Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SQL 2005, SSIS Job moet wachten op taak op andere SQL Server

Pagina: 1
Acties:

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Beste Tweakers,

Wij hebben in onze omgeving 2 SQL Servers (2005 Enterprise) staan, beide in een ander domein.
Op Server A draait elke nacht een taak via SQL Server Agent waarvan de runtime nogal wisselend is.
Server B is afhankelijk van deze taak en we willen dus graag dat Server B alvorens deze zijn Job gaat draaien controleerd of Server A al klaar is. De taak op server A bestaat echter uit 115 stappen en ik wil graag dat de taak op server B (geschreven in SSIS, uitgevoerd via SQL Server agent) begint zondra server A stap 90 heeft uitgevoerd.

De vraag is nu, heeft SSIS hier een component voor dat ik kan gebruiken of is er een ingebouwde stored procedure waarmee dit kan? Heb al zitten googlen maar kan het helaas niet vinden.

Overigens wil ik het liefst gebruik maken van functionaliteit die al in SQL Server zit, dus niet een file based event dan wel een tabel waarin iets weggeschreven word. (De taak op server A heb ik niet in eigen beheer).

Alvast bedankt!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kun je niet gewoon http://msdn.microsoft.com...ms186757%28SQL.90%29.aspx in de on complete van stap 90 gebruiken? Met sp_start_job start je een bepaalde job. Je kunt daarbij ook opgeven op welke server de job staat.

[ Voor 9% gewijzigd door P_de_B op 09-09-2010 10:20 . Reden: 2005 versie van de link gebruikt ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Jup perfecte oplossing, dank u!

Enige minpuntje is dat dit vanaf Server A gedaan moet worden maar daar kom ik wel uit met de beheerder van server A...