Verwijderd

Topicstarter

Amnesia: The Dark Descent

Awake...
Amnesia: The Dark Descent, a first person survival horror. A game about immersion, discovery and living through a nightmare. An experience that will chill you to the core.

Explore...
Amnesia: The Dark Descent puts you in the shoes of Daniel as he wakes up in a desolate castle, barely remembering anything about his past. Exploring the eerie pathways, you must also take part of Daniel's troubled memories. The horror does not only come from the outside, but from the inside as well. A disturbing odyssey into the dark corners of the human mind awaits.

Experience...
By using a fully physically simulated world, cutting edge 3D graphics and a dynamic sound system, the game pulls no punches when trying to immerse you. Once the game starts, you will be in control from the beginning to the end. There are no cut-scenes or time-jumps, whatever happens will happen to you first hand.

Survive...
Amnesia: The Dark Descent throws you headfirst into a dangerous world where danger can lurk behind every corner. Your only means of defense are hiding, running or using your wits.

Do you have what it takes to survive?

Features
  • Angstwekkende sfeer. Enge geluiden.
  • Geen wapens. Vechten is dus geen optie, rennen of verstoppen wel.
  • Sanity-systeem: te lang in het donker blijven of te veel enge dingen zien, zijn slecht voor je mentale gezondheid. Gevolg: ongecontroleerde bewegingen en gillen. Erg onhandig als je je net verstopt...
  • Physics engine. Dus de nodige physics-based puzzels, maar ook: gooi een steen in een afgrond en wacht op het geluid om te weten hoe diep het is.
  • Interactie met de wereld d.m.v. 'realistische' muisbewegingen, bijv. voor het openen of dichtslaan van een deur.
  • Een commentaartrack van de makers.
  • Spelduur: ongeveer 8 uur. Prijs: 16,70€ (Frictional Games Store) of 15€ via Steam.
  • Voor WIndows, Mac OS X en Linux. Geen DRM.

Systeemeisen
OS: Windows XP/Vista/7; Mac OS X 10.5 or newer; Linux: 2010 release
Processor: 2.0Ghz
Memory: 2048MB
Disc Space: 3GB
Video Card: Radeon HD/GeForce 6
Dit zijn advies-systeemeisen. Gebruik de demo-versie (zie onder Links) om te testen.

Trailers en screenshots
Gameplay trailer
Amnesia - Media
Frictional Games youtube-kanaal

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/109/1095676/amnesia-the-dark-descent-20100608040547784_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/968/968397/frictional-games-project-untitled-20090331041151575_640w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/913/913994/frictional-games-project-untitled-20080926030131004_640w.jpg

Links
Amnesia: The Dark Descent
Amnesia: The Dark Descent - Demo
Frictional games

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Whoa, goed dat je deze even met ons deelt. Lijkt me echt een hele aparte ervaring. Trailer ziet er goed uit, het feit dat je alleen kan verstoppen en wegrennen heeft wel wat. Volgens mij kan je hier echt in opgezogen worden. Feit is wel dat je dit echt in het donker moet spelen anders is de fun er gauw van af...

Verwijderd

pareltje van een spel, maar echt... echt niets voor mij :+

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Pracht spel, eindelijk eens wat anders dan dat gebruikelijke rambo schiet spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ben nu ook aardig wat uurtjes verder in de game, en het is zo fucking eng. Heb serieus nog nooit zo bang achter m'n PC gezeten, echt meesterlijk. :P Ga hem zeker meerdere keren uitspelen, spel heeft geloof ik 4 verschillende eindes.

Echt, ik raad iedereen aan om dit te gaan spelen, mits je er écht niet tegen kan. Voor mij tot nu toe het beste spel van't jaar!

Hij is nu ook maar 10 euro op Steam i.v.m. Halloween!

[ Voor 8% gewijzigd door Disfigured op 29-10-2010 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Uitgespeeld. Wát een ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Heb een tijdje terug de demo gespeeld. Een kwartier, toen weer d'r af gekieperd. Beetje té goed gedaan voor iemand als ik, brrr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Schop!

7.50 op steam dit weekend, heb nog maar kort gespeeld maar ben nu al hooked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizendoekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Gisteravond gekocht (was toch in de aanbieding 50% korting woei :D ) en eventjes kunnen spelen.

Man wat eng hey, Alleen in een donker winderig kasteel, omringd door niets dan koude steen en het rondsluipend bij het flikkerent lichtje van mijn lamp beweeg ik mij ginder richting den deur.

Alsof den duvel ermee speelt ontsluit den deur en slaat langzaam en krakend open. Mijn zelfvertrouwen zakt tot diep onder nul en het huilen van wind geeft mij een ijzige rilling :+

Anyway, goede game, ik kan niet wachten tot ik weer thuis ben en verder kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Melkunie schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:18:
Heb een tijdje terug de demo gespeeld. Een kwartier, toen weer d'r af gekieperd. Beetje té goed gedaan voor iemand als ik, brrr :+
Ik ga het spel hier ook eens proberen, maar ik verwacht dezelfde situatie als bij jou het geval was. :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van dit filmpje op Dumpert is ook mijn interesse gewerkt (weet niet of zo'n link plaatsen mag, maar wel de moeite waard om te kijken ;) )
http://www.dumpert.nl/med...mert_peopt_regenboog.html

Ik weet niet of dit spel wel zo geschikt is voor mij, bij Aliens vs. Predator scheet ik al in mn broek. Kan het toch niet laten om het te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hij is vandaag weer in de aanbieding, 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Heb 'm net ook gekocht, krijg 'm toch alleen niet aan de praat. Elke keer maar een LoadLibrary failed error 126.
Toch zonde, en 5 euro de vuilnisbak in, en een goeie horrorgame die niet te spelen is. :(
(En ja, alles qua drivers, updates geprobeerd. Schijnt iets met OpenGL te zijn.)

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:40:
Naar aanleiding van dit filmpje op Dumpert is ook mijn interesse gewerkt (weet niet of zo'n link plaatsen mag, maar wel de moeite waard om te kijken ;) )
http://www.dumpert.nl/med...mert_peopt_regenboog.html

Ik weet niet of dit spel wel zo geschikt is voor mij, bij Aliens vs. Predator scheet ik al in mn broek. Kan het toch niet laten om het te proberen!
Briljant, toevallig ben ik het spel ook gaan spelen door dat filmpje! Ben erg benieuwd! Als het een viral is van de makers, dan doet hij zijn werk in ieder geval goed! :)

Verwijderd

Gisteravond een paar korte sessie's gespeeld; in de praktijk nog niks echt verschrikkelijks tegen gekomen maar de sfeer in het spel is zo goed, heb m telkens na een minuutje of 15 a 20 uitgezet omdat ik me sterk gedemotiveerd voelde een bepaalde ruimte / gang te gaan ontdekken :P

Met andere woorden; het spel doet dat filmpje eer aan. Aan de ene kant is het een kwelling om te spelen, aan de andere kant wil ik steeds weer verder :'(

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Ook maar even gekocht want deze had ik een tijdje terug al eens in de gaten (weliswaar via dit topic).
Nu nog geen kans op het uit te proberen maar benieuwd ben ik wel! Als ik die reacties hier zo lees wordt het smullen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

Het is heel spannend. Als je in het 'watermonster level' zit ga je bijna dood van de narigheid. Ook ik speel dit spel met de nodige onderbrekingen. Gewoon even bijkomen. En dan weer verder natuurlijk! :X

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• psychoclown
Zojuist toch eventjes tijd gemaakt om het te spelen maar man o man hoe vet is dat :D
Sommige stukken had ik toch wel iets van hmm maar nog niet echt geschrokken, komt vast nog wel!

Vroeg me alleen wel iets af:
spoiler:
Wat is dat dingetje in het bureaukastje in de Laboratorium?
Beeld wordt dan wit met tekst maar je kunt er verder niks mee.

[ Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 30-12-2010 15:30 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Voor zover ik nu weet (binnen het spel weet je net zoveel als de hoofdrolspeler) is dat alleen informatie. je komt ze vaker tegen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• psychoclown
Ah ok dan weet ik dat ik daar dus niks mee hoeft te doen ;)

• AvK

AvK

Ready Set Go

Alle 'Dead Space adepten' zouden dit spel verplicht moeten spelen. Loopt het ze eens echt dun door de broek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft, ben nu in etappes volgens mij bij het eerste punt waar je een beest/persoon tegen gaat komen. Hoor m ergens om het hoekje geluid maken maar na 2x proberen heb ik het nog niet aangedurft de kamers te inspecteren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zojuist ook weer een uurtje gespeeld en de game heeft echt een hele goede sfeer zeg :)
Ben nog niet zo heel ver, nu grootste gedeelte van de wijn kelder verkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurmuis
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 17:22
Ik heb het spel ook gekocht na aanleiding van het filmpje op dumpert. Kamer helemaal donker en volume op max :P

Bij dat watermonster vond ik het zo spannend dat ik paar keer het spel heb gepauzeerd haha!
Ben nu in de Sewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb het spel in een paar speelsessies uitgespeeld, niet al te vaak vastgezeten. Hangt een goede sfeer, vooral met de monsters, vind het geweldig als er monsters in een spel zitten die onverslaanbaar zijn, dat levert altijd spannende momenten op :).

Volgens mij hebben de makers ook wat inspiratie opgedaan uit Silent Hill, vooral kwa sound design. Toppertje, survival-horror op z'n best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Gisteren het spel uitgespeeld. Heb er toch wel iets langer over gedaan dan 8 uur. Nu ben ik sowieso niet een gamer die door een spel heen rent (dat kan hier niet eens) maar meer behoudend en onderzoekend. Bij een bepaalde puzzel had ik 1 ingrediënt niet meegenomen bij een reeds doorlopen level. En ik kon niet meer terug. Heeft wel even geduurd voor ik daar de oplossing voor gevonden had. Denk dat ik er een uur of 10 over gedaan heb. Het eindspel kan je trouwens op 3 manieren spelen. Heb ze alle 3 gedaan. Leuk om de verschillen te zien. Had tijdens de aftiteling zo'n 'ontheemd' gevoel. Dat is een tijd geleden dat ik dat gehad heb. Goed spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Ben echt zwaar benieuwd naar de game, maar nog steeds geen manier gevonden om 'm werkend te krijgen. :(
Ondertussen alles al geprobeerd, heb de hoop al opgegeven en begonnen met duimen voor een volgende patch.

**edit
En werkend gekregen, yes!
Nu lekker spelen. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Draven op 02-01-2011 15:17 ]

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
En weer in de aanbieding op steam: €5,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het een uurtje gespeeld maar geloof dat ik hier te nuchter voor ben want heb geen moment in spanning gezeten, begon me eigenlijk vrij snel te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:53:
Heb het een uurtje gespeeld maar geloof dat ik hier te nuchter voor ben want heb geen moment in spanning gezeten, begon me eigenlijk vrij snel te vervelen.
Komt nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Laatst online: 27-05 15:16
Vorige week uitgespeeld, in 2 lange avonden/nachten en een middagje. Ongeveer 8 uur schat ik dus. Jammer dat ik hem op de Steam holiday sale heb gemist, echter de volle prijs is die toch ook wel waard.

De speelduur is niet heel lang als ik ook meeneem dat er nauwelijks replay waarde in zit ivm spannende stukken en puzzels. De gameplay is wat plat; eigenlijk alleen lopen/rennen en zoeken. Aan de andere kant is het wel een spannend spel dat je meesleept. Dat ligt absoluut aan de sfeer die prachtig is. Met namelijk dankzij het geluid en het verhaal, maar ook kleine dingen zoals de manier van deuren open maken zijn leuk bedacht. Grafisch is het niet onaardig; de omgevingen halen hun sfeer vooral uit de belichting, of eigenlijk het gebrek hieraan. Doe jezelf een lol en speel dit spel in het donker met het geluid hard O+

Overigens heb ik achteraf het verhaal nog eens doorgelezen, omdat het best wel uitgebreid is.
AvK schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:16:
Bij een bepaalde puzzel had ik 1 ingrediënt niet meegenomen bij een reeds doorlopen level. En ik kon niet meer terug. Heeft wel even geduurd voor ik daar de oplossing voor gevonden had.
spoiler: Tonic voor Agrippa
Walkthroughs suggereren dat je dat bloed voor die tonic kan vinden in een martelkamer in Transcept. Daar kom je later in het spel inderdaad niet meer in omdat het rode spul de toegang blokkeert. Een zelfde bloedafvoerputje zit echter ook in de ruimte achter het gat links van Agrippa (wanneer je voor hem staat). Scheelt weer een een aantal savepoints dat je terug moet ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Maranello op 03-01-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

@Maranello: Dat was inderdaad het probleem. Ik had de combinatie van 2 items nog niet achterhaald en stond daardoor op het verkeerde been...... Dacht zelfs eerst dat het een bug was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Heb hem vandaag ook aangeschaft via Steam (€ 5,10).
Straks snel naar huis en dan spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben ik nu in de buurt van het 'watermonster', ik maak maar langzaam progressie omdat ik geen lange sessie's achter elkaar speel, op een gegeven moment moet het spel gewoon weer uit ;(

Heb veel over dat watermonster gelezen, dat het het engste stuk uit het spel zou zijn. Maar op het moment vind ik dit juist een van de delen waar geen spatje horror aan zit, vraag me af of ik wel in het goede gebied zit (zie spoiler).

spoiler:
Gedeelte van het kasteel wat onder water loopt en waar een onzichtbaar 'monster' door het water loopt, neem aan dat dit het watermonster is?
Je ziet steeds waar dat beest loopt door het bewegen van het water en je moet springen van obstakel naar obstakel om te zorgen dat je niet in het water beland. Voelt wat mij betreft meer als een standaard Half-Life 2 level dan iets uit een horror game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgespeeld, was wel leuk maar vond het nog steeds niet echt spannend, maarja merk dat de meeste games me sowieso niet meer zo kunnen boeien de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
@r2dGeert: Ja, dat is dat stuk. Ze doen toch wel hun best het een beetje eng te maken met de muziek en geluidseffecten :P Als je opgejaagd worden door iets wat je (bijna) niet ziet maar wel hoort niet eng vind geen spatje horror aan vind zitten in de sfeer die ze er omheen maken, dan denk ik dat dit voor jouw niet meer dan puzzel-adventure is en moet je dat horror maar wegdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Maranello; Was ik maar zo'n held! Als je de eerste alinea uit mn post goed interpreteerd dan wordt bedoelt dat ik het spel rete-eng vind en ik het nooit langer dan 15 a 20 minuten volhoud om te spelen omdat ik dan even 'bij moet komen' ;)

Het punt wat ik wil maken is dat ik juist het water gedeelte minder eng vind dan de rest, waar ik 7 kleuren op een vervelende plek genereer. Denk dat de eng-factor bij mij juist ontstaat door zaken die je niet weet/kent, wat de voetstappen in het water dat een beetje teniet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:45
Ook aan het spelen. Nu 10 min er op zitten. Vond het wel weer genoeg geweest voor vandaag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
AvK schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:16:
Het eindspel kan je trouwens op 3 manieren spelen. Heb ze alle 3 gedaan. Leuk om de verschillen te zien. Had tijdens de aftiteling zo'n 'ontheemd' gevoel. Dat is een tijd geleden dat ik dat gehad heb. Goed spel!
Hoe kun je de verschillende eindes uitspelen? Omdat je zelf geen save-games kunt aanmaken kun je dus niet makkelijk terug naar een punt in het spel. Dit vind ik overigens wel een pluspunt: hiervoor heb ik Half Life 2 Episode 2 uitgespeeld (was wat klassiekers aan het spelen), en daar deed ik op ieder "kruispunt" hetzelfde: saven, optie 1 proberen, reloaden, optie 2 proberen... Dat dat met Amnesia niet kan zet nóg meer druk op je als je keuzes moet maken :) (Ik ben zelf overigens pas net met de lift naar beneden gegaan)

Overigens, als ouwe knar doet me dit spel echt denken aan de old school text adventures (denk aan Zork bijvoorbeeld). Duister kasteeltje, bronze lamp, aanwijzingen volgen... ik vind het spel zeer geslaagd, zowel op horrorgebied als op adventuregebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
10goto10 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:23:
[...]
Hoe kun je de verschillende eindes uitspelen? Omdat je zelf geen save-games kunt aanmaken kun je dus niet makkelijk terug naar een punt in het spel. Dit vind ik overigens wel een pluspunt: hiervoor heb ik Half Life 2 Episode 2 uitgespeeld (was wat klassiekers aan het spelen), en daar deed ik op ieder "kruispunt" hetzelfde: saven, optie 1 proberen, reloaden, optie 2 proberen... Dat dat met Amnesia niet kan zet nóg meer druk op je als je keuzes moet maken :) (Ik ben zelf overigens pas net met de lift naar beneden gegaan)
Hij maakt bij iedere keer dat je een deur door gaat een auto-save, die kan je handmatig laden vanuit het (hoofd)menu. Wees niet bang om keuzes te maken. Lees, als je hem hebt uitgespeeld, mijn spoiler in een bericht hierboven over de Tonic even door en deze hieronder dan weet je waarom:
spoiler:
Je hoeft absoluut niet ver terug. Die keuzes kan je tot vlak voor het einde nog maken. Zolang je niet door de Orb geopende poort gaat, kan je nog teruglopen. Ik ben maar 2 of 3 saves terug gegaan. Overigens vind ik de 3 verschillende eindes daardoor nou ook niet echt zo bijzonder. Er is er maar 1 met een beetje impact

