[vb.net 2010] geen sql foutmeldingen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag allemaal,

Als ik bezig ben met een project in vb.net 2010 in combinatie met access 2007 database (accdb) op windows 7 64 bit dan krijg ik als ik een fout in de query of kolomnamen heb geen foutmeldingen maar gewoon geen resultaten meer retour.

Voorheen werkte ik op 32 bit windows met de jet 4 driver en dat is nu de oledb.12 driver geworden.

Voorheen had ik hier geen last van. Dit probleem doet zich voor op diverse computers met 64 bit windows 7

"select * from tbl_orders" (hier krijg ik dus resultaten retour)
"select * from tbl_blabla" (hier krijg ik dus geen resultaten retour maar ook geen foutmelding)

Het is namelijk wel handig tijdens het programmeren dat je weet waar je de fout moet zoeken (gele regels)

Iemand enig idee hoe dit aan te passen is ?

Alvast bedankt

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:07:
Iemand enig idee hoe dit aan te passen is ?
OLEDB/Jet op 64 bits systemen is per definitie ruk, dat is een ding dat zeker is. Waarom gebruik je niet gewoon ADO.Net? En anders debuggen in x86 mode.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 09-09-2010 13:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:14:
Waarom gebruik je niet gewoon ADO.Net Microsoft SQL Server Express Edition of SQL Server Compact Edition?
fixed ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten