Toon posts:

Time tracking software

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Voor een nieuw project waarbij wij onze overcappaciteit in werkplekken willen verhuren aan onze opdrachtgever, zijn wij binnen onze organisatie op zoek naar een specifiek stuk software, wat voor ons kan bijhouden en gemakkelijk kan rapporteren hoe lang welke computer heeft aan gestaan. Bij voorkeur een client/server applicatie, zodat ik niet elk afzonderlijk werkstation na hoef te lopen voor mijn rapportage.

Het is de bedoeling dat als een pc ingeschakeld is, het tellertje altijd meeloopt, in een proces wat niet onderbroken mag worden door de egb.

Weet iemand of dergelijke software al bestaat?

Ik wacht op jullie hulp.

PS: Ik hoop dat ik enigsins in het juiste forum onderdeel zit, deze specifieke vraag past niet echt in 1 van de cattegorieen.

Greetz
Hein

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is zelf iets scripten op basis van ping oid of een of andere uptime tool een optie? Reken er op dat aanstaan van een computer niet altijd overeenkomt met gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 09-09-2010 12:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
het aanstaan van de pc's komt volgens onze overeenkomst met de opdrachtgever wel degelijk overeen met gebruik ;), ze betalen per ingeschakelde pc op hun verantwoordelijkheid, niet per gebruikte pc :)

Maar iets scripten is wel een goeie optie, maar dan moet ik een aanloopje hebben eigenlijk..

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:28:
Maar iets scripten is wel een goeie optie, maar dan moet ik een aanloopje hebben eigenlijk..
Pak Visualbasic, sleep er een browser-object in, stel als url jullie webserver in b.v. http://www.mywebsite/page.html of page.php, en sleep er een timer object in die om de minuut browser.refresh uit voert, of zet op de pagina die je opvraag een (javascript) refresh code. Zet dit progje in de startup folder en klaar.

Daarna kan je of in php of met een standaard user-time, website statistics script de up-time van je pc's bij houden.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Cisco NAC
Microsoft NAP
IEEE 802.1X
Ucopia

Ik weet niet wat je uit Active Directory kan vissen aan logging info.

Voordeel van IEEE 802.1X / NAC / NAP is dat je verschillende usergroepen kan aanmaken, met verschillende security policies. (Wie, waar bij mag.) Users worden op switchpoort niveau toegelaten op het netwerk. (Of niet...)

Bij IEEE 802.1X en Ucopia is dit op basis van username wachtwoord en de user wordt in het juiste VLAN gezet.
Bij NAC / NAP kan je ook nog security policies afdwingen, zoals:
- Is de virus scanner up to date?
- Draait de virus scanner?
- Is het een PC die door de eigen organisatie beheerd wordt?
- Enz.

Voldoet een client niet aan de policies, dan kan een PC in een quarantine VLAN gezet worden,
waar een user z'n PC kan updaten om aan de policies te kunnen voldoen.

Zo kan je met verschillende bedrijven op hetzelfde netwerk werken.
(Volledig logisch gescheiden.) Daarnaast is het eenvoudig om gasten toe te laten op je netwerk,
die alleen internet access krijgen.

Je kan ook PC handmatig in VLAN configureren,
maar dat vergt erg veel handelingen wat je dus kan automatiseren.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De vraag heeft volgens mij in eerste instantie niets met VLAN's op IEEE 802.1x te maken daar de ts alleen wil weten hoe lang een pc aan heeft gestaan, waarschijnlijk voor billing. Je zou de netwerkapparatuur wellicht kunnen uitlezen op connectietijd maar dat lijkt mij lastiger dan een simpele host monitoring tool die je zo van internet kunt plukken.

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 09-09-2010 15:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Opstartscriptje die een tijd wegscrijft in text/database gecombineerd met een afsluitscriptje die de tijd wegschrijft is vrij simpel te scripten.

Maar kom op.. Dit is toch vrij basic.. PNS is bedoeld voor de geavanceerdere problematiek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.