[ Voor 7% gewijzigd door Maranello op 12-01-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Maranello schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Hij maakt bij iedere keer dat je een deur door gaat een auto-save, die kan je handmatig laden vanuit het (hoofd)menu. Wees niet bang om keuzes te maken. Lees, als je hem hebt uitgespeeld, mijn spoiler in een bericht hierboven over de Tonic even door en deze hieronder dan weet je waarom:
Ah, het was me nog niet opgevallen dat je die saveganes vanuit het hoofdmenu kon kiezen! Ik resume altijd gewoon mijn spel.

Ik ga hem eerst uitspelen, daarna check ik je spoiler en ga ik voor de alternatieve eindes... als ik durf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Voor mensen die hem nog niet kennen een briljante review van Amnesia door Zero Punctuation(blijft een leuke ook als je hem al wel gezien hebt)
http://www.escapistmagazi...-Amnesia-The-Dark-Descent

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Flex0r schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:09:
Voor mensen die hem nog niet kennen een briljante review van Amnesia door Zero Punctuation(blijft een leuke ook als je hem al wel gezien hebt)
http://www.escapistmagazi...-Amnesia-The-Dark-Descent
100% accuraat met wat het spel eigenlijk is :) .

Ik heb mn zusje het spel nu een stuk laten spelen, hehehhee. De reacties zijn geniaal.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit geloof ik vast; ben bijna op het eind van het spel en ik moet iets 'maken', maar volgens mij ben ik een ingrediënt vergeten op te pakken ergens waardoor ik nu niet verder kan.. Meer in spoiler, iemand een idee?

spoiler:
Ik ben nu bij het punt dat ik het laboratorium die tonic moet maken voor Agrippa. Ik heb 2 van de 3 ingredienten, alleen mis ik de glass jar of blood. Heb het even opgezocht online en nu blijkt dat je je glass jar had moeten vullen in een van de martelkamers, dit ben ik echter niet tegen gekomen.

Zit ik nu vast? Ik kan niet meer zover terug in het spel om het op te halen, of ik moet een stuk terug de boel weer oppakken via oude savegames. Lijkt me niet dat dat de bedoeling is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik had het zelfde probleem. Een 10tal posts hierboven geeft Maranello de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Heel leuk spel, eindelijk iets dat me tot het einde boeide (wel in twee dagen uitgespeeld). Sommige puzzels kunnen je even bezighouden, maar nergens heb ik hulp voor nodig gehad.

Aangezien ik de muziek bij een spel erg belangrijk vind, is dit spel echt een topper. En sowieso, soms zit je echt wel op het puntje van je stoel en een aantal keren schrok ik flink.

Het einde vond ik zelf wat tegenvallen. Beetje makkelijk allemaal. En er mocht van mij wel iets meer dialoog in van Alexander (zoals bij Agrippa).

spoiler:
zeker wanneer je de twee alternatieve eindes wilt checken, sta je daar gewoon een minuut voor niks totdat de portal opent. Die Alexander zegt helemaal geen drol en ik dit is ook het enige dat ik niet zelf uigevonden had van het spel. Vergelijk dit met bijvoorbeeld het einde van Portal, waar juist heel veel dialoog in zit.

Echter is mijn nummer 1 spannendste/scariest game nog ongewijzigd: de marine campaign van Alien versus Predator 2... jezus wat was dat spannend! Helaas wel verouderd inmiddels dus moeilijk vergelijkbaar als je het toen niet gespeeld hebt... ik hoop dat er nog meer van dit soort spannende spellen uitkomen in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Gisteren eindelijk de kans gehad het spel uit te spelen. Heerlijke game! Ik ben wel met Morphs eens dat het einde een beetje slapjes afsteekt bij de rest van de game. Als je sommige levels of cut-scenes zag waren die een stuk indrukwekkender dan de laatste paar minuten van het spel. Maar desondanks: een heel lekker spel!

