• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28
Hallo,

Sinds vorige week vrijdag heb ik een blackberry bold 9700 en ben daar meer dan tevreden over.

Nu heb ik alleen een probleempje ik zit op een HBO(Haagse Hogeschool) en wil daar via het wifi netwerk internetten omdat ik niet in het hele gebouw ontvangst heb en omdat het toch net wat sneller is.

Maar nu is dat wifi netwerk speciaal beveiligt hier onder weergegeven:
SSID (netwerknaam)
HHS

netwerktype:
beveiligd netwerk

wireless ethernet adapter:
IEEE802.11g

authenticatie:
hogeschool-inlogaccount

CA Rootcertificaat:
AddTrust External CA Root

alternatief CA Rootcertificaat:
UTN-USERFirst-Hardware

servercertificaat:
wifi.hhs.nl

beveiligingsprotocol:
802.1x

verificatiemethode:
EAP-PEAP / MSCHAPv2

alternatief verificatiemethode:
EAP-TTLS / PAP

encryptie:
WPA2-Enterprise / AES

alternatief encryptie:
WPA-Enterprise / TKIP

softwarematige beveiliging:
SSL zoals https

De CA certificaten staan tussen de lijst met COMODO er voor ik neem aan dat dit het zelfde is?
Maar als ik den mijn account+ww invul
En een ca certificaat invul kan hij geen verbinding maken!

Iemand enig idee wat ik fout doe of nog meer moet doen?

Alvast bedankt

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:44

JB

Cédric roelt!

Wat zegt systeembeheer van je school?

Mijn boefje is liev!

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 23:40

w.l

kan je bij configuratie-handleidingen je antwoord niet vinden?

• NvU
JB schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:47:
Wat zegt systeembeheer van je school?
We hebben een ICT-servicedesk daar ben ik geweest.Die zeiden alleen dat ze al vaker dit hadden gehoort. maar die wisten het ook niet en zeiden dat ik maar aan andere moest vragen met een bb. Dus dat schoot ook niet op. heb ook nog niemand gezien, meeste hebben iphone etc.
Nee, Want ik zie daar niets staan over BB en die andere hebben geen instellingen over dingen als token-serienummer wat ik moet invullen bijvoorbeeld en server-san en onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een BIS abo? Zonder een juist abonnement kun je niks met wifi.

En ja, dat klinkt dom, maar zo werkt een BB. En ik weet wat wifi is en dat dat op een andere telefoon gewoon altijd werkt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:57:
Heb je een BIS abo? Zonder een juist abonnement kun je niks met wifi.

En ja, dat klinkt dom, maar zo werkt een BB. En ik weet wat wifi is en dat dat op een andere telefoon gewoon altijd werkt.
Met wifi kun je nog steeds gebruik maken van de zogenaamde Hotspot browser welke op de BlackBerry staat. Daarnaast werken 3rd party programma's, zoals Opera, veelal wel gewoon!

Je zou ook bij de ICT servicedesk kunnen vragen of ze jouw wifi mac-adres als uitzondering in de lijst willen toevoegen. Op Avans Hogeschool in 's-Hertogenbosch is dit onder andere mogelijk bij 'unsupported' apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:02:
[...]

Met wifi kun je nog steeds gebruik maken van de zogenaamde Hotspot browser welke op de BlackBerry staat. Daarnaast werken 3rd party programma's, zoals Opera, veelal wel gewoon!

Je zou ook bij de ICT servicedesk kunnen vragen of ze jouw wifi mac-adres als uitzondering in de lijst willen toevoegen. Op Avans Hogeschool in 's-Hertogenbosch is dit onder andere mogelijk bij 'unsupported' apparaten.
Is per toestel weer anders. Bij mij werkte helemaal niks. Maar goed, ik bel nu al een jaar of 8 met BB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:22:
[...]

Is per toestel weer anders. Bij mij werkte helemaal niks. Maar goed, ik bel nu al een jaar of 8 met BB's.
Dat is niet per toestel anders, misschien acht jaar geleden, maar inmiddels dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:00:
[...]

Dat is niet per toestel anders, misschien acht jaar geleden, maar inmiddels dus niet meer.
Werkt niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@TS, Ben je inmiddels al teruggeweest naar de IT helpdesk? En zo ja, wat zeiden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
@alex3305

Ik ben terug geweest, maar dat wilde ze niet ze deden beetje vaag... want dan kregen ze allemaal van deze aanvragen.
Maar ik ze zeide dat ik maar aan andere mensen op school met BB moest gaan vragen hoe zei het deden.
Ik gebruik nu nog gewoon maar me internet werkt ook maar niet in de hele school heb ik 3g dus dan zou het wel prettig zijn om wifi te hebben. Maarja ben nog opzoek naar mensen met BB op mijn die school die me kunnen helpen.

Over wat hierboven wordt gezegd of ik wel het goede abonnement heb. Jawel want thuis en bij me werk doet de wifi het gewoon wel, maar door een andere beveiliging op school doet hij het niet!
Pagina: 1