayTek Vigor Vigor2710n Annex A tot nu toe aan mijn aandacht is ontsnapt. die ga ik denk ik even uitchecken..

maar er is dus niemand die één van deze apparaten in huis heeft en uit ervaring kan vertellen?
je wilt een alles in één oplossing die stabiel werkt, goed plan, maar dan moet je ook de beurs trekken. Mijn tip: doe dat dan ook omdat met dit soort dingen vaak blijkt dat goedkoop duurkoop is.

• ieder1
ja, dat blijkt inderdaad al, als je naar mijn huidige situatie kijkt.
de DrayTek is qua prijs ongeveer de max wat ik uit wil geven.
denk je dat die wel goed is qua prestaties?

of kan ik beter doorsparen voor een Fritz!box?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ieder1 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:10:
Hoezo? Zo'n Siemens valt ook in de dure categorie, wat mij betreft.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:01

WPN

ieder1 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:10:
de DrayTek is qua prijs ongeveer de max wat ik uit wil geven.
denk je dat die wel goed is qua prestaties?

of kan ik beter doorsparen voor een Fritz!box?
zoals nielsl ook al zei: je wilt alles hebben en goed werkend.... dat kost nou eenmaal geld

geef liever 25 euro extra uit aan iets waarvan iedereen zegt: dit is goed, dit werkt
dan dat je geldt bespaart omdat je vind dat het te duur is

perfect = duur
goedkoop = duurder

bij mij op mn werk proberen ze ook telkens uit of ik voor goedkopere hardware ga omdat het krappe budget dit beter toe laat....
maar ik heb ze nu al een paar keer bewezen dat de goedkope shit die ze kochten voor ik kwam duurder uitpakt dan de iets duurdere meuk die ik wil hebben, voornamelijk in de tijd die er in gestoken wordt om te beheren/fixen
In jouw situatie is dat dus ook hetzelfde, elke keer als je 10 minuten aan het apparaat moet spenderen om het wifi gedeelte weer online te krijgen zijn 10 verloren minuten, alleen krijg jij daar niet voor betaalt zoals een baas mij betaalt :D

hoop dat het punt wat duidelijk is....
Dus ja.... je kan beter doorsparen voor een iets duurdere box die beter werkt MITS:

daarnaast kan je misschien kijken naar een firmware update or een custom firmware voor je huidige apparaat dat het probleem mogelijk oplost....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• ieder1
@ mijzelf. die siemens komt voor €20,- van marktplaats. dat scheelt een factor 6 tot 9 met de alternatieven. ;)

@ Peluso: je punt is duidelijk en ik ben het ook met je eens. ik heb alleen momenteel wel een beetje een krappe beurs dus daar moet ik praktisch gezien ook gewoon rekening mee houden.

blijft over: is die Vigor geschikt of kan ik beter voor de 7270 gaan?

• ieder1
iemand?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-02 14:26
De keuze lijkt mij vanzelfsprekend; de 2710n heeft geen VoIP en de Fritz! wel....

Als ik even uit ervaring spreek, dan vind ik de Fritz! gebruiksvriendelijker. Vooral het VoIP gedeelte. De Draytek daarentegen heeft uitgebreidere configuratiemogelijkheden (denk aan VPN e.d.).

• ieder1
snert, je hebt gelijk.. gelukkig bestaan ze wel, namelijk de Vigor 2710Vn. die wordt echter niet vermeld in de pricewatch.

wat ik echter nog niet in de gaten had, was dat de 7270 ook als DECT basisstation functioneert.
als je dan één op één wilt vergelijken met een Vigor dan kom je volgens mij op de Vigor 2710VDn uit.. die zijn qua prijs weer vergelijkbaar met de 7270..

misschien is de Fritz!box de betere optie voor mij als niet meteen power user. hoewel ik het design niet echt geweldig vind. je zou de Vigor zo in het zicht zetten. maargoed, daar ben je natuurlijk ook zo weer op uitgekeken.. ;)

misschien toch de Fritz!box?
*twijfel*

Pagina: 1