Mijn Tb900@1100 traag als dikke str*nt, HOW?

Pagina: 1
Acties:

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
even vooraf, voor specs zie mijn signature.

Besturings systeem: Windows 98 SE

Je zou denken dat moet wel snel zijn. Niet dus, als ik mijn systeem opstart dan duurt het altijd erg lang voor dat ie helemaal klaar is. Ik heb er een netwerkkaart in zitten maar hier ligt het niet aan, want als ik de netwerkkaart verwijder (ook de drivers) heeft dit geen invloed op opstart snelheid.
Als mijn systeem opgestart is, dan staan mijn systeem bronnen meestal op 83 %. Als ik dan 5 min later nog is kijk, nadat ik outlook heb geopend en Iexplorer en WEER GESLOTEN, dan staan mijn systeem bronnen op 63 % :(. Vaak na een uur dan zakt het helemaal in naar onder de 10 % |:(. Nu is de vraag hoe komt dit en wat kan ik er aan doen? Is dit niet een beetje idioot voor een systeem met 256 Mb sd-ram? Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

edit:

het overklokken is het probleem niet. Hij doet dit ook als ie op 900 Mhz loopt. Tevens is de temperatuur van mijn cpu ook niet te hoog, want deze is idle 30 en stressed 45 graden -> SILVERADO KOELER.

Verwijderd

Ik vind dit best wel een domme vraag (of ben ik nou zo dom). Als je hem nou eens terugclockt, kijk dan nog eens. Dan moet hij wel sneller zijn, misschien beetje te veel overgeclockt, zonder goede koeling etc.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 20:12 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Ik vind dit best wel een domme vraag (of ben ik nou zo dom). Als je hem nou eens terugclockt, kijk dan nog eens. Dan moet hij wel sneller zijn, misschien beetje te veel overgeclockt, zonder goede koeling etc.
van het overclocken zou je pc juist sneller moeten worden,..... dus dat zal het echt niet zijn.

Verwijderd

Welk OS?

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 20:24 schreef -BORG- het volgende:
Welk OS?
stom dat ik dat niet vermeld heb |:(. Windows 98 SE

• tjAb
  • Laatst online: 20-10-2025
installeer 98 SE es opnieuw of probeer ME

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 20:28 schreef tjAb82 het volgende:
installeer 98 SE es opnieuw of **dit laten we maar weg he**

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 20:28 schreef tjAb82 het volgende:
installeer 98 SE es opnieuw of probeer ME
is redelijk verse install, 2,5 week oud ofzo. En ME :r installeer ik zeker niet, eerder windows 2000 dan.

Verwijderd

Laat me raden: Je hebt hier pas last van sinds de laatste install van Windhoos?

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 20:36 schreef -BORG- het volgende:
Laat me raden: Je hebt hier pas last van sinds de laatste install van Windhoos?
het is er idd niet sneller op geworden met de laatste nieuwe install, nee

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Neem win2k dat rulez, heb er zelf ook 98 opstaan op dit moment, maar een dagje aan laten staan en beetje internetten enzo en ik heb nog maar 2% systeem resources over en kan niets meer, moet wel reboten en dat met 256Mb ram :( .

Eppie

Verwijderd

Dan zou ik gewoon zeggen: Installeer het nog eens. Mijn ervaring is dat je soms gewoon hebt dat als je 98 installt; het soms gewoon volkomen k*t loopt en een andere keer weer als een tierelier.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Installeer Win2k op een andere partitie ernaast en ga dan nog even vergelijken..

By the way, ik ben wel een beetje jaloers op die cooler van jou :)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 12 maart 2001 21:00 schreef psychotic het volgende:
Installeer Win2k op een andere partitie ernaast en ga dan nog even vergelijken..

By the way, ik ben wel een beetje jaloers op die cooler van jou :)
ik zal idd is ff bij iemand win 2000 halen >:). Ga ik daar is mee experimenteren.

En wat ja die koeler betreft, die is echt te gek. >:) Voor 150 piek :( haal je deze super bij www.aconto.de. Is echt de beste luchtkoeler die ik ken, stil en toch zeer goed.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 20:17 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

van het overclocken zou je pc juist sneller moeten worden,..... dus dat zal het echt niet zijn.
Oke maar als je hem te veel overklokt dan wordt hij best wel onstabiel en sloom.

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

kan dat gezeik op windows 98/me niet achterwege blijven? mijn windows ME kan 2 dagen overleven vol met counter-strike en internet en fotosoep enzo, dus ik vind het allemala een beetje dom gezwam hiero.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Neem win2k dat rulez, heb er zelf ook 98 opstaan op dit moment, maar een dagje aan laten staan en beetje internetten enzo en ik heb nog maar 2% systeem resources over en kan niets meer, moet wel reboten en dat met 256Mb ram
Doe je toch iets fout, toen ik nog W98 SE als main OS gebruikte kon die 7 dagen blijven aanstaan en dan nog draaide Win98 stabiel met genoeg vrij geheugen. Ik had toen 256MB, dus dezelfde hoeveelheid als jij nu hebt.

Nu met Win2K en 512MB heb ik helemaal geen geheugen problemen meer :9.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1