Ik heb het nog niet gecheckt, maar hopelijk gaat Fritctional Games nog een paar lekkere old school adventures uitbrengen!

Trouwens, Maranello, het was inderdaad nog prima gelukt met de savegames. Heb ze eigenlijk alleen gebruikt voor de verschillende eindes, verder steeds gewoon geresumed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 19:05
ow gadver, ow gadver, ow gadver, wat is dit spel eng zeg!
Ben net voorbij het stuk waar je het eerste 'wezen' net om het hoekje ziet stappen. klein stukje gewandeld daarna, maar bij de volgende brul die ik hoorde 'save and exit' :P

brrrrrrrr.
Deze game ga ik wel verder spelen, maar worden elke keer korte sessies denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ben weer eens verder gegaan, had er een tijdje niet aan gedacht. Ik ben nu eindelijk bij de Dark Achives (?) met het
spoiler:
watermonster
. Is tot nu toe wel het meest enge/spannendste moet ik zeggen! :D
Eens kijken of ik het spel deze vakantie uit kan spelen!

Vraag me overigens af, je kunt eigen stories kiezen. Zijn er al mensen die mods of iets dergelijks hebben gevonden? :)

Even gezocht en ik kwam My Ladys Insanity tegen die wel goed schijnt te zijn,. Zal hem eens proberen nadat ik TDD uit heb :)

[ Voor 19% gewijzigd door psychoclown op 23-02-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Hij is nog even in de Steam-sale, dus mocht je interesse hebben, koop die handel nu!

[ Voor 3% gewijzigd door RetroTycoon op 03-03-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukosevato
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-08 21:53
Geweldig spel! in 2x 4 uur uitgespeeld 's nachts.

Nog nooit zo'n spel gespeeld wat letterlijk de rillingen over je rug laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 19:05
net weer een poging gedaan. ben nog niet zo ver in het spel. Moest naar de 'wine cellar' toe. En net als ik daar binnen kom is m'n lamp oil op. GADVERDAMME! :P

Daarna ff verder gezocht daaro, hoor ik allerlei voetstappen. bah bah bah... spel maar weer uitgezet hahahaha _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ben nu in de kerkers beland, maar ik hoe langer ik dit speel, hoe dieper je je erin verdiept, hoe griezeliger het wordt.

Ik krijg het idee dat ze dit enigsinds meten, als je relaxed door het speel loopt, kom je niets tegen, terwijl als je veel rent, schuilt en paniekerig rondmuist, je keer op keer vijanden tegen komt.

Eerste spel waarbij ik echt, kosten wat kost, niet dood wil gaan. Heerlijk spannend.

Er is overigens sinds deze week een expansion pack! (Klik op "Justine" op het splash / settings scherm na de 215MB update).

Zal nog wel even duren voordat ik daaraan durf te beginnen... maar goed mooi meegenomen, een gratis expo! _/-\o_

En er is een deel 2 in de maak. Ben benieuwd hoe die titel verder gegroeid is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ooh dat is wel heel erg gaaf! Moet het origineel helaas nog uitspelen maar binnenkort ook weer wat meer tijd dan maar eens kijken of ik hem uit kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hah, ik heb hem vandeweek weer eens gestart.
Ik ben nu aanbeland in de welbekende sewers, na een paar seconden wandelen ben ik meteen gestopt en durf hem niet meer op te starten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Aha, die sewers... Ik hoor van veel mensen dat dat zo eng is, maar ik vond er zelf niet heel veel engs aan. Je ziet gewoon overduidelijk wat er op je jaagt. En dat niet weten of in ieder geval de locatie niet weten maakt het zoveel enger.
spoiler: Veel enger in ...
Machine parts vond ik b.v. dat ik eens een kamertje opentrok, na een zelfde volledig donkere te hebben geopend, die leeg was. Maar in deze zat dus zo'n servant: Ik rende het deurtje in, gooide em zachtjes dicht, draaide me om met lantaarn en BWOAB, klauw op m'n bek. <koude rillingen + halve hartaanval!>

spoiler: En zo nu ook in de ...
Eerste cellen, daar moest ik na een tijdje ook langs zo'n beest, die dus maar niet weg liep van waar ik heen moest / wilde bij zo'n trap omhoog. Keer op keer probeerde ik er langs te komen maar zonder succes. En vooral als je na drie maal vluchten nog eens probeert en er dan welk komt, waarna je tóch gespot wordt bij het binnengaan van een volgende kamer: ahh vreselijk. Zo bizar spannend, omdat je gewoon weet dat je eraan gaat omdat je een doodlopende gang in bent gelopen, tenzij je door geluk niet opgemerkt wordt. Dat speelde totaal niet in de sewers, je wist waar de tegenstander was, je moest alleen springen / vlees gooien en je had geen probleem.

Die uitbreiding is ook wel aardig, net even de trailer gekeken, maar daar hebben ze weer hele andere soorten freaky zooi gebruikt om het bijzonder eng / spannend / walgelijk te maken. Knap werk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Kun je die uitbreiding spelen zonder het wat spoiled van 't verhaal van de main game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Uitgespeeld, al moet ik eerlijk zeggen dat ik een walkthrough heb gebruikt voor de laatste paar 'levels' :P.

Leuk spel, maar wel (erg) eng zo nu en dan, haha. Op naar de uitbreiding :).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

unfor schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:54:
Kun je die uitbreiding spelen zonder het wat spoiled van 't verhaal van de main game?
Nope, daar hoef je niet bang voor te zijn, ik ben er doorheen, het spoiled niets zo ver ik heb gemerkt en gezien.

Ik vond dit extra stukje een stuk minder eng dan het origineel. Nog steeds bij vlagen erg intens, maar ik heb het idee dat ze op één sectie na vooral in hebben gezet op het opwekken van weerzin door gruwelijke omschrijvingen en acties.

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 26-04-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zojuist nogmaals een behoorlijk pakketje voor Amnesia via steam binnen gehaald!

En daarnaast is Amnesia nu GRATIS!? te spelen via OnLive. Ik ken die dienst niet, maar ik weet wel dat ik Frictional steeds meer en meer als een geweldige studio ga zien. Goede patches en nu alweer een gratis DLC. (naast een goede game)

Maar goed, lees hier meer:

http://www.rockpapershotg...C+Shotgun%3A+Steam+RSS%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wauw ik heb net de demo uitgespeeld.

Ik ga hem zeker kopen! Wat een ongelooflijk goed spel is dit zeg! Wat mij betreft ook het beste spel van dit jaar. Chapeau voor de makers.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Super game echt een goede horror game!

Ik ben nu bij het stukje waar je de chemicaliën moet zoeken ik heb er al 2 maar ik kan de overige 2 niet vinden morgen maaar weer even verder zoekn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hint: deze game zit ook in de Humble Indie Bundle de komende twee weken, dus je mag ervoor betalen wat jijzelf denkt dat het waard is :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 09:05

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Heb de bundle gekocht en ben gelijk met deze game begonnen. Om 3 uur 's nachts. Met koptelefoons op.

Damn voelde me echt een enorme bange schijterd :P Heb hem gisteravond uitgespeeld, 2 dagen geleden begonnen.

Enige stukje waar ik vast liep:
spoiler:
Ik had alle ingrediënten om de Tonic te maken, maar snapte niet echt waar of wanneer ik dit in elkaar moest zetten. Uiteindelijk bleek dat ik gewoon verder kon gaan en vanzelf bij de Laboratorium zou uitkomen :)

Verder wel alle puzzels uitgevogeld.

Echt een intense game, schrok me elke keer wezeloos als er weer z'n servant rond liep. _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door MonkeySleeve op 04-06-2012 10:03 ]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
I need this naow oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 22:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik moet Amnesia: Justine nog steeds een keer uitspelen trouwens :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Compizfox schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:02:
Wist helemaal niet dat er ondertussen een uitbreiding was. Amnesia nog eens installeren via steam en volgens ik online info vind zou ik dan ook Justine moeten hebben.

Die Machine for Pigs wordt hier sowieso 1st day buy. Heb alle frictional spellen met plezier gespeeld.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Compizfox schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:02:
Idem!
Ook heb ik vernomen dat de mod community redelijk groot is bij deze game. Mensen maken gewoon totaal nieuwe story lines. Ga ik me volgende maand is mee bezighouden :)
Pagina: 1